چه طوری زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

سلام

من می‌خواهم زبان انگلیسی را از مبتدی تا پیشرفته به صورت خود آموز بدون کلاس رفتن یاد بگیرم. دلیل این که نمی‌تونم به کلاس برم وضعیت مالی است. به همین دلیل خودم تصمیم گرفتم بخونم. هدفم برای برنامه‌ی بلند مدت سه ساله که هم بتونم مطالبی که در مقالات یا سایت‌های خبری در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یا تکنولوژی میزارن را بفهمم و هم بتونم به افراد انگلیسی زبان ایمیل بزنم یا گفتگو کنم. همچنین دوست دارم بتونم ویدئوها یا درس‌هایی که درسایت‌های مثل کورسرا یا لیندا و غیره به زبان انگلیسی وجود داره را متوجه بشم.

در ضمن یادآوری میکنم تمام مطالبی که در دانشگاه یا مدرسه خوندم همه‌شون از یادم رفته است. نه تلفظ درست و حسابی بلدم و نه گرامر و نه معنی لغات بلد هستم. نمی‌دونم از کجا شروع کنم از کتاب یا فیلم‌ها یا روش‌های دیگه برای یادگیری زبان انگلیسی وجو دارد. واقعا از بین این همه آموزشهای که در اینترنت و جود داره سردرگم شدم از کجا شروع کنم . همچنین من حتما باید مقالات انگلیسی برای دانشگاه بخونم ولی نمی‌دونم آیا اینها مفید هستش یا نه.

در هر صورت اگر روش دیگه ای هم باشه برای تقویت زبان من باید خواندن مقالات را در کنار روش‌های دیگه تمرین کنم اما من خودم میگم بیامم این کار را کنم نمی‌دونم آیا این روش می‌تونه کمکم کنه یا نه. مثلا این که روزهای فرد متن مقاله بخوانم و روزهای زوج ویدئوهای کورسرا و آموزشهای مکالمه را ببینم.

به نظر شما چه طور می‌تونم زبان انگلیسی‌ام را تقویت کنم؟

5 پسندیده

این پیشنهاد منه:

یادگیری واژگان

نرم افزار Anki رو نصب کن چه روی کامپیوتر یا روی گوشی. بعد سری کلمات 504 رو بگیر. این نرم‌افزار هر روز برات یکسری کلمات را لیست می‌کنه و مجبورت می‌کنه بخونی و طوری طراحی شده که کلماتی که دیر یادگرفتی رو بازم برات نمایش بده تا برات مرور بشه.

نرم‌افزارهای زبان

بعدش نرم افزار rosetta stone رو دانلود و نصب کن. البته این نرم افزار یک میکروفون هم می‌خواد. این نرم‌افزار همه بخش‌های زبان رو بهت یاد می‌ده. روزی نیم ساعت تا 1یک ساعت وقت بذار، بعد 2 سال زبانت از این رو به اون رو میشه.

به نظر من یادگیری زبان کلاس نمی‌خواد، بلکه بیشتر پشتکار و علاقه می‌خواد.

4 پسندیده

اینو من میخواستم رو ویندوز نصب کنم، نشد. داستان داره؟

3 پسندیده

اره
نباید ورژن 4.5 و نصب کرد
ورژن قدیمیش 3 هست
این و اول نصب می کنیم کرکش هم کاری نداره
بعد مثلا باید زبان هارو دانلود کرد. زبانش رو که دانلود کردیم و با نرم افزار power iso ازش یه دونه درایو مجازی می سازیم و بعدش وارد نرم افزار روزتا میشیم و گزینه add language رو می زنیم و زبان و اضافه میکنم
البته اگر ویندوز 10 یا 8 دارید نیازی به power iso نیست. روی فایل کلیک کنید خودش به صورت درایو مجازی در میاد و فقط باید تو نرم افزار اضافه بشه

3 پسندیده

ولی بنظرم اموزش از ابتدا اونم سلف لرنینگ راه رو به بیراهه نزدیک میکنه …هر چند من زبانم خوب نیستش اما کلاس رو همیشه ترجیح میدم …میدونم مشکلات هستش ولی کلاس برای شروع بعد سلف لرنینگ

2 پسندیده

یک روش که امروز نظرم رو جلب کرد استفاده از کلمات هم ریشه و ترکیب شده است و دونستن کلمات انگلیسی درباره موضوعات مورد علاقه خودت.
مثال کلمات ترکیبی رو تو عکس آوردم.
با عکس یا با گفتگو و کنش درباره اون کلمات ، کلمات در حافظه ماندگارتر میشن مثل قورمه سبزی جا افتاده که طعمش تو ذهنت میمونه!
images

1 پسندیده