چگونه خودمان را بهتر بشناسیم؟

سلام دوستان می خواستم بدونم چه راه کارهایی برای شناختن بهتر علایق،خواسته ها،شخصیت و غیره رو پیشنهاد می دید
اگه بخوام تجربه خودم رو بگم فقط یه تست هالند دادم که نتیجه ش خوب بود و بیشتر خودم شناختم
مشتاق دونستن تجربیات و پیشنهادات شما

4 پسندیده

خواندن موضوعات زیر را پیشنهاد می‌کنم:

تست خودشناسی مناسب چی سراغ دارین؟
از تست‌های شخصیت شناسی تا حالا استفاده عملی کردین؟

5 پسندیده

بعقیده من شناخت خود تنها در موقعیت های حقیقی پیش میاد یعنی شما در یک شرایطی یک کاری را انجام میدهید و بعدش بهش فکر میکنید و در مورد خودتون فیدبک میگیرید. بنوعی باید در مورد خود داده جمع کرد و مشاهده انجام داد. برای من برگزاری یک رویداد (مثلا کارآفرینی) همچین تجربه ای رو داره. موقع آماده سازی با علاقه کار ها رو میکنم و موقع برگزاریش از هیجان قلبم میتپه و در “لحظه” زندگی میکنم.

یک فلش بک بزن ببین چه لحظاتی بوده که در لحظه زندگی کردی و نه نگران آینده بودی نه گذشته؟

7 پسندیده

البته مطلوبتر اینه که اول بیندیشیم بعد کاری انجام بدیم یا اول بیندیشیم بعد سخنی بگیم

سخندان آگاه مرد کهن / بیندیشد آنگاه گوید سخن0حضرت سعدی)

1 پسندیده

تا حدی بله ولی این اندیشیدن خام هستش. توی حوزه کارآفرینی میگن اول تست کنید بعد فیدبک بگیرید. اگر بخواید همش فکر کنید کاری انجام نمیشه. لئوناردو داوینچی هم تا جایی که حافظم یاری کنه بر همین منطق کار میکرد و توماس ادیسون هم به نظر میاد به این ترتیب مخترع و کارآفرین موفقی شد.

6 پسندیده

با حرف شما کاملا موافقم ادم وقتی گذشته اش رو تحلیل می کنه می تونه عادت ها و علایقش و خودش رو بهتر بشناسه می خواستم بدونم راه روش دیگه ای رو سراغ ندارین؟

1 پسندیده

به نظرم خودشناسی دو حالت عمومی و خصوصی دارد .
حالت عمومی اینکه به مطالعه ساختار فیزیکی خودمان بپردازیم به خصوص آشنایی با کارکردهای مغز و مفاهیمی مانند یادگیری ، حافظه ، خلاقیت ، قوه استدلال و … . اطلاعاتی که به طور کلی در خصوص انسان صادق است .
حالت خصوصی اینکه به بررسی شخصیت و حالات و احوال خودمان بپردازیم که هرکسی با اندکی تامل میتواند بر شخصیت خود آگاهی یابد . اینکه چه کتابی را ترجیح میدهد ، به چه غذایی علاقه دارد ، جمع‌گراست ، درون‌گراست و غیره .

6 پسندیده

خیلی مفید بود استفاده کردم👍

1 پسندیده