چجوری سایرین رو به حمایت مالی از کلاس درس ترغیب کنیم؟

۳۰ شهریوره، تا الان حدود ۳ تومن از ۹ تومن مورد نیاز برای طرح دکور خلاقانه کلاس درس آینده جمع شده و حمایتمون هنوز کامل نشده.

چطور میتونیم کار رو به معنای واقعی جمعی پیش ببریم و به موفقیت برسونیم؟ یعنی هر کدوم با خودمون حداقل ۳-۴ نفر دیگه رو بیاریم که واقعا حمایت کنن؟

پ.ن. راستی هر کی پاسخش تو این پرسش برگزیده شد، یه مشتلق پیش من داره. میرم خانم معلم رو متقاعد میکنم تا اسم یا عکس این فرد رو جایی روی طراحی های تو کلاس موندگار ثبت کنن :grin: تا دانش آموزا هر سال بدونن «وی بود که گل پیروزی کمپین را به ثمر رسانید … :soccer: »

image

5 پسندیده

تجربه خودم

مثلاً خودم تا الان واسه اینکه مبلغی که دونیت کردم و البته انرژی که واسه به سرانجام رسوندن نوآوری جمعی این چالش کردم، هدر نره، از دوستام و البته خانواده م دعوت کردم. از اعضای خانواده خیلی صمیمانه خواستم و البته خروجی بدی هم نداشت. از پیام زیر استفاده کردم:

دعوت به یه کار خوب جمعی

یه خانم معلم ریاضی هستن که میخواد فضای کسالت بار کلاسش رو بهبود بده تا شاگرداش درس رو بیشتر دنبال کنن و ریاضی رو بهتر یاد بگیرن (تغییراتی مشابه عکس پیوست).

برا تغییر دکور کلاسشون دارن حمایت مالی جمع میکنن؛ تا الان حدود … تومن از ۹ تومن مورد نیازشون رو جمع کردن.

من و تعدادی از اعضای پادپُرس در این حمایت شریک شدیم. از من خواستن دوستان و آشنایان باحال و پایه ام رو که دنبال اصلاح و بهبود هستن، به حمایت دعوت کنم. دوست دارین در این کار سهیم شین؟ لطفا از طریق این لینک پیش برین:

https://www.payping.ir/d/DSdJ

جزئیات بیشتر هم به شکل نسبتا شفافی تو این لینک نوشته شده و به مرور اپدیت میشه.

%D8%B4%DA%A9%D9%84%20%DB%B2

2 پسندیده

منم تو گروه هایی که هستم این موضوع رو به اشتراک گذاشتم. البته فکر می کنم صحبت رو در رو بهتر باشه. این رو هنوز امتحان نکردم!!!

اشتراک گذاری با آدما یا گروهایی که این موضوع براشون مهم هست و حساس هستن روش.

3 پسندیده

این پیام خیلی ساده و شفاف بود. مرسی ازت. من هم ازش استفاده کردم و اثربخش بود :+1: طوری که دو نفر از ده نفری که باهاشون ارتباط گرفتم خودشون پایه شدن و موضوع رو برای دوستاشون هم مطرح کردن.

صحبت رودررو و ارسال پیام مستقیم و فردی به دوستان هر دو از بهترین راه هاست؛ یا بهتر از پیام گروهی در یه کانال یا گروه تلگرامی/واتس آپی جواب میده. چون ایشون به اعتبار اعتمادی که به ما دارن، میتونن به چنین کمپین هایی اعتماد کنن.

3 پسندیده

امروز با بچه‌های ۳ تا کلاس حرف زدم، خیلی ذوق کردن، گفتم فعلا پولمون به میز و نیمکت نمیرسه، میگفتن اگه همه بچه‌ها بذارن میشه. ببینیم چه می‌کنن؟
تازه میگفتن اگه نهایتا پولمون نرسه، میزا رو با سمباده و رنگ و برچسب و . . . تمیز می‌کنیم.

4 پسندیده

چقدر دلم میخواد مغزامون رو بذاریم رو هم و راهی پیدا کنیم که ۴.۵ بعدی هم جور شه.

موافقم که خود دانش آموزها هم نفری ۱۰ تومن بذارن؛ پول هله هوله های یه ماهشونه نهایتا. اون طوری حدود ۳ تومن کم داریم. پیشنهاداتون چیه؟ چطور میشه افراد رو اثربخش تر تشویق کرد؟

از مخاطبان پادپرس (اینستاگرام و سایت) به دست ۵۰۰-۶۰۰ تاشون میرسیم. ارتباطات ۲۰ پادپرسی حامی هم هستن. یعنی سر جمع فکر کنم یه جمع ۷۰۰-۸۰۰ نفری هم به شکل بالقوه دسترسی داریم. چه محتوایی رو برای تشویق این افراد پیشنهاد میدین؟

:point_left: [لطفا گرافیک + متن پیشنهادی تون رو همینجا ارسال کنین] :love_you_gesture:

2 پسندیده

من با کمک لاله این چنین چیزی برای معلما فرستادم:
یک تصویر با کپشن زیرش و بعدشم لینک داستان در پادپرس

main2

نذر رواج خلاقیت:
سلام :rose:
مایلید این ماه یه سرمایه‌گذاری بلندمدت کنید؟
پیشنهاد من همراهی در طراحی دکور کلاس درس ریاضی است.
کافیه نفری ده هزار تومن بذاریم؛ خانم معلم لیلا کلاس درسش رو بازطراحی میکنه.
جزئیات داستان و تصاویر رو در لینک پیام بعدی ببینید.
لطفاً این پیام و پیام بعدی را برای دوستانتان بفرستید :pray:
با هم تواناتریم :muscle:


