چرا باید برای رزرو هتل از سایت های رزرواسیون خرید کنیم؟

بهترین هتل های ایران

آیا تا به حال براتون پیش اومده یه سفر داخلی بخواید برید و دنبال هتل تو شهرهای مختلف باشید؟

این رو من از تماس های آدم های دور و برم به خود خیلی زیاد متوجه شدم که همه دنبال این هستند که شماره هتل ها رو از من بگیرند! ولی من امروز میخوام بهتون بگم که این کار اشتباه محضه!

بذارید اول براتون درباره نرخ گذاری هتل ها در ایران بگم! قبلش هم بگم این عددها همه فرضیه! ببینید ما یک نرخ مصوب داریم. یعنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصویب می کنه که هتل های 5 ستاره 900 هزارتومان، 4 ستاره 600 هزار تومان، 3 ستاره 400 هزار تومان و الی آخر. نرخ مصوب حداکثر میزان قیمت اتاق های هتل رو در هر رده بندی مشخص می کنه.

بخاطر اینکه استاندارد هتل ها در ایران خیلی به کیفیت جهانی نزدیک نیست. یعنی هتل 3 ستاره در شهر الف ممکنه خیلی بهتر از یک هتل 4 ستاره در شهر ب باشه! به همین دلیل همه هتل ها با نرخ مصوب اتاق هاشون رو اجاره نمی دن و هر هتل بسته به کیفیت و خدماتش که شامل صبحانه و امکانات مختلف اتاق و بخش های مختلف هتل می شه یک نرخی برای اتاق هاش تعیین میکنه که به اون قیمت برد هتل میگن. وقتی شما مستقیما به هتل زنگ میزنید و یا بدون رزرو حضورا به هتل میرید و اتاق میگیرید، همین قیمت برد رو پرداخت میکنید.

سایت های رزرواسیون به دلیل خرید عمده از هتل ها و درخواست های زیادی که به هتل ها میفرستند، تخفیف های خوبی از هتل ها میگیرند. یعنی ممکنه هتلی که قیمت بردش 400 هزارتومنه و شما با خرید مستقیم باید بابتش 400 هزار تومان بپردازید، از هتل به مبلغ 250 هزار تومان بخرند و به مشتری به قیمت 300 هزارتومان بفروشند. به همین دلیل برای رزرو هتل حتما و حتما از سایت های رزرواسیون خرید کنید. خصوصا که روی این سایت ها میتونید خدمات هتل رو بررسی کنید و عکس های هتل ها رو تماشا کنید.

سایت خوب برای رزرواسیتون هتل

البته یادتون باشه که بعضی وقت ها ممکنه اختلاف قیمت برد هتل و خرید سایت های رزرواسیون خیلی کم باشه. در ایام شلوغی هم مثل نوروز هتل ها ممکنه اتاق هاشونو به قیمت برد به همه حتی سایت های رزرواسیون بفروشند. ‌

اگر اصرار به رزرو هتل خاصی دارید، یادتون باشه چند تا سایت رزرواسیون رو چک کنید. چون ممکنه هتلی که روی یک سایت جا نداره، روی سایت دیگه جا بده. البته فراموش نکنید بعضی سایت ها خصوصا در ایام شلوغی به روز نشده باشند. یعنی اگر هتلی روی یک سایت جا داره ولی روی چند تا سایت دیگه پره ممکنه واقعا جا نداشته باشه و قبل از رزرو بهتره با پشتیبانی اون سایت تماس بگیرید و از جا داشتن هتل مطمعن بشید.

اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید تا جواب بدم.

5 پسندیده

مطلب عالی بود :+1:. ممکنه چند پیشنهاد خوب هم برای رزرو اضافه کنید؟ جاهایی که اعتبار به نسبت بالایی دارن و این مشکل رو ندار که در مهمترین ایام استفاده به درستی به روز نمیشن.

3 پسندیده

اتفاقا قیمت خرید آنلاین همیشه بالاتره
چون سایت یه درصد قابل توجهی را برای خودش برمیداره
بهترین راه اینه که
به سایت مراجعه کنید
امکانات را ببینید
و با تماس تلفنی با هتل با مناسبترین قیمت جا رزرو کنید

1 پسندیده

سلام
نمی دونم اسم آدیتونو بر چه اساسی انتخاب کردید و تو چه زمینه ای مشاوره می دید.
اما خیلی خوبه اگر در زمینه ای اطلاعات نداریم به جای انتقاد نا آگاهانه حتما و حتما دانشمون رو در اون زمینه بالا ببریم. اگر مقاله رو کامل هم می خوندید کاملا متوجه می شدید به چه دلیل هتل ها در سایت های رزرواسیون ارزان تر هستند. لطفا حتما اگر در زمینه ای اطلاعات می دید برای موثق بودنش اون رو چک کنید :wink:

