آیا برگزاری کلاس بهترین روش برای آموزش است؟

آیا برگزاری کلاس بهترین روش برای یک سیستم آموزشی است؟ اگر نیست چه راه حلی را پیشنهاد میکنید؟

وقتی که یک معلم تند درس بده بعضی از بچه ها نمیفهمند و وقتی که کند درس بده حوصله بچه های زرنگ سر میره و باز اونا خیلی متوجه درس نمیشن.

از طرف دیگه طبق مطالعات نه چندان جدید بازه تمرکز افراد مختلف فرق میکنه و لزوما تمامی دانش آموزا یا دانشجو ها نمیتونن یک ساعت و نیم به مطالب گوش بدن و یاد بگیرن.

7 پسندیده

در بسیاری از موارد خیر. برگزاری کلاس، به ویژه به مفهوم ایستا، نه تنها بهترین راه آموزش (به معنی یادگیری درست مفاهیم) نیست، بلکه عموما بدترین راه آموزش با هدف یادگیری کامله.
ولی چرا فرهنگ کلاس به عنوان متداولترین راه در آموزش جا افتاده؟
نظر شخصی و حدس: برای آموزش عمومی و اجباری، نیاز به کنترل افراد در سطح بالا و اطمینان از دریافت اطلاعات وجود داره. به همین دلیل برای سطوح عمومی آموزش، این روش متداول شده. یعنی در سطوحی که اطمینان از یادگیری اولویت اول نیست، بلکه راهی ساده برای آموزش اجباری موردنیازه، کلاس راه حل خوبی به شمار میاد.

پیشنهاد: اگر علاقه در کلاس وجود داره، در نتیجه کنترل و اجبار اولویت اول نیست، اون موقع هر فعالیت جذابی که در طی اون مفاهیم منتقل بشه، از کلاس مفیدتره. بازی، فعالیتهای جمعی و گروهی، حتی نمایش فیلم.

5 پسندیده

خیر . چون محیطش محدودیت و چهارچوب های اجتماعی و آموزشی زیادی داره که باعث میشه خلاقیت و فعالیت های نوآورانه تا حدودی متوقف شه . همون طور که @yousef گفت برگزاری آموزش بصورت بازی وچالش راهکار بهتریه

2 پسندیده