چقدر ضروریه جواب سوالی که به ذهنمون میرسه رو پیدا کنیم؟

بعضی از سوالات از اهمیت چندانی برخوردار نیستن و گذاشتن وقت برای پیدا کردن جواب اونها بیشتر یه جورایی اتلاف وقت تلقی میشه. منظورم اینه که دونستن جواب اون سوالات تاثیری بر زندگی، رشد و پیشرفت ما نداره و حتی نظم هیچ چیز بهم نمیخوره. گاهی وقتها فقط ذهن رو با مسائل بی اهمیت پر و مشغول میکنیم.

آیا واقعا ضروریه که به هر سوالی که به ذهن میرسه پاسخ داده بشه؟

اهمیت پرسش و سوال

3 پسندیده

برای جواب به این سئوال، اول بزارید این جمله رو کمی بررسی کنیم،

نکته مهم در بررسی اهمیت سئوالات ذهنی، معیار بررسی و دانش روز است. یعنی معیاری که برای بررسی دارید، آیا براساس کاربرد سئواله، یا اهمیت ذهنی سئوال (مثلا سئوالهای فلسفی) یا … . نکته دوم، اینه که چقدر می‌تونید با علم روز که هر لحظه در حال پیشرفته، با اطمینان بگید که سئوالی قطعا به دردنخور و بی‌اهمیته. بسیاری از مسائل علم مدرن، در زمانی جزء مسائل بی‌اهمیت به حساب میومدن، چون دانشی برای تبدیلشون به کاربرد مفید وجود نداشت.

در فرآیند سئوال، مثل خیلی از هدفگذاریها در زندگی، دو مسئله مجزا وجود داره، رسیدن به پاسخ نهائی و فرآیندی که برای رسیدن به پاسخ درست میشه. در خیلی از موارد، اهمیت روشهای رسیدن به پاسخ کمتر از خود پاسخ نیست. این روشها وقتی گسترش پیدا میکنن، توانائی بررسی مسائل بسیاری رو به فرد و جامعه میدن.

با این توضیحات، به طور کلی و مستقل از سئوال و اهمیتش، بهترین روش اینه که با مسیری مناسب و سازنده به سمت جواب سئوال ذهنی بریم نه اینکه صرفا دنبال پیدا کردن جواب باشیم. این مسیر مناسب به عنوان ارزش افزوده به سئوال و دانستنیهای ذهنی اضافه میشه و مستقل از اهمیت موضوع مورد بررسی، در جاهای مختلف میتونه مورد استفاده قرار بگیره.

5 پسندیده