درباره خانواده رنگین کمان (LGBT) چقدر می دونید؟

به طور اتفاقی با خانم شایا گلدوست (ترنس مرد به زن) در اینستاگرام آشنا شدم. ایشون عملشون رو انجام دادن و در مراحل هرمون تراپی هستن. تا قبل از آشنایی با شایا گارد شدیدی به افراد با گرایش های جنسی متفاوت داشتم اما آشنایی با ایشون و کانال های مختلفی که برای آشنایی با خانواده رنگین کمان معرفی کردن باعث شد خیلی خیلی تفکرم در این باره متفاوت بشه.
متاسفانه شرایط زندگی برای این افراد به شدت در ایران سخته و خانواده ها و حتی پزشک ها اون ها رو بیمار می دونن و خیلی خیلی تحت فشار هستند. شما چقدر درباره این افراد می دونید؟ چه حسی نسبت بهشون دارید و آیا در زندگی شما این افراد پذیرفته شدن؟

5 پسندیده

تجربه ای از روبرو شدن با این افراد ندارم اما انسانیت حکم میکنه که وجود افراد با هر گرایش فکری و هر جنسیت و تمام تفاوت‌ها رو قبول کنیم و براشون احترام قائل باشیم

3 پسندیده

چقدر درباره شون می دونی و چقدر تو ذهنت می تونی بپذیریشون؟

2 پسندیده

جنین وقتی شکل میگیره فقط کافیه هورمون هاش یکم جابه جا بشه تا خصلت زنانه و مردانه اش زیاد یا کم بشه ، اصلا هم ربطی به ظاهر نداره ، امکان داره مردی باشه هیکلی و مودار ولی در باطن رفتار زنانه داشته باشه.
همین الان همه ما مقداری از هر دو خاصیت رو داریم ، مثلا مردی که 90 درصد مردانه است و 10 درصد زنانه رو به عنوان مردی می شناسیم که تمایل داره به سمت زن ها و این یعنی تمایل این مرد رو راسته یعنی straight

این درصد ها جابه جا میشن ، حالا فرض کنید مردی داریم با 80 درصد مردانگی و 20 درصد زنانگی ، این شخص می تونه در شرایط خاص تمایلی هم به هم جنس خودش داشته باشه ولی بیشتر گرایش به خلاف جنس خودش داره.

اگر این درصد بشه 50 به 50 یعنی این شخص براش فرقی نمی کنه و تمایل به هر دو داره یعنی bisexual

حالا اگر این درصد برسه به 30 درصد مردانگی و 70 درصد زنانگی می تونه باعث بشه که طرف به سمت هم جنس خودش بره

در کل شما تو دوران جنینی تستسترون رو کم و زیاد کنید این اتفاق می افته ، حالا این درصد ها بعدا متناسب با محیط هم می تونند عوض بشند.

این چیزها اختلال نیستند ولی به طور مثال افرادی و داریم که هم ذهنی هم بدنی مرد هستند ولی تمایل به پوشیدن لباس زنانه دارند یا مثلا لباس ها خاص ، میشه گفت این افراد دچار اختلال هستند نه بیماری چون این دو با هم فرق می کنند.

مطالعات نشون میدن از نظر روانی ، اشخاصی که به این صورت به دنیا میان مشکلی ندارند و به طور مثال همون مراحلی و تو زمینه عاشق شدن طی می کنند که انسان های دیگه طی می کنند. بیشتر بحث تفاوت هست.

بحث روی چقدر پذیرفتن هست ، مثلا ایا حاضریم به عنوان دوست قبولشون کنیم ؟ به عنوان شوهر یا همسر چطور ؟ اگر فردا بچه خودمون بودند چی ؟ اگر فردا بچه خودمون خواست با یکی از این افراد ازدواج کنه چی ؟ یا بلعکس

من شخصا فکر می کنم می تونم پذیرای این افراد باشم زیاد فرقی نمی کنه

5 پسندیده

یک بار که با یکی از دوستانم که یک سیاه‌پوست آفریقایی است حرف می‌زدیم و من از او پرسیدم که آیا روزی می‌رسد که جامعه ترنس‌ها را بپذیرد؟ در جواب گفت «اکثریت جامعه اروپایی هنوز من که یک سیاه پوست تحصیل کرده هستم و همسر سفید پوست دارم را به عنوان یک شهروند عادی نپذیرفته‌اند. پس چه طور انتظار داری چنین افرادی را بپذیرند؟». منظور از پذیرش، داشتن رفتار یکسان در تمام شرایط است وگرنه ترنس‌ها در ایران زندگی‌ می‌کنند و می‌توانند عمل جراحی را به صورت قانونی انجام دهند اما این به معنی پذیرفته شدن نیست.

به نظرم حداقل ده‌ها سال طول می‌کشد تا جامعه با این موضوعات که جدیدا مطرح شده‌اند کنار بیاید.

7 پسندیده

خیلی موشکافانه به قضیه نگاه می کنید
من می‌دونم حتما در حد یک دوست معمولی و اجتماعی میتونم بپذیرم
اما به عنوان همسر خیلی سخت میشه و حق با شماست
از اونجایی که تو اون شرایط نبودم نمیتونم با قطعیت بگم که تا این حد توان پذیرش دارم یا نه

4 پسندیده

چه جالب منم سه سال پیش توسط پیج شایا گلدوست با این موضوع آشنا شدم تا قبل اون اصلا معنی ترنس بودن و (LGBT) رو نمیدونستم،بعد داستان زندگی چند نفر ترنس رو خوندم و با خیلی هاشون اشک ریختم،چقدر تو ایران سختی کشیدن و چقدر توسط خانواده و دیگر افراد جامعه طرد شدن.بعد از دوسال از آشناییم با این موضوع رو در رو یه مشتری داشتم که ترنس بود و خیلی باهم خوب بودیم و حس خوبی بهش داشتم،یاد گرفتم به تمام انسانها با هر گرایش و اعتقادی احترام بزارم☺️

1 پسندیده

اینها از قدیم بودن ولی به تدریج هم زیاد شدن هم متنوع
شاید چون تعدادشون زیاد شده متنوع هم شدن قدیما القاب متعددی داشتن در ادبیات از این قشر به اسم مخنث یاد میشد یه نوع بیماری هست که بجای درمان صورت مسئله تغییر پیدا کرده

اگر کسی این افراد رو بپذیره بنوعی همجنسگرایی رو پذیرفته