چطور برای آزمون آیلتس آماده شوم؟

سلام
من نسبتا دانش زبان انگلیسی خوبی دارم ولی تا حالا امتحان آیلتس ندادم و در واقع مهارتهای ۴گانه آیلتس را بلد نیستم.
میخواستم بدونم راه سریع و کم هزینه برای یادگرفتن این مهارتها چی هست؟

آمادگی برای امتحان ایلتس

3 پسندیده

من دو بار تجربه حضور در آزمون تافل را داشته‌ام اما متاسفانه هرگز در آزمون آیلتس شرکت نکرده‌ام. اما فکر می‌کنم که نکات مشترک زیادی بین این دو آزمون وجود دارد.

من چند توصیه دارم:

  • معمولا نقطه ضعف ما به دلیل شیوه یادگیری زبان انگلیسی، در نوشتن و صحبت کردن است. بنابراین توصیه می‌کنم وقت بیشتری روی این دو مهارت بگذارید. من تجربه شرکت در کلاس‌های فشرده تافل را داشته‌ام که بسیار مفید بودند و سطح نوشتن من را خیلی بالا بردند.

  • اگر می‌خواهید بدون کلاس پیش بروید، پیشنهاد می‌کنم برای تقویت مهارت نوشتن، موضوعات گذشته آیلتس را پیدا کنید و هر روز حداقل یک مقاله و یا یک متن بلند بنویسید. از دوستان‌تان بخواهید که بخوانند و نظرشان را به شما بگویند. سعی کنید از واژگان جدیدی که یاد می‌گیرید استفاده کنید.

  • برای تقویت مهارت صحبت کردن، من و دوستانم گاهی با هم تمرین می‌کردیم. اگر دوستان نبودند، می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و خودتان به خودتان نمره بدهید.

  • به نظر من مهارت صحبت کردن به مهارت شنیدن بسیار وابسته است. بنابراین یک راه تقویت صحبت کردن، تقویت مهارت شنیدن است.

  • سعی کنید به خواندن متن‌های طولانی در زمینه‌های مختلف علوم پایه، اقتصاد، هنر، تاریخ و… عادت کنید. در این صورت در جلسه امتحان ترس کمتری از متنی که قرار است بخوانید خواهید داشت.

6 پسندیده

من یک بار این امتحان رو دادم و از 10 ،نمرم شد 8…خیلی راحته فقط همون کمک درسی هایی که تو سایت خودشون بود رو خوندم…تست هم تو همون سایتشون هست

2 پسندیده