قدرت اسطوره - هر روز یک کتاب

کتاب «قدرت اسطوره»؛ مصاحبه‌ای با جوزف کمبل، ترجمه عباس مخبر، نشر مرکز

مویرز: چرا اسطوره ها؟ چرا باید نگران اسطوره ها باشیم؟ آنها بر زندگی من چه تاثیری می گذارند؟
کمبل: نخستین پاسخ من این است: راهت را ادامه بده و زندگیت را بکن. زندگی خوبی است. تو به اسطوره شناسی نیازی نداری. من اعتقاد ندارم که صرف اینکه گفته شده موضوع مهمی است باید به آن موضوع علاقمند شد . من به نوعی گرفتار شدن در دام جذبه یک موضوع عقیده دارم. اما با یک معرفی درست خواهید دید که اسطوره شناسی شما را در کمند خود اسیر خواهد کرد بنابراین باید دید که چنانچه شما را در کمند خود اسیر کند چه کاری برایتان انجام خواهد داد … .

کتاب قدرت اسطوره گفتگویی جالب و شنیدنی میان جوزف کمبل اسطوره شناس معروف و بیل مویرز درباره ابعاد اسطوره و معنای آن و تاثیر آن در زندگی ما می باشد.این گفتگو در پهنه ای وسیع جمع بندی پژوهش ها و مشاهدات کمبل در باره اسطوره و نقش آن است. با خواندن این کتاب معنای زندگی برای شما دگر گون می شود و شاید حتی دید شما در این باره تغییر کند.

برای کسانی که اسطوره ها را دوست دارند و میخواهند درباره آنها بیشتر بدانند خواندن این کتاب لازم و ضروری است.

اگر کتاب را خوانده‌اید بگویید از کدام قسمت آن خوشتان آمده و یا اگر سوالی دارید مطرح کنید تا راجع به کتاب قدرت اسطوره گپ بزنیم.

3 پسندیده

من از کمبل قهرمان هزار چهره رو خوندم، البته نه به طور کامل در حد شناخت کلی دیدگاهش. برام قابل احترام بود، نگاهی عمیق و جامع به این مسئله داره. توی این دوران که کمتر دیده میشه کسی به دنبال جامع نگری و ساختارسازی باشه، کمبل از اون کسانیه که شاید دیدگاهی شبیه به فیزیک و فلسفه رو در این شاخه به ظاهر نامربوط وارد کرده.