در مترو، اتوبوس و قطار چه کتابی بخونیم؟

چند وقتی از آشنایی من با نشر گمان میگذره. از همون مقدمه‌ی اولین کتابی که از مجموعه‌ی “تجربه و هنر زندگی” خوندم عاشقش شدم! بخشی از این مقدمه نوشته‌ی خشایار دیهیمی:

… از نظر من فلسفه رشته‌ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود و مختص عده‌ی خاصی باشد که در این رشته تحصیل می‌کنند. فلسفه به همه تعلق دارد و همه‌ی ما از کودکی سئوالاتی طرح می‌کنیم که جنبه‌ی فلسفی آشکاری دارند. متاسفانه در کشور ما هم نظر اغلب نویسندگان و مترجمان فلسفه معطوف به کتاب‌های نظری سیستماتیک است، کتاب‌هایی که خوانندگان احساس می‌کنند که نویسنده‌اش اصلا تلاشی نمی‌کند تا زندگی را با همه‌ی آشوب‌هایش، پوچی‌هایش، دردهایش، خوشی‌هایش، سرخوردگی‌هایش اضطراب‌هایش و خلاصه فراز و نشیب‌هایش درک کند، درگیرشان شود و ما را نیز همراه با خودش درگیرشان کند …

میتونید کتاب‌ها رو کاغذی بخرید یا خیلی ارزون‌تر و از هرکجای دنیا که هستین از طاقچه تهیه کنید و همیشه روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ‌تون با خودتون داشته باشینش. پیشنهادم کتاب "کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم"ه. روایتی زنانه از اروپای شرقی بعد از کمونیسم. شاید تجربه‌ش کرده باشیم، شاید قراره تجربه‌ش کنیم!

image

7 پسندیده

این کتاب خیلی خوبه و اگر به همراه کافه اروپا خونده بشه خیلی خوبه :blush:
خیلی از برنامه ها هستش که میشه رو گوشی نصب کرد.

5 پسندیده

نمیدونم به مذاق همه خوش بیاد یا نه
ولی کتاب هایی از جنس آرامش با تمرینات عملی و ملموس رو نه تنها در مسافرت بلکه تو کل اوقات دوست دارم.مثل کتاب معرفی شده تو پروفایلم . البته کتاب خوب باید آسون باشه و مفاهیم به ظاهر پیچیده رو ساده بیان کنه و در واقع نویسنده روش وقت گذاشته باشه یا شم شهودی بالایی داشته باشه ،از جنس نیازهای اصلی یا مفید برای انسان باشه و مفاهیم تکراری بی فایده یا کشش بیهوده و شاخ و برگ بی مورد داخل موضوع نباشه و… من همچین کتابی رو به سرعت و با کمینه انرژی میخونم و لذت میبرم.

1 پسندیده

کتاب ملت عشق بی نظیر است

2 پسندیده

کتاب بازی‌ها نوشته اریک برن. کتاب کوچکی هست که خوندنش برای من هیجان انگیز بود. سه دور خوندمش.

2 پسندیده