معیارتون برای آماده بودن و دم کشیدن چای چیه؟

چایِ دَم‌ کشیده یا رنگ پس داده یا رنگ عوض کرده؟ کی چای آمادست؟
شما سر زمان دم کشیدن چای با بقیه اختلاف دارید؟
چای خارجی یا فوری که زود آبجوش رو رنگی می‌کنه و آمادست، اما چای ایرانی چطور؟

من ملاکم رو (اگه قوری صافی جدا کننده و نگهدارنده نداشته باشه) ته‌نشین شدن تمام ذرات معلق میذارم، که اونم بنظرم موندن ده دقیقه روی بخار آب جوش کافیه و با یه تکان قوری یا هم‌زدن دیگه ذره‌ای روی مایع نمی‌مونه. برای دستور بعضی دم نوش‌های گیاهی (غیر فوری) هم ده دقیقه شنیدم، اما فکر میکنم بیش ازین برای چای تغییر رنگ و افت کیفیته، مثل چایی که می‌مونه و بد رنگ میشه و اتلاف انرژی.

حالا اگه نظرم درست باشه با جواب این سوال و فرهنگ سازی، با توجه به مصرف بالایچای در کشور، کلی صرفه‌جویی انجام میشه :nerd_face:
نظرتون چیه؟

معیار دم کشیدن چای

9 پسندیده

هروقت که میخوام چای دم کنم یکم آب میریزم توی قوری به همراه مقداری چای و میزارمش روی کتری تا آب کتری جوش بیاد.
در این حین قوری خوب حرارت میخوره و بوی خیلی غلیظی از چای متساعد میشه که اون بو رو دوست دارم :sweat_smile: بعدش آب جوش رو به قوری اضافه میکنم و تقریبا ۵ دقیقه بعد علاوه بر چای، آب جوش هم به استکان ها اضافه میکنم :thinking:

همه این کارا رو شاید سالی ۱ بار انجام ندم چون کلا چای نمیخورم خیلی کم پیش میاد :sweat_smile:

4 پسندیده

من چای سیاه دوست دارم و همیشه چای سیاه مینوشم اگر چای دم نشده بود هرگز از آن چای لذت نمیبرم، و خودم هم در چای دم کردن کمی ید طولائی دارم، اولا وقتی آب به جوش میآید باید مدت دو الی سه دقیقه در آبجوش بگذارید و دست نزنید، تا رسوبات آن ته نشین شود بعد به اندازه یک گیلاس آب جوش با مقدار لازم چای خشک در فلاکس بریزید و دو سه چرخی فلاکس را بشورانید بعد متباقی آب جوش را در فلاکس بریزید و بعد از نیم ساعت چای را استفاده کنید که چی چای دم شده آماده کرده اید. :tea:

4 پسندیده

اگر چای طبیعی (چای ایرانی)مصرف کنید هیچگاه تغییر رنگ و افت کیفیت پیدا نمی کنه حتی میتونید بعد از سرد شدن دوباره داغ کنید و میل کنید .
این چایهای معطر و بازاری است که بعلت اضافه کردن مواد شیمیائی و اسانس ها افت کیفیت پیدا می کنه.
چای طبیعی دو نوع ریز باروتی و درشت در بازار هست که اگر ریز استفاده کنید برای یه قوری معمولی دو پیمانه و اگر درشت استفاده کنید برای یه قوری معمولی سه یا چهار پیمانه باید استفاده کنید تا رنگ مطلوب داشته باشد
در ضمن چای دیر دم بهتر از چای فوری است .

4 پسندیده