چطور می‌شه برای ترک‌دادن یک سیگاری تلاش کرد؟

این که آیا این کار درست یا اخلاقی هست یا نه مسئله‌ی این پرسش نیست. این پرسش راجع به اینه که چجوری یه آدم می‌تونه اگه بخواد یه آدم دیگه رو به سمت ترک سیگار ببره. یعنی باعث بشه که اون آدم تصمیم بگیره که سیگار رو ترک کنه. یا این که اگه قبلا تصمیم داشته کمکش کنه که موفق بشه.
از تجربه‌های موفق و ناموفقتون در ترک دادن آدما به صورت موقت و دائم بگین. یا اگه سیگاری بودین و کسی تونسته نظرتون رو عوض کنه یا کمکتون کنه که ترک کنین یا کسی با اشتباه تلاش کردن در راستای ترک شما باعث شده بیشتر سیگار بکشین.

4 پسندیده

باید سعی کنین ازش دوری کنین .نصیحت و از معایب سیگار گفتن هیچ تاثیری نداره. اعتیاد یه مسئله اجتماعیه همه باید طردش کنن

3 پسندیده

شما سیگاری رو پیدا نمیکنید که از ضرر های سیگار و بلایی که سرش میاره ندونه :grin: نیکوتینِ بیش از حد باعث وابستگی بدنی میشه و سیگار علاوه بر وابستگی بدنی، وابستگی روانی هم داره.

فکر میکنم راه درست، جایگزین کردن باشه به این صورت که وقتی بدن نیکوتین نیاز داشت قرصش با دوز پایین مصرف بشه و کم کم مصرفش کمتر بشه و از نظر روانی هم برای نیاز به مصرفش آب نبات چوبی و چیپس پیشنهاد میشه چون هم دست رو مشغول نگه میداره هم دهان رو :thinking:

بودن در محیطی که هیچکس سیگار نمیکشه خودش باعث ترک میشه تا حدی (البته همه تاثیر نمیگیرن)
به همین دلیل @srsb1 معتقدن که باید طرد بشه از جامعه

2 پسندیده

به نظر من ترک عادت های بد انگیزه های خوب میخواهد اگر به فرد سیگاری یک انگیزه خوب بدهید مثلا به فرد بیخانه و بی بضاعت که خانه ندارد اما سیگاری است وعده بدهید که برایت خانه ای میخرم ولی به شرطی که سیگار را ترک کنی ببینید چی وانکشی نشان میدهد، حتما قبول میکند در غرب شاید دیده باشید گاهی که کسی قصد خود کشی میکند وقتی پولیس میآید میگوید تو چی مشکلی داری مثلا فرد میگوید خانه ندارم زندگی خوب ندارم خسته شده از زندگی پولیس میگوید عزیز اگر کسی برایت بهترین خانه و ماشین همین حالا بدهد باز هم خود کشی میکنی؟ میبینید که فرد که اقدام به خود کشی کرده کمی تامل یعنی با خود فکر میکند وقتی زندگی خوب داشته باشم چرا خود کشی کنم و وقتی که پولیس کلید خانه و ماشین را برای او میدهد به آرامی از ساختمان یا جایی که قرار بود خود را بیاندازد پایین میآید، من این مسال را به چشم خودم دیدم.

1 پسندیده