چگونه برای امتحان زبان آماده بشم؟

سلام دوستان. این پنجشنبه فاینال زبان انگلیسی دارم در سطح el2 کانون زبان.

به نظرتون چطور میتونم در سریع ترین زمان بهترین دوره رو از نظر گرامر و حروف انجام بدم؟
چه راه حلی برای حفظ کلمات انگلیسی پیشنهاد میدید؟
به نظر شما چطور زبان بخونم؟

یادگیری زبان انگلیسی

دنباله‌ی موضوع‌های

5 پسندیده

منظورتون از سریعترین زمان، از الان تا روز پنج شنبه است؟

در کل زبان چیزی نیست که بشه دوشبه یادش گرفت، نیاز به تمرین و تکرار مداوم داره. اول اینکه برای یادگیری کلمات باید هر روز کلمات جدید رو تکرار کنید و سعی کنید برای هر کدوم یه مثال بسازید. مثال و جمله سازی به تثبیت بهتر لغات در ذهن کمک زیادی میکنه و همینطور امکان استفاده از گرامر جدید رو هم فراهم میکنه.
همین طور میتونید یه موضوع انتخاب کنید و شروع کنید به نوشتن یه متن مرتبط باهاش و سعی کنید لغاتی که تازه یاد گرفتید رو به همراه گرامر جدید استفاده کنید.

2 پسندیده

منظورم من دوره کردنه به هر حال کلاس رفتم تو این مدت و هدف یادگیری دوشبه نیست

چطور زبان رو خوب دوره کنم؟

یکی از بهترین راه های یادگیری زبان ( هر زبانی ، حتی حیوانات هم از همین روش استفاده می کنن ) listen and repeat هست. اتفاقا کتاب های کانون زبان همه CD آموزشی همراهش هست. کافیه شما CD رو گوش کنید و باهاش تکرار کنید. اینجوری همه لغت های کتاب رو یاد میگیرید. زمانی که دارید تکرار می کنید به معنی کلمه ای که در حال تکرارش هستید فقط فکر کنید. برای گرامر پیشنهاد می کنم گرامر فارسی رو اول یاد بگیرید. درسته که یکسان نیستن و تفاوت هایی دارن اما یادگیری گرامر فارسی به شما کمک می کنه اصل گرامر رو متوجه بشید و بتونید اون رو در زبان های دیگه هم درک کنید و سختتون نباشه.
برای حفظ کردن حروف و صحیح نویسی من خودم از چند تا راه استفاده کردم.
چت کردن با خارجی زبان ها، چت کردن با دوستان خودم به زبان انگلیسی، به وجود آوردن ساختار نوشتاری به صورت گویشی برای راحت تر به خاطر سپردن ( مثلا school میشه اِسچول )، استفاده از کلمات انگلیسی در زبان محاوره و روزمره با دوستان، دیدن فیلم با زیرنویس و بازی کردن بسیار! ( خیلی تاثیر داشت ) و همینا دیگه :smile::sweat_smile:

5 پسندیده

یک راه حل مناسب برای مرور لغات، داشتن یک دفترچه یادداشت کوچیکه. میتونید کلماتی که یاد میگیرید رو توش یادداشت کنی و اونو همیشه به همراه داشته باشی و توی موقعیت های مختلف، تاکسی، اتوبوس و مترو مرور کنی. اینطوری هم از وقتت استفاده کردی و هم لغات رو مرور و تثبیت میکنی. فقط بهتره هنگام مرور کلمات حتما برای هرکدوم یه مثال بسازی تا خوب توی ذهن جا بیفته.
برای گرامر هم یه چیزی که خیلی مهمه اینه که جملات رو نخوایم از فارسی به انگلیسی کلمه به کلمه ترجمه کنیم. منظورم اینه که موقع استفاده از یه گرامر اصلا فارسی فکر نکنیم، باید انگلیسی فکر کردن رو تمرین کرد. چراکه بیشتر وقتا آرایش کلمات و مفهوم گرامری در زبان فارسی با انگلیسی متفاوته و ترجمه تحت اللفظی سبب بروز اشتباهات زیادی میشه.

2 پسندیده

یادگیری زبان انگلیسی در عمل!

این روزها تا میتونی به انگلیسی فکر کن و برای این کار از همه منابع در دسترست برای مرور کلمات و قواعد انگلیسی که یاد گرفتی، استفاده کن.

«همه منابع» یعنی حتی اگه خواستی جواب این پست رو بدی، به انگلیسی بهش فکر کن و حتی اگه خواستی به انگلیسی بنویس! این طوری حتی تو پادپُرس بودنت هم به نفع مهارتت در زبان انگلیسی خواهد بود.

فرض کن یه عبارت انگلیسی یاد گرفتی: " wager a pound to a penny" و میخوای تو ذهنت ثبت شه. خودت رو متعهد کن تو طول روز در یه مکالمه مشخص مثلا با دوستی یا حتی در یه موضوع پادپُرسی، از این عبارت بهره ببری.

I wager you a pound to a penny that none of the words and idioms learned this way are forgotten.

پ.ن. تو این چند روز عنوان این موضوع رو میدیدم فکر میکردم منظور سوال همینه که «چطور زبان بخونم؟» و با توجه به اینکه پیشتر تجربه‌م رو در موضوعی مشابه گذاشته بودم، بازش نمیکردم تا جزئیات موضوع رو بخونم.

4 پسندیده

سلام ممنون از پیشنهاد ها
قبول شدم شکر خدا

نه لزوما
منظور سوال اینه که چطور زبان رو دوره کنم؟ یعنی این من آشنایی دارم با تمام کلمات یا جملاتی که به ما آموزش دادن و میخوام اونا رو به شکلی دوره کنم که خیالم راحت باشه.

این روش برای امتحانات کتبی واقعا عالیه :smile:
مثلا teacher رو به شکل تی آچِر حفظ میکردم ولی مشکل اینه که برای تلفظ کار رو سخت می کنه تا حدودی :upside_down_face:

1 پسندیده

تی اِی چِر بهتره :sweat_smile: یادت میمونه ea داره وسطش :sweat_smile: تلفظ رو به نظرم از شنوایی یاد بگیری خیلی خوبه :ok_hand:البته از راه دیگه ای هم نمیشه یاد گرفت :joy:

1 پسندیده