چه فیلمی، چرا؟

من یه سریال پیشنهاد میکنم. اگر اهل science fiction هستید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mirror
برای من یکم تلنگر بود این سریال که تکنولوژی میتونه در آینده چه بلایی سر آدم بیاره، یکم اغراق شده است ولی بازم به نظرم دور از واقعیت نیست.

5 پسندیده

Coco

انیمیشن بسیار خوبیه :ok_hand:

Isle of dogs

این هم همینطور :thinking:

سبک های متفاوتی دارن اما جفتشون عالین!

6 پسندیده

خیلی خوبه کوکو.

انیمیشن ملاقات با خانواده رابینسون هم عالیه.

Meet the Robinsons
Meet the Robinsons - Google Search

4 پسندیده

All is lost
ترجیه میدم توضیح ندم،
همون طور که دیالوگ زیادی نداره

3 پسندیده

True detective

سریالی که ۲ فصل اومده ازش و همه میگن فصل اولش خیلی بهتر از فصل دومشه. من جفتشون رو دوست داشتم.

خطر خطر! احتمال علاقه مندی به سیگار حین مشاهده فصل اول :neutral_face:

3 پسندیده

به یک انیمیشن زیبا :heart_eyes: با زیر نویس نیازمندیم

4 پسندیده

برای خودتون؟

شهر اشباح

بهترین انیمیشن جهان از نظر کاربران imdb
بیشترین امتیاز رو داره

یه فیلم جذاب مرتبط با یه سوال دیگه توی پادپرس

Her

جزو بهترین بازیگرهاییه که میشناسم :ok_hand:
مرتبط با:

از تکنولوژی و نرم افزار های تبدیل متن و نوشتار…

3 پسندیده

فیلم Fight Club 1999

فیلم A clockwork orange 1971

فیلم Memento 2000

فیلم Equilibrium ۲۰۰۲

فیلم The Village 2004

فیلم Life 2017

فیلم Enter The Void 2009

سریال Mr.Robot

سریال Friends

سریال و خدای “دو” عالم علم و ایمان و عمل Rick And Morty

در ضمن اگر فرصت شد راجع به سینمای کشور های مختلف هم دلم می خواد حرف بزنیم. وای از ژاپن، وای از کره، وای فرانسه، وای از بلژیک، وای از نروژ، وای از آفریقای جنوبی، وای از اروپای شرقی، وای از روسیه و وای از برزیل و … داغ دلم رو تازه کردی
یه فیلمی که باهاش گریه کردم
فیلم One Day 2011

6 پسندیده

فیلم وکیل مدافع شیطان 1997

از نظر خودم آل پاچینو نقشش رو عالی بازی کرده و کارگردان هم داستان و موضوع جالبی رو انتخاب کرده که شاید کمتر کسی به سمت ساخت چنین فیلمها و فیلمنامه‌هایی رفته باشه

3 پسندیده

مردگان متحرک (Walking Dead)

با تماشای این سریال تصورم از ژانر ترسناک کاملاً تغییر کرد. مردگان متحرک یک سریال ترسناک/درام هستش که دنیایی رو به تصویر میکشه که بعد از زخمی شدن یک افسر پلیس و بیدار شدنش از خواب آدما به زامبی تبدیل شدن و فقط یه گروه اندکی از افراد (آدمای خوب و بد) باقی موندن که برای بقا تلاش می‌کنن.

چیزی که این سریال رو جذاب میکنه (لااقل برای من) اینه که فقط بر عنصر ترس و صحنه‌های دلهره‌آور تکیه نکرده. سراسر سریال (به‌خصوص چند فصل اول) با کاراکترهای مثبت و منفی همراه میشید و گاهی خودتون رو جای اون‌ها میزارید و وضعیتی که دارن رو احساس می‌کنید. گاهی به جاشون تصمیم می‌گیرید. گاهی متوجه میشید که تصمیمی که گرفتید اشتباه بوده. در قسمت‌های از سریال در مورد خوب و بد بودن آدم‌ها دچار تردید میشید. اینکه واقعاً ما خیال می‌کنیم آدم خوبی هستیم یا واقعاً خوب هستیم. گاهی متوجه میشید که حتی آدم‌های خوب برای منافعشون چطور از آدم‌های بد هم بدتر میشن.

تو این سریال بعد از دو سه فصل اول کم کم متوجه میشید که عامل اصلی ترس، زامبی‌ها نیستند، بلکه خودِ آدم‌ها هستند که به خاطر منافعشون حاضر هستند هر کاری بکنند. تو این سریال به خوبی ارزش کار تیمی و با هم بودن رو درک می‌کنید؛ چیزی که شاید در دنیای کنونی کمتر بهش بها میدیم.

تنها نقطۀ ضعف این سریال طولانی کردن بی‌جهت بعضی از فصل‌هاست و بعضاً دیالوگ‌های فلسفی احمقانه‌ای مثلاً این جملۀ معروف از زبان مورگان که: «هیچ وقت متأسف نباش!». اگه زبانتون خوبه نسخۀ زبان اصلی رو گوش بدید در غیر این صورت حتماً نسخۀ دوبله‌اش رو گوش بدید تا بتونید داستان سریال رو بهتر احساس کنید.

