دوست داشتن چیزی، دلیل بر شبیه بودن به آن است؟

دنباله‌ی موضوع شما شبیه کدوم درخت هستید؟ چرا؟:
اگر چیزی را دوست داشته باشیم، شبیه آن هستیم؟
چرا گاهی ناگهان جذب چیزی می شویم که شاید خیلی نشناسیمش؟ این جذب شدن چه علتی دارد؟
تا به حال شده چیزی را دوست داشته باشیم که اصلا شباهتی به آن ندارید؟

7 پسندیده

سوال در سوال :roll_eyes:
تا به حال شده کسی را دوست داشته باشیم که اصلا شباهتی به آن نداریم؟ (نه در حال حاضر و نه در رویاهامون و شاید حتی نقطه مخالف شما باشه)

3 پسندیده

اتفاقا کسایی رو که دوستدارم شبیه به من هستند و صفاتی که دوستدارم رو در خصلت چنین آدمهایی پیدا میکنم و سمتشون کشیده میشم :blush:

4 پسندیده

نه لزوما
گاهی نقطه ضعف یا آرزویی داریم و اونا رو در یک نفر پیدا میکنیم و این میشه دلیل دوست داشتنش
اتفاقا من خودم بیشتر جذب آدم های متفاوت از خودم میشم تا ازشون یاد بگیرم

7 پسندیده

عجب سؤال خوبی !
لزوما اینطور نیست ولی قطعا یه نقاط مشترکی بین من و علایقم هست . به چند صورت میشه نگاه کرد. یا آنچه در من هست در اون هم هست یا بالقوه این رو در خودم دیدم و میتونم داشته باشم و شاید هم آرزویی که مثل او باشم .

1 پسندیده

به نظر من خیلی رابطه های عاشقانه علاقه به شخص متضاد هستند. مثلا شخص ایده پرداز علاقه من به یک شخص عملگرا بشه. شاید این جذب به خاطر علاقه به تکمیل کردن کار هم باشه و شاید به خاطر این باشه که شخص ایده پرداز عملگرایی رو در خودش داره ولی میخواد اون رو تقویت کنه.

ببخشید عادت دارم به بی ربط صحبت کردن. یک بار رفتم در کوه برای پرنده ها آب بریزم. به سنگی که درش آب ریختم شک داشتم که سوراخ هست یا نه. پس مقداری ریختم و رفتم بالای کوه و برگشتم تا ببینم آبش چقدر کم شده. تقریبا خالی شده بود. فکر نکردم شاید پرنده ها خوردند و فرض رو بر این گذاشتم که سنگ سوراخه و به سراغ سنگهای مطمئنتر رفتم. من به بخشش کائنات باور دارم، و فکر میکنم احتمالا برای به دست آوردن چیزی لازمه خودم مقدار هرچند اندک از اون داشته باشم. مثلا لازم بود اون سنگ در خودش مقداری آب رو نگه داره تا پُرآب بشه.
این پرسش شما من رو یاد اون اتفاق انداخت و گمان کردم شاید مساله ای که با اون برخورد کردم رو بشه به گونه ای دیگه دید.

من خودم حس علاقه به شخص متضاد رو حس میکنم ولی آگاهانه اشخاص شبیه به خودم رو نگه میدارم چون علاقه به ماجراجویی و آزمون و خطا روی ارتباطم ندارم.

2 پسندیده

خیر دوست داشتن چیزی دلیل بر شبیه بودن به آن نیست.

دوست داشتن و عشق کلا، نتیجه‌ی واکنش‌های شیمیایی هورمون‌های Oxytocin هست و کاریزما و جذابیت ظاهری (در خصوص افراد) و زیبایی سلیقه‌ای و کارایی (در خصوص اجسام) از عوامل دوست داشتن هستن.

2 پسندیده