چرا انسان‌ها حیوان خانگی دارند؟

در آمریکا ۹۴ میلیون گربه، ۹۰ میلیون سگ، ۲۰ میلیون پرنده و ۷ میلیون اسب به عنوان حیوان خانگی زندگی می‌کنند (مرجع). تقریبا به ازای هر آمریکایی یک حیوان خانگی وجود دارد. در ایتالیا ۱۲ میلیون پرنده، ۷.۵ میلیون گربه و ۷ میلیون سگ به عنوان حیوان خانگی زندگی می‌کنند (مرجع). در کشور کانادا نزدیک به ۹ میلیون گربه، ۷.۶ میلیون سگ وجود دارند. بنابراین به ازای هر دو نفر انسان در کانادا یک گربه یا یک سگ وجود دارد (مرجع).

پرسش

  • چه انگیزه‌ای انسان‌ها را به داشتن حیوان خانگی تشویق می‌کند؟
  • آیا تمایل به داشتن حیوان خانگی غریزی است؟
  • در جهانی که افراد زیادی گرسنه هستند آیا اخلاقی است که یک حیوان را برای لذت شخصی به وجود آوریم؟
7 پسندیده

من تجربه نگهداری حیوان خانگی به این شکل ندارم اما گل و گیاه زیاد دارم. هیچ مطالعه علمی-روانشناسی هم نداشتم رو این قضیه اما خودم با توجه به این تجربه حس می کنم با مراقبت و نگهداری یه تیکه ای از روح ارضا میشه.

خب شاید یکی از دلایلش اینه که حیوانات قابل کنترل هستن و در دراز مدت ضرر و تهدیدی که آگاهانه باشه از سمت اونا انسان رو تهدید نمی کنه. دردسر کمتری دارن.

8 پسندیده

چرا حیوان‌ها، انسان خانگی ندارن؟

5 پسندیده

شاید همین الان هم حیوانات انسان خانگی داشته باشند. ۹۴ میلیون گربه‌ای که در آمریکا زندگی می‌کنند، شاید انسان‌ها را به چشم موجوداتی (انسان‌های خانگی) که وظیفه دارند غذایشان را مرتب تامین کند نگاه می‌کنند.

7 پسندیده

من هم خیلی کنجکاو از این انگیزه ها مطلع بشم، به همین خاطر از افرادی که این انگیزه را دارند، دعوت می کنم به این سوال پاسخ بدهند. :blush:
@saeed_taghavi

2 پسندیده

من تجربه نگه داری حیوان خانگی ندارم اصلن
احساس می کنم مسئولیتش زیاده برای همین هیچوقت خودم پیگیر نگه داری تمام وقت از حیوونا نبودم، منظورم حیوونیه که مال من باشه و همه مسئولیت هاش به گردن من باشه، هیچ کسی رو هم توصیه نمیکنم به این کار
ولی وقتی کسی حرف و استدلال و منطق ام رو قبول نمیکنه و میگیره سعی می کنم در نگه داری بهش کمک کنم.

ولی سر و کله زدن با حیوونات رو دوست دارم و چندین بار هم پیش اومده که برای کمک به یه دوست حیوون خونگیش رو چند هفته نگه دارم (گربه و پرنده)

ولی به خاطر نوع محیطی که درش بزرگ شدم همیشه به حیوونا (مخصوصن سگ و اسب) به چشم یه یار کمکی نگاه میکردیم
وقتی شب مجبور باشی توی مزرعه گندم و شالی باشی که گراز و امثال اون به مزرعه حمله نکنن اون وقت ممکنه به این نتیجه برسید که داشتن فقط یه سگ و اینکه چند بار واق واق کنه چقدر میتونه کمک کنه در اون شرایط،
بعد کم کم باهاش بازی میکنی، جلو بچه محل ها ازت طرفداری می کنه و اینجوری کم کم یه رفاقتی بوجود میاد.

7 پسندیده

من هم اگه فضا باشه خیلی مرغ و خروس مخصوصا خروس را دوست دارم

2 پسندیده

نگهداری حیوان خونگی که یک موجود زنده هست، احساس خوبی به افراد میده. در واقع بخشی از نیاز انسان درباره ی محبت، مراقبت و حمایت کردن رو تامین میکنه و از این طریق خلاهای عاطفی خود انسان هم پر میشه. بیاین اینجوری فرض کنیم که هر قسمت از نیازهای عاطفی ما به گونه ای تامین میشه و بخشیش مربوط هست به نگهداری از حیوانات خانگی! این انسی که بین انسان و حیوان خانگی ش وجود داره در افراد مختلف و بسته به شرایط زندگیشون متفاوت هست. و البته امروزه از این احساس خوب در درمان هایی که به کمک حیوانات هست استفاده میشه.
درمان با کمک حیوانات
جالبه که ربات هایی که فیزیک و جنس بدن و صدا و عملکرد حیوانات رو تقلید میکنه -به دلیل همین احساس خوبی که انسان ها از مراقبت از یک حیوان خانگی دارند- هم در درمان های زیادی استفاده میشن.
پارو! یک حیوان خانگی از نوع ربات!

3 پسندیده

اما هنوز تاریخ, انگیزه‌ی کفتربازها رو از زندانی کردن ده‌ها پرنده درون قفس ۱*۱ کشف نکرده

2 پسندیده