درد کارآفرین در این مملکت چیه؟

تا حالا مسافرت رفتی؟ از علی‌بابا بلیط تهیه کردی؟ یکی از موثرترین و مثبت‌ترین استارتآپهای ایران بوده و هست. پشت این حرکت مثبت ولی دردهای زیادی نهفته‌ست، دردهایی که به شکلی صمیمی و شفاف از زبان خودش میتونین بشنونین!

https://www.aparat.com/v/I5ET6

خیلی سئوالات میشه پرسید، نه؟ میتونیم شروع کنیم به زدن حرفهای واضح، ولی میخوام ببینم که عمق نگاه گروه چقدره؟ چه درد عمیقی در این حرفها می‌بینین؟ دردی که تنها دیگران در اون متهم نیستن، شاید خودمون هم کمی متهم باشیم!


برای مشارکت تو این بحث فقط ۴۸ ساعت بعد از آخرین پاسخ فرصت دارین.

کاربرهای معتبر، که نشان پادپُرسی رو دارن، می‌تونن تو این گفتگو شرکت کنن.

شرایط مشارکت رو میتونین اینجا مطالعه کنین.

5 پسندیده

سخنرانی جذابی بود! :+1:

و مشخص کرد که چرا پادپرس تا الان رشد کافی نداشته؟! چون تا حالا دادگاه نرفتیم! :triumph:

2 پسندیده

من هرچی سعی کردم ویدئوش رو تا آخر ببینم نشد. قبلاً یه بار در شبکه های اجتماعی دیدمش که اون بار هم به همین تماشای ناقص منتهی شد :slight_smile:
ولی مواردی که به نظرم حائز اهمیت اومدن در این مورد:

  1. چقدر قوانین اقتصادی کشور ما ناشفاف هستن: یکی از مهمترین مواردی که به کسب و کارها آسیب میزنه همینه. اینکه دولت به دولت با افراد و مهمتر از اون با کسب و کارها برخوردهای متفاوت بشه خیلی آزار دهنده س.

  2. نحوه ی برچسب گذاری به افرادی که سعی دارن کار اقتصادی انجام بدن. از کاسب تحریم تا کارآفرین نمونه. واقعاً دولت مردان و افراد اقتصادی تیم دولت متوجه نمیشن که اگه تعداد سواستفاده گرهای اقتصادی زیاده نه به خاطر اشخاص بلکه به خاطر مسیریه وجود داره؟

  3. نحوه بروز دانشجویان نخبه و افراد باسواد هم به نظرم در این ویدئو مشابه اتفاقیه که بطن جامعه داره رخ میده. این افراد فقط سواد دارن و از نظر کاسبی بی عرضه‌ان! یعنی اگر باسوادهای مملکت حاضر نیستن درمسیر کارآفرینی به خیلی از کارها تن بدن، آیا اتفاق بدیه؟

  4. نحوه ی کنار اومدن این شخص با برچسبهای مختلف، اینکه خودش رو فرصت طلب میدونه، جدا از اینکه این حس رو به آدم میده که دیگه به انتهای ظرفیت و تحملشون رسیدن، منو به شدت یاد افرادی مثل شهرام جزایری میندازه که هنوز هم خودش رو کارآفرین میدونه.

3 پسندیده

نکات جالبی رو مطرح کردین. امیدوارم بقیه هم به بحث بپیوندن. ولی جدا از شوخی شاید یکی از بحثهای مهم این باشه که ریسک ممکن به منجر به خطر بشه و این حرف دیدگاهی فراتر از طنز داره:

این رو نفهمیدم به کدوم اشاره میکنی؟ کمی توضیح میدی؟

این خوبه. هم به این دلیل که بحث جالبی رو اشاره کردی و هم به این دلیل که در اشاره‌ای که داشتی، قضاوت کاملی رو وارد کردی! یعنی این فرد یا افراد مشابه، به نظرت راهشون درست نیست؟

1 پسندیده

این موضوع به صورت خود کار بعد از 2 روز بعد از آخرین پاسخ بسته شد. پاسخ جدید دیگر مجاز نیست.