کدوم شهرهای استانهای شمالی رو برای زندگی مناسبتر میدونید؟

لطفا هر شهری رو که گفتید یه توضیحی هم درموردش بدید مثلا قیمت مسکن، نظافت شهر، مکانهای تفریحی، وضعیت اشتغال مردم و هر چیزی که خودتون میدونید رو بیان کنید.
منظورم از استانهای شمالی گیلان و مازندران و گلستان هست.
سپاس.

5 پسندیده

همه جای ایران جذابیت های فوق العاده ای داره ولی برای کسانی که چشم انداز و زیبایی دریا و جنگل رو می پسندن پیشنهاد من شهر زیبا و رویایی نوشهر است چون از یک طرف متصل به کوه و از طرف دیگر متصل به دریاست و به همین دلیل کمتر شرجی میشود.البته خیلی وقته نرفتم امیدوارم هنوز همینطور باشد

4 پسندیده

من استان گیلان رو به شدت ترجیح میدم، چون فرهنگ مردم و بافت شهری در این استان کمتر از توریسم آسیب دیده. زندگی در رشت و لاهیجان رو هم دوست دارم حتماً تجربه کنم
از قیمت مسکن در این استان اطلاعی ندارم، ولی راجع به استفاده از زمینهای کشاورزیش در چند سال پیش اطلاعاتی بدست آورده بودم. قیمت زمینهای کشاورزی به نسبت جذاب بود، مثلاً اگه اشتباه نکنم زمین مناسب شالی کاری متری 6 هزار تومان بود. و البته میتونستی در شراکت با دهقانا از سود 50 درصدی کشت برخوردار بشی.
در سفری که چند سال پیش به لاهیجان داشتم نظافت شهر مناسب بود و همه جای شهر به نوعی مکان تفرحی به حساب میومد. در واقع واسه من اینطوری بود که قدم زدن در شهر جذاب بود.
البته همه این اطلاعات قدیمیه و شاید دیگه درست نباشه.
ولی چیزی که به هیچوجه قدیمی نشده و هنوز هم قابل لمسه فرهنگ مردم این استانه. وجه اشتراک اکثر دوستان گیلانیم فروتنی، ادب و مهمان نوازیشونه.

5 پسندیده

من شهر کلاچای رو بهتون معرفی می کنم که جزء استان گیلان هست و آخرین شهر این استان و دقیقا متصل میشه به رامسر که جزء استان مازندران هست.
یک شهر فوق العاده زیبا… بین کوه و دریا. یعنی هم ویوی بسیار عالی به کوه های سرسبز دارید و هم به دریا. یعنی محشره…
از نظر قیمت هم نسبت به رامسر یا بعضی جاهای دیگر هر دو استان که جاهای معروفی شدن و گران هستند قیمتش با توجه به اینکه هر دو ویو‌ رو به آدم‌میده خیلی مناسب تر و بهتره.

وای چقد دلم خواست :heart_eyes:

3 پسندیده

بنده حدود ۵ سال پیش برای همیشه از تهران به شمال مهاجرت کردم (ناگفته نماند که دلیلش ازدواج بود.) قبلش عاشق بابلسر بودم. چون فاصله ش از تهران کم بود و تنها شهر بزرگ کنار دریا در مازندران بود. اشتباهی که خیلی ها مثل من انجام دادن این بود که وقتی عاشق این شهر بودم که ازش دور بودم. بابلسر، رامسر و خیلی از شهرهای دیگه شمال برای مسافران جذابیت هاش رو داره. اما وقتی قرار باشه که شهر محل زندگیت باشه همه چی فرق خواهد کرد.

اون زمان کسب و کار و امکانات تفریحی و رشد سرمایه حرف اول خواهد زد. فقط کافیه به محل زندگیت در آپارتمانی فکر کنی که آخر هفته ها همسایه هات از تهران و اصفهان و مشهد میان برای خوشگذرونی و تا خود صبح بزن و بکوب دارن.

و یا اینکه آخر هفته های تابستان و بهار و ایام تعطیلات کل شهر از ترافیک قفل شده و مسیری که تا محل کارت قبلا ۱۰ دقیقه طول میکشید، الان ۲ ساعت باید پشت ترافیک باشی.

و یا از بحران بی‌آبی که بخاطر چند برابر شدن جمعیت توریست در شهر بوجود میاد.

و یا از چند برابر قیمت شدن میوه و خرد و خوراک در ایام تعطیلات

و یادت باشه که رودخانه و دریا و جنگل وقتی برات جذابیت دارن که هر ۶ ماه بیایی شمال. بعدش برات عادی میشن. اینقد که ممکنه از کنار رودخانه رد بشی و نبینیش!

4 پسندیده