شما هم بعد از مدتی دوست دارین موضوعات پادپرس رو بُر بزنین؟

شخصا متوجه شدم وقت‌هایی که مداوم به پادپرس سر می‌زنم، دوست دارم پرسش‌های صفحه‌ی اصلی رو بُر بزنم و یک پیکربندی (representation) جدید از پرسش‌ها جلوم ظاهر شه. (و البته هر بار خواستم باز بتونم برگردم به نمایش ِ «ترتیب بر اساس تاریخ»)

این کار برام کاملا متفاوته از اسکرول کردن پیاپی برای دیدن موضوعات قبلی. در واقع اسکرول کردن به سمت مطالب قدیمی چیزی از جنس خستگی برام میاره ولی حس می کنم دیدن یک پیکربندی رندوم جدید، جذابیت میاره.

می‌خواستم بپرسم آیا شما هم چنین حسی دارین و با این تجربه‌ی ذهنی موافقین؟

8 پسندیده

این کار من رو یاد الگوریتم ماه عسل گوگل انداخت که هر از گاهی مطالب و وبسایتهای جدید رو دررکلمه کلیدی خودشون به صفحه اول میاره تا اون صفحه رو با استفاده از رفتار کاربران بررسی کنه.
دقیقا من هم با اسکرول به پایین احساس خستگی میکنم. انگار که بررسی مطالب قدیمی دیگه کافیه و شاید لازمه کار جدیدی روی مطالب قدیمی انجام شه. مثل خلاصه برداری یا صورت جلسه.

4 پسندیده

البته همیشه اینطور نیست و گاهی رندم موضوعاتی بالا میاد. ولی راههای زیادی برای رفع خستگی ذهنی هست: مثلا کلمه خاصی رو سرچ کنید. نوعی بُر خوردن موضوعات هست و به نظرم میتونه جذاب باشه: مثلا هر روز کلمه یا کلمات خاصی رو سرچ کنین و به موضوعات مرتبط با اون بپردازین!

باز هم سعی میکنیم امکان‌سنجی کنیم ببینیم نوعی بازی میشه طراحی کرد تا این حالت (به نظرم کاملا معقول و طبیعی هست) رفع بشه.

این کار عالی هست. هر وقت هوس کردین با من تماس بگیرین تا همفکری کنیم در این مورد. قبلا از این کارها انجام دادیم و مشتاقیم افراد داوطلب و پرانرژی اعلام حضور کنن تا بتونیم کارهایی از این دست انجام بدیم.

2 پسندیده

این کاغذرنگی هایی که گذاشتی ذهن من رو که برد یه دنیای دیگه! یاد جلد کتابا و دفترای دبستانم افتادم.

لطفا کمی از تجربه های مشابهی که چنین حسی رو درت رفع کردن، بگو. مثلا وقتی میری تو یه شبکه مجازی مشابه، مثل لینکدین یا فیس بوک یا توییتر، چنین حسی چطور درت به رضایت میرسه؟ @ghanbarzadeh یا اگه تو فضای مجازی چنین نیازی خیلی ادرس دادنی نیست، مورد مشابهی در دنیای حقیقی مثال بیار.

مثال الگوریتم گوگل هم مناسب و به جا بود.

2 پسندیده

منظور من بُر خوردن موضوعات با نرخی به مراتب بالاتر چیزی هست که ایشون انجام میدن! :

image

جالب بود! :grin: البته وقتایی که خسته‌ی ذهنی باشم، شاید پیدا کردن کلمه هم دشوار باشه و این جور موقع ترجیح میدم حتی از حروف رندوم استفاده کنم! اما روش جالبی بود و امتحانش می‌کنم!

خیلی سوال خوبی بود! از تجربه‌ام در لینکدین می‌گم. وقتی میرم توی صفحه‌ی اصلی لینکدین، در هر بار رفرش معمولا چیز جدیدی بهم نشون میده و این خوشحالم می‌کنه. یعنی حتی در عرض 5 ثانیه با 5 بار رفرش کردن می‌تونم چیزای جدید ببینم. اما همون لینکدین گاهی الگوریتمش خوب عمل نمی‌کنه و هی موضوعاتی که قبلا از کانکشن‌هام نشون داده رو نمایش میده و این خسته‌ام می‌کنه.

1 پسندیده

راستی بسته به تمی که برای نمایش پادپرس انتخاب کردین، این کار رو ممکنه بتونین انجام بدین؛ چیدن موضوعات بر اساس سه فاکتور با یک کلیک قابل تنظیمه:

  • تعداد پاسخ‌های یه پرسش
  • زمان آخرین پاسخ به اون پرسش
  • تعداد نمایش‌های اون پرسش

اگه تم مینیمال رو برای نمایش پادپرس انتخاب کرده باشین (که تم دیفالت هست)، اون وقت سومین گزینه در دسترس نیست. برای تغییر چیدمان پرسش‌ها کافیه روی کلمه ی مربوط به اون چیدمان در بالای لیست موضوعات کلیک کنین. مثلا چیدمان زیر که بر حسب تعداد بازدید موضوعات رو لیست کرده:

2 پسندیده