چطوری از نقاط امن زندگیم خارج بشم؟

حتمن واسه شما هم پیش اومده که در یک نقطه حساس زندگیتون، برای انتخاب کردن مسیرهای جدید پیشِ رو، احتیاط بیش از حد به خرج داده باشین و سعی در حفظ منطقه ای کرده باشین که بهتون احساس امنیت میده. درواقع حاضر نشدین ریسک از دست دادن امنیت قبلی رو در مقابل بدست آوردن چیزی جدیدتر، به جون بخرین.

به عنوان مثال در برهه جوانی وقتی سعی در بدست آوردن استقلال شخصی میکنین، در لحظات حساس و تاثیرگذار، توانایی دست رد زدن به مواردی که تا الان شما رو از دست یابی به چنین ارزشی ناکام گذاشتن، نداشته باشین(مثلاً حمایت مالی والدین).
یا مثلاً قصد داشته باشین رابطه ای جدید رو شروع کنین. ولی به دلیل اینکه مدت زیادی رو مجرد سپری کردین، زمانی که مورد مناسبی براتون پیش اومده باشه، دچار استرس شدین و حاضر نشدین تنهایی خودتون رو فدای اون رابطه ی جدید کنین.

بیاین فرض کنیم حفظ این نقاط امن باعث میشن نتونیم به دستاوردهای مهمتری در زندگی برسیم. فکر کنم به چنین موضوعی تله نقطه امن گفته میشه.

اولاً چجوری میشه چنین تله هایی رو درست شناسایی کرد؟
دوماً درصورت شناسایی درست چجوری میشه از این تله ها رها شد؟

image

2 پسندیده

حتمن برای هممون تو برهه های مختلف زندگیمون این یکجا موندن اتفاق افتاده و خواهد افتاد. اگر بخوام به صورت تجربی به این موضوع نگاه کنم، میرسم به این جواب که تو این لحظات نباید ترسید و تجربه کرد. حالا برای خودم بارها این لحظات پیش اومده و پیش میاد که ترسیده باشم و تجربه نکنم اش. نتیجه برای خودم اینه که اگر بترسی و بمانی طبیعت شرایطی رو مهیا می کنه که بزور به تکون در میاردت!
حالا انتخاب با منه که این ترس رو انتخابش کنم و تجربه اش کنم و یا جبر طبیعت برام انتخابش کند که تجربه اش کنم.

2 پسندیده