چرا متخصصین رشته های مختلف در پادپرس کم هستند؟

توی این مدت فعالیتم در پادپرس در مورد خیلی از رشته ها و گرایش ها متخصص و صاحب نظری رو ندیدم.
این ممکنه چند تا دلیل داشته باشه.

خوب نگشتم.
نیست.
هست ولی قابل شناسایی نیست.

اگر نیست چرا نیست و چرا جذب نمیشه به فضای پادپرس؟
اگر هست و قابل شناسایی نیست چرا شناساییش رو راحت تر نکنیم تا بشه تشخیص داد یه دکتر جواب سوالی رو داده یا یه مهندس یا دانش آموز یا ترک تحصیلی یا بی سواد یا…؟

7 پسندیده

خیلی بستگی به انتظارات شما از پادپرس و تعریف شما از واژه متخصص داره. ممکنه انتظار شما یافتن جواب های تخصصی برای سوالات خاص باشه ولی استراتژی ها و اهداف مجموعه مدیریت پادپرس به این شکل نباشه و مثلا هدف آنها تشکیل یک جامعه ای از افراد خوشفکر باشه که آماده تبادل نظر هستند.

با اینکه لزوما این اهداف در تناقض نیستند ولی در سطحی از رقابت قرار دارند. مثلا حوزه تخصصی خود من کارآفرینی هست ولی هدفم از حضور در پادپرس بحثها و تبادل نظرهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هست هر چند که گاهی در مورد استارت آپ ها هم نظر میدهم.

6 پسندیده

خوب حضور هر کسی فکر کنم بستگی به تخصصش ندارد در پادپرس، من خودم مهندس IPO هستم، Network IP Operation Engineer ولی بیشتر ذوق و شوق بحث های فلسفی را دارم و به همین جهت هم وارد پادپرس شدم ولی در هر زمینه که فکر کردم نظری دارم نظرم را نوشته ام ولی در بسیاری از مبحث ها یاد آوری کردم که نظر من تخصصی نیست ولی شخصی است، چرا من فکر میکنم متخصصین حضور دارند در پادپرس و ما همیشه از گفتار های ایشان استفاده میکنیم.

7 پسندیده

خیلی عالیه!!
من همین کاری که دوستان در کامنت انجام دادن رو منظورمه.
حالا اگر توی پروفایل هرکسی از دوستان اطلاعات تخصصیشون باشه (کاری که بهترین توانایشونه) قطعا هم پیام خصوصی برای سوالات تخصصی معنا پیدا میکنه که در نهایت با توافق طرفین پیام به صورت یک سوال و جواب میاد برای عموم، سوالی که احتمال زیاد از اول جواب برگزیده داره، چون متخصصش جوابشو داده.

حالا به نظرتون برای بالاتر بردن‌ “سرعت جریان ساخته شدنِ سوال و جواب، بالاتر رفتن کاربرد گزینه پیام و شاید تعاملات بهتر برای محتوای کامل تر” نیاز هست تخصص ها و توانایی ها به شکل مناسبش (نمونه اش رو واقعا دوستان پاسخ دادن) نمایش داده بشه؟

این موضوع صدمه ای به فضای عمومی پادپرس وارد نمیکنه که هیچ، یهو دیدید محتوایی در حد پایان نامه تحقیقی توسط دوستان علاقه مند با کمک یک متخصص جمع آوری شد :thinking:

6 پسندیده

خوب این امکان هست الان. البته خودتون میدونید که کسی رو نمیشه مجبور کرد تا فیلدهای مرتبط رو پر کنه، ولی الان فیلد تخصص و علاقه وجود داره. پوریا هم به نکته دقیقی اشاره کرد، ممکنه یک نفر برای استفاده از تخصصش اینجا نباشه، در عوض برای علایقش اینجا باشه.

من این افراد رو بیشتر درک میکنم (به طور فردی نه به عنوان مدیر)، چون ارزش انسانی بالایی به جمعمون اضافه میکنن، ارزشی از جنس تلاش برای درک، حس اشتیاق به هم‌اندیش در موضوعات مشترک مورد علاقه و حس گسترش این امکان برای بقیه. میشه روی ارزش جمعی متخصصین در برابر افراد علاقه‌مند، بحث کرد و جنبه‌های مثبت و منفی هر کدوم رو بررسی کرد.

من با پیام موافق نیستم. چرا طرح یک موضوع در جمع انجام نشه؟ کسی با سئوال تخصصی مشکلی نداره (البته همه عاشق سئوال تخصصی نیستن ولی کسی هم شاکی نمیشه از سئوالهای تخصصی) و برای همیشه در دسترس بودنش هم میتونید از امکان «پین کردن» استفاده کنید! در عوض عمومی بودن این پتانسیل رو ایجاد میکنه که ممکنه فردی با اطلاعات خوب هم به سئوال جواب بده و دیدگاه جالبتری از متخصص رو مطرح کنه.

