چرا اکثر مردم شمال رو برای تعطیلات انتخاب میکنن؟

چرا اکثر مردم برای تعطیلات میرن شمال؟ واقعا اکثرشون میرن یا من اینطور فکر میکنم؟

6 پسندیده

فکر میکنم بیشتر یه عادت عمومی و البته آب و هوای متفاوت و عجیب شمال باشه. اگر دقت کنین از نظر بارش و سرسبزی تفاوتی بسیار محسوس با بقیه نقاط داره و همین باعث میشه که جذابیت بالایی برای افرادی که در مناطق خشک و نیمه خشک زندگی میکنن داشته باشه.

3 پسندیده

نکته عجیب اینه که خیلیها میتونین با امتحان کردن راههای متفاوت در همان مدت زمان، لذت بسیار بیشتری ببرن! چرا توان انتخابهای متفاوت در مردم ما از بین رفته؟

3 پسندیده

زندگی در محیطی خشک و کویری ، اشتیاق به دیدن سرسبزی ، باران و دریا رو افزایش میده. به همین دلیل من هم از دیدن سرسبزی شمال لذت می‌برم و دیگه کویر و کویرگردی برام جذابیت خاصی نداره.

در مقابل هم وقتی یک اروپایی وارد ایران میشه معمولا به سمت شمال کشور نمیره و سعی میکنه وقت خودش رو در کویر و دیدن صحرا و بیابان بگذرونه و دلش میخواد یه ماشین بهش بدی و توی کویر سیر و ساحت کنه چون کویر براش فوق‌العاده است.

5 پسندیده

من فکر میکنم یه مقداری تبلیغات هم اثر داره. ذهنیت قدیمی و برخاسته از تبلیغات دهه ۵۰-۶۰ خیلی موثره. اکثر جامعه از همین ذهنیت پیروی میکنه. وگرنه برای مثال جنوب مناظر بی‌نظیری داره که قابل مقایسه با شمال نیست ولی ما جنوب رو بیشتر به عنوان محلی برای بازرگانی دریایی می‌شناسیم. غرب کشور جاهایی داره که از نظر تعادل آب و هوا و مناظر تاریخی کمتر میتونین نظیرش رو پیدا کنین. ولی هیچکدوم به درستی برای جامعه تشریح نمیشن و البته زیرساختهای مناسب هم درست نشدن.

3 پسندیده

بیشتر برای شنا در دریا و هوای مرطوب .
و عده ای هم چون در انجا ویلا دارند