تصویری که می‌بینید شخصیتی به اسم نیگان (از کاراکترهای منفی سریال) رو نشون میده که همه رو به زانو درآورده و داره یک نفر رو برای کشتن انتخاب میکنه …

Screenshot_4

2 پسندیده

دوستان عزیزم فیلم های بسیار عالی و درجه یکی رو معرفی می کنید و خیلی خوشحالم از این موضوع فقط اینکه قسمت دوم سوال که چرا انتخابتون این فیلم هست رو بگید تا دیدگاه هاتون دیده بشه و حتی اگر نقدی دارید خیلی عالیه و بی صبرانه منتظرم که درباره فیلم ها از زبانتون بشنوم :clap::clap::ok_hand::ok_hand: خودم یه نمونه میزارم امشب اصن راجع بهش بحث کنیم و در طول زمان حسابی کامنت های طولانی و پر محتوا تولید کنیم :thinking:

از این موضوع یک هدف دارم.
تحلیل های افراد مختلفی که سلیقه های خوب و درک های زیبایی داشتن ما رو به یه مسیر بینش و نگرش هدایت میکنه که میتونه برای بقیه جامعه خیلی آموزنده باشه.
اگر قراره یه سری افراد اینکار رو انجام بدن، چرا ما اون افراد نباشیم؟ پادپرس جمعیتش کم هست اما آدم های بزرگی توش هستن. نه به لحاظ سن نه به لحاظ ثروت فقط به خاطر نوع نگاه و هویت.

پس من توی استارت زدنش کمک می کنم و هدف رو رشد جامعه میدونم :thinking:

فیلم بعدی که معرفی میکنم caroline هست.

268x0w

4 پسندیده

Coraline-2009

کارولین یا همان کورالاین نام دختر بچه ایست که به همراه پدر و مادرش به خانه جدیدشان می آیند و داستان را شروع می کنند.
به نظر من داستان به زیبایی فضای بین مرگ و زندگی را به تصویر می کشد و با روایتی عجیب توهمات و واقعیات را در هم می آمیزد و در این بین گرایشات و دیدگاه های جالبی را مطرح میکند. چقدر ادبی می نویسم! آه خدای من! :neutral_face:
مفهوم کنترل ذهنی به نمایش در می آید و انتخاب است که روایت داستان را به خوبی پیش می برد. شجاعت برای تجربه نکته ی جالبیست که در هویت شخصیت اصلی دیده می شود.

پیشنهاد میکنم حتما زبان اصلی با زیرنویس ببینید صداهای اصلی بسیار خوب و حرفه ای هستند.

3 پسندیده

leon the professional IMDB 8.6

V1

داستان دختر به نام ماتیلدا و مردی به نام لئون که رابطه عجیبی به واسطه کشته شدن خانواده ماتیلدا پیدا میکنن. فیلم پر از تغییر هست که بیننده رو افسون میکنه.

Silence of the lambs IMDB 8.6

The_Silence_of_the_Lambs_poster

دوگانگی خاصی داره این فیلم داستان مردی عجیب هست که رفتار ضد هنجاری متفاوتی داره ولی چیزی که موجب این رفتارها میشه عدم احترام هست.

سریال هم:

Breaking bad IMDB 9.5

breaking-bad-S5-400x600-compressedV1
موضوعش تولید مواد بوسیله یک معلم محترم شیمی دبیرستان هست.

خیلی دیگه هست ولی برای الان کافیه اینا رو ببینید…

3 پسندیده

مردی به نام اوه

داستان پیریِ یه آقایی هست که ذهنش تحلیلگره و اول ایرادا و نقاط منفی رو می‌بینه، داستان از غرهای پیرمرد راجع به همسایه‌هاش شروع میشه که هیچ کدوم ظرافت ها و قوانین رو رعایت نمیکنن. به مرور داستان گوشه هایی از زندگی پیرمرد رو تعریف میکنه و … .

لذت بردم از دیدنش.

8 پسندیده

کتابشم خیلی پر طرفدار بوده ولی من فکر میکنم دوستش ندارم :):sweat_smile:

3 پسندیده

اتفاقا من هم اول کتابش رو دستم گرفتم و نتونستم بیشتر از یه صفحه توش پیش برم! حتی اول فیلم داداشم رو دعوا کردم که این چیه گذاشتی اعصاب خورد کنه … .

ولی این فضای کلافگی داستان خیلی سریع جاش رو به زندگی میده. پیشنهاد میکنم یه شانس بهش بدی :wink:

6 پسندیده

خب حتما اینکارو میکنم …بله گاهی نوشته با فیلم متفاوت تر خواهد بود

3 پسندیده

فیلم two is a family محصول سال ۲۰۱۶

چرا؟ داستان یه پسریه که بازی کردن تو هر شرایطی رو زود یاد می گیره. فیلم جالبی بود برام.

5 پسندیده

عروس مرده اثر تیم برتون.
چون دنیای پس از مرگ را بسیار زیبا و دوست داشتی نمایش می دهد و به ما گوشزد می کند کمی بیاندیشیم دنیایی که در آن زندگی میکنیم واقعا چگونه جایی است و ما آن را به چگونه جایی تبدیل کرده ایم.

4 پسندیده

فیلمهایی که اخیرا دیدم و پسندیدم(با اینکه کمی قدیمی بودن):

سرزمین مردابی یا marshland2014
ساخت کشور اسپانیاس. اونجاییش برام جالبه که فوق العاده به نظرم مشابه true detective بود. نمیگم کدوم فصلش که اسپویل نکرده باشم :grin:.

انیمه your name2016
مشخصا ساخت ژاپن. اگه 5 دقیقه اولش رو دندون رو جیگر بذارین و هی گیج نزنین انیمه فوق العاده ای هست. واقعاً احساسات آدم رو به بازی میگیره.

و آخریش هم فیلم the rover 2014
ساخت استرالیا. دلیلش هم برمیگرده به بازیگراش: گای پیرس رو خیلی قبول دارم. رابرت پتینسون رو هم با اینکه زیاد نمیپسندم شنیده بودم که تو این فیلم خوب بازی کرده.

4 پسندیده