پیش‌نیاز های یادگیری برنامه‌نویسی چیست؟

کسی که میخواد برنامه‌نویسی رو شروع کنه باید چه چیزهایی بلد باشه؟
آیا کسی که رشته دانشگاهی‌ش کامپیوتر نیست نمیتونه برنامه نویس حرفه‌ای بشه؟
اصلا آموزش آکادمیک در برنامه‌نویسی چقدر تاثیر داره؟

اگر منظور از حرفه ای بودن، پیدا کردن تخصص باشه، برنامه نویسی رابطه مستقیمی با علاقه داره و دائما، برنامه نویسی رو به سمت سادگی درک سوق میدهند. یعنی در ابتدا شاید مفهوم برخی دستورات گنگ باشه، ولی بعد از مطالعه اون دستور متوجه میشید که از مفاهیم دنیای واقعی الگو گرفته، پس درکشون و استفاده شون ساده میشه.
پس یادگیری برنامه نویسی آسونه،
اما نکته مهم، هدف یادگیری شماست، اینکه برای لذت، سرگرمی، ساخت بازی، پولدار شدن، یا صرفا به خاطر کنجکاوی یا حتی کلاسش، کسب اعتماد به نفس، توسعه شغل خودتون، انجام کارهای پیشرفته در زمینه کاری و… مهمه که قراره به چه هدفی برسیم. چون به اندازه انسانهای جهان راه هست برای رسیدن به برنامه نویسی

این رو میدونم که افرادی که در رشته های غیر نرم افزار کار میکنند و در زمینه خودشون تخصص دارند، سود و فایده بسیاری از برنامه نویسی میبرند. چون بازار اونها بکره و با برنامه نویسی، هم شغل خودشون رو میتونن گسترش بدن و هم کسب درآمد عالی کنند :ok_hand:
اما یادگیری،

با این اینفوگرافی میتونین زبان برنامه نویسی مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
مهمه که چه زبونی!
مثلا زبان سی پرقدرته، ولی به نظر من بعد از مهاجرت از سی به پایتون، دچار سردرگمی زیادی میشیم. چون در سی وقت زیادی رو به مدیریت حافظه یا ساخت حلقه ها میپرداختیم، که در پایتون همه اینها تقریبا در دستورات بسیار کوچک و کارآمد خلاصه شدند.
این دو زبانی که اسم بردم رو فراموش کنید و به تصویر اینفوگرافی نگاه کنید و زبان مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنید. موفق باشید :+1:

3 پسندیده