به نظرم اول ببینیم چرا افراد میبینن و اقدام به حمایت نمی‌کنن؟ مثلا این همه معلم یا کاربر پادپرس یا اینستا، حتی مبلغ کم رو هم پرداخت نمی‌کنن؟ یک فاصله‌ای هست، یک دلایلی هست برای بی تفاوتی، به نظرتون دلیل ذهنی و روانیش چیه؟
من فکر می‌کنم، هر آدمی برای هزینه کردهای این مدلیش اولویت‌هایی داره، و مثلا معلما شاید فکر میکنن کلاس من همچین هم در اولویت نیست، داستان من خاص و شرایطم بغرنج نیست، چرا و تا کی باید مردم به داد کشور و آموزش و پرورش برسن؟

آیا اینها رو باید رها کنیم و روش کار نکنیم یا میشه این تعداد زیاد رو به شکلی راضی کرد، تا حمایتای جزئی هرکدوم، حجم زیادی از هدف رو پیش ببره؟
عده زیادی که حتی دقیقا معلوم نیست چرا حمایت نمی‌کنن. حرف نمی‌زنن، فقط سکوت و عدم حمایت.

اندک بازخوردهای همکارام، که پیام رو خصوصی براشون فرستادم:

در حد معرفی و دادن ایده می شود همکاران دیگر را هم خبر کرد، ولی نمی دانم چقدر استقبال کنند، البته شاید بعضی ها برای مدیرشان بفرستند و بخواهند نمونه این کارها را انجام بدهد. ولی فکر نمی کنم کسی الان، رغبت به مشارکتهای اینچنینی داشته باشد. ای کاش این قدر دنبال روزمرگی نبودند دبیران ریاضی، البته فکر می کنم سرخوردگی هایی که این منطقه ایجاد می کند، بی تأثیر نیست. متأسفانه آموزش و پرورش روز به روز به قهقهرا نزدیک تر می شود.

ان شاءالله دانش آموزان هم قدرزحماتتان را بدانند.

ممنون از زحمات تون. این ایده خوبیه. اما 9 میلیون فقط یک کلاس رو تجهیز میکنه، بقیه کلاسها ؟ بقیه مدارس ؟ منظورتون این بوده که همکاران به شما برای تجهیز کلاس تون کمک کنند یا هر همکاری یه کمپین راه اندازی کنه برای کلاس خودش ؟ و یه نکته: به نظر خود من ، انواعِ روش های ارائه و تدریس ما ، بیشتر از ظاهر کلاس میتونه تاثیرگذار باشه. چه خوب بود اگر شما بعد از ایجاد این تغییرات ظاهری ، تاثیر کار رو بر دانش آموزان و نگرش اونها به درس، میزان یادگیری و علاقمندی شون مشاهده می کردید و این نتیجه رو با همکاران درمیون میذاشتین.

خیلی خوبه من هم هستم :+1::+1::hibiscus: کره حغرافی روتوکلاس شناختم گفتم این کره منه :joy::joy::joy::joy: برای سه تاگروه دیگه هم فرستادم :hibiscus::+1:

خودمم بیست هزار تومن می ریزم به حساب ببخشید که مبلغش کمه یه مقدار دست و بالم بستس آخه دارم به دخترم کمک می کنم خونه بخره.

الان به ذهنم رسید، به چند نفر دیگه هم خصوصی پیام بدم و بگم دست کم نظر بدن، حمایت مالی به کنار. شاید حمایت هم بکنن. باید از قدرت مخاطب خاص بودن استفاده کنم.

تازه باید از همکارایی که ازشون خواستم پیام رو تو گروه یا کانال تخصصی ریاضی و فیزیک همکاران که خودمم عضوشون هستم، بذارن و نذاشتن و حتی پاسخ و هیچ واکنشی ندادند، دلیل بخوام، ما آدما باید با هم حرف بزنیم و از هم بپرسیم چرا با هم حرف نمی‌زنیم.

2 پسندیده

به نظرم بزرگ ترین مشکل اینه که دنبال حمایت مالی هستید.
چرا از حمایت مهارتی استفاده نمی کنید؟
برای بهتر کردن یک کلاس درس فقط به ابزار نیاز نیست که بگیم برای تهیه اش راهی جز پول نیست.

android

این یه نمونه از حمایت مهارتیه که البته صرفا نمونه اس تا بهتون بگم که حمایت فقط مالی نیست.
اگر میز خاصی لازم دارید، اگر طراحی خاصی لازم دارید، اگر ابزار های خاصی لازم دارید، شاید افرادی باشن که بتونن براتون رایگان بسازنشون یا نهایتا پول مواد اولیه هزینه باشه.
اینجوری حمایت جذب کردن بااین شرایط کشور همخوانی بیشتری داره :grin:

برای اینکه متوجه منظورم بشید کافیه یک کوچه از شهرتون رو انتخاب کنید، در هر خونه رو بزنید و ازشون فقط ۱ دونه لباس بخواید که کمک کنن به ناتوان های مالی.
میبینید که کلی لباس جمع کردید. اما کافیه بگید پول :grin: نصف نصف نصف ارزش لباس های جمع شده پول گیرتون نمیاد.

2 پسندیده

نه این طور نیست. ۹ تومن کمینه ی پول مورد نیاز برای بعضی اصلاحات موثر در کلاس هست. سایر نیازها همون طور که خودت مطرح کردی از طریق حمایت مهارتی در حال هندل شدنه.

3 پسندیده