زباله های غذا به درد چه صنایعی میخورن؟

یه راه از جلوگیری هدررفت، اینه که از منابع دور ریخته شده باز-استفاده کنیم.

چه جاهایی خریدار زباله های غذا هستن؟
و این جاها چه قیدهایی برای زباله ها دارن؟ (کیفیت و پی اچ و حجم و …).

3 پسندیده

تا منتقلشون کنیم به جایی که ازشون استفاده بشه میگندن. هرچقدر رطوبت شون بیشتر، جاشون تاریکتر و گرمتر باشه زودتر میگندن.
بنظرم بهتره دنبال ایده هایی باشیم که بشه از پسماندهای غذایی بصورت محلی استفاده کرد.

پسماند کدوم مواد غذایی دیرتر میگندن/ نمیگندن؟
از وقتی یادمه نون خشکامونو جدا میکردیم، قدیما “نون خشکی” میومد.
(مامانم میگفت میبره برا گاوا، نمیدونم چقدر درست میگفت. میگفت نون کپکی هارو نذارین گاوا مریض میشن!:joy: اینو اشتباه میکرد.) الانم توی سطل آشغال نمیندازیم کیسه نون خشک رو، کنارش میذاریم. (نمیدونم کارمون درسته یا نه!:confused: نظر شما چیه؟)

از پسماند های گندیده چه استفاده ای میشه کرد؟
اولین چیزی که به ذهنم رسید استفاده بعنوان سوخت بود! جست و جو که کردم به این رسیدم: Biogas


اینا پنل های بزرگ استخراج بیوگاز هستن احتمالن.

سوال:

چطور میشه یه سیستم کوچیک محلی (یا حتا خونگی) برای تولید گاز زیستی (Biogas) طراحی کرد؟

4 پسندیده

11 پست به یک موضوع جدید منتقل شدند: ایستگاه های تولید بیوگازاز دورریزهای غذا

یکی از بزرگترین مصارف این زبالهای غذا تولید کود کمپوست. یادمه چند سال قبل وزارت جهاد کشاورزی یا شهرداری این طرح تجاری روب ا استفاده از یکسری مشوق ها در اختیار افراد جویایی کار می گذاشت.
روال کار به اینصورت بود که شما مثلا چند نفر همراه با نیسان رو استخدام میکردید و وظیفه جمع اوری زباله یه منطقه از تهران رو بر عهده میگرفتید و بعدش اون زباله ها رو به خارج از شهر تهران منتقل میکردید و در یک سوله و یا در یک وضعیت دیگه زباله های غذایی اون رو سوا میکردید و بعد اونها روی کرمهای خاکی مگذاشتید . اونها اون غذاها رو میخرودن و تبدیل به کود کمپوست میکردن و شما میتونستید کیلو پنزده الی بیست هزار تومان اون کود رو بفروشید. فکر میکنم توی این روال بابت جمع اوری زبال شما از شهرداری هم پول دریافت میکردید و کلا خیلی سود داشت.


تو جاده قدیم زنجان به تبریز یه شرکت این کار رو داره انجام میده

3 پسندیده

با سلام دوستان به نظرتون میشه یه ایده زد در همین زمینه تولید انرژی که از زباله ها بشه برق تولید کرد؟
بنده سوله ای 1000 متری با زمینی 2000 متری با سقف بلند 8 متری با تمام امکانات اب برق گاز تلفن و دسترسی نزدیک به شهر در شهرستان داریم. به نظرتون میشه ایده ای زد؟

آره میتونید تبدیلش کنید به یه مکانی که دور ریز رو بگیرید از مکان های عمومی واز اون مواد قابل بازیافت رو جدا کنید و خورد کنید وبه عنوان ماده خام بفروشید واز اونایی که نمیشه کاری کرد هم برای تولید برق استفاده کنید راهکارشم سادس تقزیبا چیز خاصی نیاز نداره البته به کارگر نیاز دارید وکمی سرمایه ی اولیه ! بخش فنی اش رو هم میتونید از بچه هایی که اینجا هستن کمک بگیرید حتی :slight_smile:
دیگه به چی نیاز دارید؟

‌دستگاه Zera Food Recycler توسط شرکت Whirlpool Corporation’s WLabs ساخته شده و اندازه آن 112233.75 اینچ و وزنی حدود 118.6 پوند دارد. این دستگاه ضایعات غذا را طی ۲۴ ساعت به کود تبدیل میکند!

هدف شرکت از ساخت دستگاه، بازیافت ضایعات مواد غذایی به روشی ساده است.ضایعات مواد غذایی درون دستگاه قرار گرفته، با یکدیگر ترکیب می‌شوند و با استفاه از یک گیاه با خاصیت هوادهی این مواد تبدیل به کود حاصلخیز شده و بعد از 24 ساعت در سینی زیر دستگاه جمع می‌شود. علت این فرآیند سریع الیاف سخت و زبر نارگیل و جوش شیرین است.

در حال حاضر ضایعات مواد غذایی مشکل سراسر جهان است. بر اساس گزارش EPA 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به دفن زباله، ضایعات مواد غذایی و بوی سایر مواد آلی دفن شده است.

این شرکت امیدوار است ضایعات مواد غذایی را با تبدیل به کود با دستگاه مذکور کاهش داده و روشی ساده برای پیشگیری از انباشته شدن زباله در منزل ارائه دهد.

منبع ایسنا.

7 پسندیده

من تو یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی نیروهای خورشیدی مشغولم و پیشنهاد طرحی در رابطه با بازیافت و تبدیل مواد غذایی رو دادم ممنون میشم تو این راه کمکم کنید که شاید بتونیم کمکی به نسل آینده کرده باشیم و یا اگر کسی رو میشناسید بهم معرفی کنید ممنون :pray::pray:

2 پسندیده

خیلی خوب می‌شود اگر پرسش‌ها و ایده‌هایتان را در این زمینه مطرح کنید. در این صورت بقیه با نظراتشان به کمک شما می‌ایند. کافی است یک پرسش جدید ایجاد کنید و در مورد دغدغه‌ها و مسائل پیش رویتان بنویسید.