نحوه استفاده از یک مربی در مراحل زندگی چگونه است؟

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب میگه که بهتره برای انجام هر کاری مثل ورزش کردن، کسب و کار، موفقیت، زبان انگلیسی و … یک مربی داشته باشید.
به نظرتون مربی رو به شکل میشه پیدا کرد؟
آیا خوندن کتاب میتونه خودش یک جایگزین برای مربی باشه؟

3 پسندیده

یعنی چی مربی رو چطور میشه پیدا کرد؟ خب مربی انگلیسی می خوای؟ میری کلاس ثبت نام می کنی یا برای ورزش و …

1 پسندیده

برای مشاوره دادن پرسیدم

1 پسندیده

هنوز این کتاب رو نخوندم و میدونم کتاب خوبیه چون اثر این کتاب رو در چندین مقاله دیدم که ازش اسم بردن و بکار گرفتن جملات رو.
اثر مرکب منظورش در کل این هستش هر کاری (شما اسم بردید)رو که میخواید انجام بدید هر روز باید یه تایم خاص انجام بدید.مثلا میخواید زبان یاد بگیرید در روز چقدر برای خوندن زبان وقت تعیین کردید؟
این بستگی به شغل و تصمیم و هدف یادگیری شما از یه دوره از زبان باشه.
مثلا با خودتون عهد کردید که تا آخر همین ماه 120 کلمه زبان با معنی و تلفظ و قواعد اون یاد بگیرید.به همین نسبت مشخص میکنید که در روز چند کلمه بخونم که بتونه اخر ماه 120 تموم بشه و من اونا رو کاملا یاد گرفته باشم؟واینطور سلف لرنینگ ها میتونه برای هر شاخه ای که دنبالش هستین و کنارش در روز کار دیگه ای هم انجام میدید صورت میگیره.
وقتی تایم مشخص شد و تعداد کلمات در روز باید اینکار رو انجام بدید.یعنی اگر هفته اول بخونید کامل ولی هفته دوم یه روز در میون و هفته سوم سه روز بخونید بقیه روزای هفته رو با کاری دیگه بگذرونید قطعا به یادگیری 120 کلمه در پایان ماه منجرر نمیشه.
در ورزش و دیگر موارد هم هیمنطور هست اگر هر روز نیم ساعت میدوید برای اینکه تایم دویدنتون کم بشه باید روزانه اینکار رو انجام بدید و خودتون مربی خودتون هستید که شما رو بلند میکنه و ورزش رو شروع کنید.
مثل هر کاری که باید انجام داد تا به هدف و قطعیتی که میخواید برسید.
در واقعا شما خودتون مربی خودتون در طول مسیر هستید تا بتونید به هدف اصلی (مثلا 120 کلمه آخر ماه و یا دویدن با دقایق کمتر )برسید.

3 پسندیده

این موضوعی که گفتید مربوط میشه به فصل عادت ها
فصل پنجمش درباره تاثیرات و ارتباط با آدم هاس که چه کسانی رو از زندگی حذف کنیم و چه کسانی رو هم اضافه کنیم به زندگیمون، و میگه برای انجام هر هدفی که میخواید بهش برسید، باید تو اون زمینه یه مربی رو پیدا کنید که قبلا این مسیر هارو رفته. نمیدونم شاید تو آمریکا عملی بشه همچین کاری اما تو ایران بعیده چون هم هزینه ها بالاس هم ادمش به راحتی گیر نمیاد

2 پسندیده

عادت کردیم به اینکه بگیم نیست نمیشه و یا گرونه وحاضر نیستیم کمی سختی بکشیم بغیر ازاینکه اینترت یه دنیای بی حد و مرز برای یادگیری ماست.مثلا اگر دوستداریم یه هنر یا ورزش رو یاد بگیرم از کسانی که تازه فارغ و تحصیل در رشته شون شدن کمک نمیگیریم یا اینکه با هم تبادل علمی داشته باشیم همینطور یادگیری که هر دو طرف سود ببرند؟یا اینکه زمان های تعین شده رو به درستی با تنها چیزی که در دسترس داریم حرکت کنیم.
فکر نکنم اون چیزی که من گفتم مربوط به حذف کردن باشه بلکه به کارایی بستگی داره خودمون انجام میدیم.

3 پسندیده

خوندن کتاب قطعا جایگزین مربی نمیشه. ولی چطور میشه یه مربی خوب پیدا کرد؟ بسته به سطح روش میتونه متفاوت باشه ولی فرض بر اینه که میخوای کاری رو شروع کنی. برحسب تجربه از دوران تدریسم در دانشگاه، بهترین کار اینه که سراغ فردی بری که تازه در اون کار خبره شده. چن تا نکته خیلی مهم داره که با کمی دقت میشه بهترین انتخاب رو داشت با کمترین هزینه مالی:

  • مربی تازه‌کاری که جاه طلب هست، سعی میکنه به بهترین شکل شاگرد رو آموزش بده و انرژی زیادی بزاره چون دنبال کسب و تجربه و اعتباره!

  • معمولا مسئله مالی قابل چانه‌زنیه و میتونین با مربی به یک بازی برد-برد فکر کنین: شما آموزش خوب می‌بینین و مربی اعتبار کسب میکنه!

  • فاصله زمانی از دوران آموزش برای مربی تازه‌کار کمتره. یعنی ذهن تازه‌تری داره بخصوص در جایی مثل ایران که اکثر افراد به دنبال تازه کردن مطالب خودشون نیستن، و همینطور میتونه مطالب جانبی جذابی رو هم به شما منتقل کنه. دوران شاگردی پر از ایده‌ها و مطالب جانبی جذابه که بعد از اتمام دوره به تدریج از ذهن میپره.

ریسک بزرگ در نبود تجربه برای نحوه آموزشه. به نظرم در بسیاری موارد این ریسک رو میتونین بپذیرین و در عوض مزایای اون رو ببینین!

4 پسندیده