5 پسندیده

علاقه و تخصص زیاد از هم دور نیستند و اجباری هم نیست که برای تخصص فعالیتی بشه در عوض فرد برای علاقه اش تلاش میکنه این طبیعیه و مشکلی نداره خوب هم هست.

شاید سوالاتی باشه که نیاز باشه شخصی مطرح بشه به هر دلیلی
مثلا من از متخصص ارولوژیست یه سوال میپرسم و اگر لطف داشته باشه من رو راهنمایی میکنه. شاید نخوام به صورت علنی مشکلم رو بگم یا سوالم رو بپرسم اما محتوایی که در این سوال و جواب خصوصی تولید میشه رو در نهایت میشه به عنوان یک سوال و جواب کامل ارائه داد تا بقیه با نظراتشون تکمیلش کنن. نکته بیان سوال یا مشکله که به هزاران دلیل قابل درک و غیر قابل درک افراد از مطرح کردنش در جوامع بزرگ هراس دارند.

از طرف دیگه الان من دنبال یک مهندس it میگردم که بتونم بهش اعتماد کنم و کسب و کارم رو بهش بگم همکاری کنیم، احتمالا میگید برو پونیشا و کارت رو راه بنداز :thinking: اما من میگم چرا آدمی که دنبالشم رو از پادپرس پیدا نکنم؟ اینجا هم سوال کرده هم جواب داده چه خوب! شخصیتش رو میشناسم و این توی انتخابم بیشتر کمک میکنه.

یا

میخوام یه کتاب بنویسم برای راهنمای معلمین، میرم پیام میدم به @moalem تا ازش کمک بگیرم و به صورت تخصصی روی موضوعی کار کنیم.

اینجور موضوعات یکمی زمان بیشتری رو میطلبه که محتوا تولید بشه اما وقتی تولید شد حاصل زحمت چند نفره که با کار تیمی سوالی یا مبحثی یا مطلبی رو به سرانجام رسوندن و حالا برای همه به اشتراک میزارن!
به نظر من قشنگه :thinking:

4 پسندیده

یک سئوال: این ایده به صورت آزمایشی قابلیت اجرا نداره؟

یعنی با توجه به فعالیت افراد حال حاضر، چه براساس تخصص باشه چه براساس علاقه و مطالعه جانبی، نمیشه نمونه‌ای فراهم آورد که نشون بده چقدر قابلیت اجرا داره؟

فکر میکنی آیا امکان خاصی باید فراهم بشه تا این مرحله اجرا بشه؟

3 پسندیده

نه اصلا به امکانات خاصی نیاز نداره فقط اطلاع رسانی بشه تا همه بدونن که میتونن از توانایی های همدیگه اینجا استفاده کنن :thinking: هرچیزی که نیاز هست الان موجوده فقط به یه گوشزد یا آموزش ریز یا تولید محتوای نمونه یا هر راهی که به ذهنمون برسه میتونه برای شروعش خوب باشه.
نوجوان ها بیشتر استقبال میکنن. فکر کنید قبل از کنکور یه نوجوان بتونه بیاد پادپرس با ۵۰ تا متخصص رشته های مختلف به راحتی ارتباط برقرار کنه. آیا احتمالش هست که باز هم رشته ای بره که به خاطر عدم شناخت نتونه درست تحصیل کنه یا علاقه نداشته باشه؟

در کل نظرتون چیه نسبت به موضوع؟
من حس میکنم پادپرس پتانسیل جذب جامعه بالایی رو داره و ما باید فقط راه هایی که ممکنه جامعه اون مدلی استفاده از پادپرس رو بپسندن پیدا کنیم.
شفافیت و عدم محدودیت از راه هاییه که کمک میکنه به موضوع :thinking:

3 پسندیده

من موافق کار جمعی هستم. کاملا با فلسفه پادپُرس میخونه و چه بهتره که یه پادپُرسی خودش پیشنهاد بده.

منظور از اطلاع‌رسانی به چه صورتیه؟ چیزی مثل این موضوع خوبه؟

چه نوع محدودیتی وجود داره که به این بحث مربوطه؟

4 پسندیده

محدودیتی وجود نداره اما تمرکز کاری روی صرفا سوال و جواب به صورت گروهی باعث شده این بستر دیده نشه :thinking: آره عالیه بعدش پادپرسیای با تجربه تر روندش رو پیش بگیرن کم کم گرم میشه.
توی پروفایل بشه فیلدی اضافه کرد هم بد نیست.
که بشه ازش فهمید فرد توی چه مهارتی میتونه کمک کنه به بقیه :thinking: از خود فرد پرسیده بشه که تواناییت توی چه زمینه ای برای کمک به پادپرسیه بالاست؟ یا همچین چیزایی

3 پسندیده

چن وقته پادپرس راه افتاده؟

2 پسندیده

اگر اشتباه نکنم سال 95 شروع شده داستانش :thinking:

2 پسندیده