1 پسندیده

منهم گفتم چرا ارزانتر نیستند
اینها به واسطه این است که مردم به این تفکر برسند که حتما خریده ای اینترنت واقعا بصرفه هست
پس ناآگاهانه خرید میکنن
شما خودتون آیا زنگ زدین هتل قیمت بگیرین؟
من حدود ۵ سال تورهای خیریه داشتم برای سفرهای زیارتی مشهد

درضمن حرف من هم یه نظر و ایده هست
اگر شما از این پست نیتی نداشتین پس جای ناراحتی نیست
منافق دنیوی ارزش اینچیزها را ندارن

خب دلیل شما کاملا غیر علمی و غلط است. کاملا دلیلتون رد شده است و خیلی راحت با یک تماس متوجه خواهید شد با خرید مستقیم از هتل باید برد پرداخت کنید. با وجود پنج سال سابقه هنوز این موضوع رو نمیدونید که با خرید مستقیم باید مسافر برد پرداخت کنه و با خرید از آژانس زیر نرخ برد پرداخت میکنه؟؟ واقعا عجیبه خیلی خیلی عجیبه
تور خیریه هم جزو بیزینس گردشگری حساب نمیشه و کار من هم رزرو هتل نیست که منافعی در بین باشه این جا پادپرسه و محلی برای اطلاع رسانی و آگاه سازی درست پس صحیح نیست که اطلاعات نادرست انتقال بدیم.
در ضمن من ۴ سال گردشگری خوندم و ۵ ساله تو این حوزه راهنمای گردشگری و مشاور سفر هستم

2 پسندیده

شما احتمالا خودتون تور مسافرتی دارین
و یا بازاریاب هستین
مهم نیست
من دلیل حرفهای خودما دارم
موفق باشید

ما یاد گرفتیم وقتی دلیل و منطق نداریم به راحتی به دیگران برچسب بزنیم تا حرف خودمون رو درست جلوه بدیم :wink:
من اگر میخاستم تبلیغ کنم قطعا اسم سایتمو می اوردم

2 پسندیده

به این میگن برچسب زدن
تخصص؟؟؟ تخصصی که اطلاعات غلط منتقل میکنه؟؟؟ قبل از حضور در یک جمع مثل پادپرس قدرت تعاملتون رو بالا ببرید.
Screenshot_20190519-000428

عکس اول قیمت هتل قصر طلایی روی سایت خود هتل است. دو تخته لاکچری با تخفیف ویژه روی سایت

Screenshot_20190519-000615

عکس دوم قیمت دو تخته لاکچری روی یکی از سایت های رزرواسیون است که تقریبا یکی از رزرواسیون ها با تخفیف معمولی است.

من بنیانگذار سامانه رزرواسیون مهر هستم و 18 سال است که در حوزه گردشگری الکترونیک کار می کنم و نزدیک به یک میلیون مسافر تا بحال از طریق سامانه رزرواسیون مهر اقدام به رزرو هتل کرده اند این موارد رو مطرح کردم تا پشتوانه دلایلم رو بدونید در نهایت اگر هم فکر می کنید دلیل نام بردن سامانه رزرواسیون مهر تبلیغ این سامانه است دقیقا درست فکر می کنید :wink:

چه هتل‌هایی را از سامانه‌های رزرو هتل بگیریم تا اقتصادی‌تر باشد؟

بطور معمول سامانه‌های رزرو با هتل‌های بزرگ و بالاتر از دو ستاره کار می‌کنند (مگر این که شهری هتل نداشته باشد) و از هتل‌ها بابت فروش اتاق‌های هتل کمیسیون می‌گیرند و چون حجم فروششان معمولا از آژانس‌های مسافرتی بیشتر است، لذا میزان کمیسیون آنها بیشتر می‌باشد و معمولا از کمیسیون خود بخشی را به مسافر تخفیف می‌دهند. بنابراین قطعا قیمت رزرو هتل از سامانه های رزرو بیشتر می باشد.

اما اون دوست‌مون که می‌گفتند من از خود هتل ارزون‌تر می‌خرم نیز صحیح می‌گفتند. اما این مورد صرفا مربوط به هتل‌های ارزان قیمت و بعضی از هتل آپارتمان‌ها در مشهد است چون که این هتل‌ها از طرف وب‌سایت‌ها مشتری ندارند و شناخت آنها نسبت به سایت‌ها کم است. در نتیجه هر کسی که بیشتر چانه زنی کند و تعداد مسافری بیشتری در لحظه (و نه در طول سال) داشته باشد، قیمت کمتری به ایشان رزرو می دهند. سایت‌های زیادی در این حوزه فعال هستند که من تعدادی از اون‌ها را در زیر می‌آورم:

  • ای‌گردش
  • هتلیار
  • اقامت 24
  • پرشیا تریپ
  • ایران هتل
3 پسندیده