پادپرسی ها خوندن بحث های پادپرسی رو ترجیح میدن یا کتاب برآمده از اون ها رو؟

دنباله‌ی موضوع کتابی از جنس پرسش، فکر، و گفتگو:‌ چالشی به نام زندگی! :boom::

برای کسانی که پادپرس نبودند، به نظرم خوندن کتابی برآمده از بحث ها میتونه شروع و انگیزاننده ی خیلی خوبی باشه برای ورودشون به پادپرس.
اما کنجکاو شدم بدونم برای خود ِِ پادپرسی ها، خوندن یک کتاب پادپرسی جذابتره یا دنبال کردن بحث ها توی پادپرس؟
فرقشون چیه؟

به نظرم کتاب، راهی هست برای عرضه و به نمایش گذاشتن محتوای بحث های پادپرس.
چه راه های دیگه ای برای نمایش این محتوا وجود داره طوری که افرادی بیشتری بهش دسترسی پیدا کنن؟

4 پسندیده

خوبی بحث اینه زنده س و تعامل حقیقی شکل میگیره هر چند کتاب جامع تر تدوین شده

3 پسندیده

برای من هر دو حالت جذابه. هم شرکت در بحث و هم مطالعه یک کتاب برآمده از اون موضوع.
وقتی در بحثی شرکت میکنم یه سری دیدگاه‌ دارم که در اثر برخورد با سایر دیدگاه‌ها کاملتر و پخته‌تر میشه و این برام جذابه که دانش و آگاهی بیشتر با کیفیت بهتری دریافت کنم.

خوندن یک کتاب پادپرسی هم به همان میزان برام جذابه و مثل احساس نویسنده‌ای میماند که کتابش چاپ شده. نتیجه اون ایده‌ها ، فکرها و تفکرات ذهنی خودش رو لمس میکنه و می‌بینه. اینجا هم چنین حسی وجود داره. با این تفاوت که کتابهای پادپرسی چندین نویسنده خوش فکر دارن و حاصل تفکر جمعی و تلاش دوستان در تدوین و تصحیح و نویسندگی است. چنین کتابی برای خیلی‌ها میتونه مفید باشه و مهمتر اینکه به صورت جامع‌ در بستر زمان باقی میماند. پس از این حیث مطالعه یک کتاب پادپرسی جذابه و مایه افتخار برای یه پادپرسی :slightly_smiling_face:

5 پسندیده

این‌که هر دو خوبه جواب راحتی بود!:smile: پس سوالم رو یه مقدار سخت‌تر می‌کنم! :grin:
فرض کنین به شما میگن یک پست داغ در پادپرس هست به اسم «فلسفه زندگی چیست؟» و یک کتاب پادپرسی هم هست که حاصل بحث‌‌های اون پست ِ داغه. اگر زمان ِ لازم برای خوندن هر دو مورد یکسان باشه و شما هم فقط فرصت خوندن ِ یکی از اون‌ها رو داشته باشین، کدوم رو انتخاب می‌کنین؟ و چرا؟

پ.ن- به نظرم هر کدوم رو انتخاب کنین، در چرایی این انتخاب، احتمالا هینت‌هایی پیدا میشه در جهت بهبود اون موردی که انتخابش نکردین!

4 پسندیده

من ترجیح میدم توی پادپرس بخونم چون بعد از خوندن جوابی که توجهم رو جلب کرد میتونم پروفایل شخص رو ببینم و هم چنین مابقی نظراتش درباره ی موضوعات دیگه

4 پسندیده