چرا کارت‌های اعتباری در ایران قابل استفاده نیستند؟

اگر روزی یک توریست خارجی به ایران بیاید، حتما نیاز دارد که از کارت اعتباری‌اش استفاده کند. کاری که توریست‌ها در حال حاضر می‌کنند (در سایت‌های خارجی خوانده‌ام) این است که با خودشان پول نقد جابه‌جا می‌کنند.

پرسش

چرا در ایران امکان خرید و دریافت پول با کارت‌های بین‌المللی وجود ندارد؟
به نظر شما این یکی از موانع در مقابل گردشگری نیست؟

خوندن پاسخ با توضیحات کامل زیر، برای این بحث مفیده:

2 پسندیده

البته پرسش من این نیست که چرا در ایران کارت اعتباری نداریم. پرسش این هست که چرا از کارت‌های اعتباری بین‌المللی نمی‌توان در ایران استفاده کرد؟

در سایت‌هایی که توصیه‌های گردشگری می‌دهند، همیشه به مسافران خارجی این نکته را تاکید می‌کنند که پول مورد نیاز برای سفرشان را درون یک کیف از گردنشان آویزان کنند. به نظرم این اصلا خوشایند نیست.

1 پسندیده

چند جا توی شهر های توریستی مثل اصفهان آرم ویزا کارت رو دیدم و قبلن هم (چند سال پیش) یک بار توی هتل آزادی (اوین) این آرم رو به همراه پدرم دیدیم و پدرم پرسیدن میشه که با این کارت خرید کرد که فروشنده پاسخ مثبت داد.

ولی دو تا نکته وجود داره:
1- الان هم اینکار رو انجام میدن یا نه؟
2-اگر هم انجام بدن توی هتل ها و بوتیک های خاص انجام میشه که معمولن قیمت های بالا دارن و همه گیر نیست متاسفانه.

البته اگه نمظور سوالتون رو درست متوجه شده باشم علی خان.

2 پسندیده

الان رو مطمئن نیستم ولی قبلا به دلیل تحریمها نمیشد. چون اگر که خرید اینترنتی انجام بدید از با IP ایران کارت رو میبندن.

1 پسندیده

چه جالب.
اخیرا اخباری خواندم که در فروشگاه‌های فرودگاه امام هم می‌توان با کارت اعتباری خرید کرد.

1 پسندیده

نکته‌ بینی جالبی بود :+1: و فکر کنم نبود کار اعتباری یه مانع گردشگری هست، ولی یکی از موانع پیشرفته ی گردشگری در ایران که اتفاقا برطرف کردنش هم نیاز به پیشرفت داره!

مانع قبل از اون وجهه ی جهانی مون هست. مثلا کدوم یکی از ما حاضره برا گردشگری بره سوریه؟ و یا ده سال پیش، کدوممون حاضر بود بره افغانستان؟ حتی اگه مثلا بانک ملت تو سوریه شعبه داشته باشه میریم؟

#ایده: خوب بود اگه مثلا جایی وجود داشت که فارسی زبانا و غیرفارسی زبانا با یه زبون مشترک راجع به ایران و یافرهنگ و اخلاق ایرانیا بحث میکردن و گپ میزدن :heart_eyes:. اون وقت میشد فهمید اصلا

1 پسندیده