استارت آپ ویکند پادپرسی

امروز یه ایده خوب به نظرم رسید که البته نمیدونم چقدر در #پادپرس اجرایی باشه. خوشبختانه همین الان هم دوستان با گرایش های شغلی خوبی در پادپرس فعال هستند و این می‌تونه کمک کنه که یک استارت‌اپ‌ویکند کوچک در پادپرس راه بندازیم. اگر بتونیم یک تاریخ دو روزه خاصی رو به توافق برسیم. بعد روی ایده های که به مشاغل دیگه کمک میکنه تا بتونن یه سری مشکلات شون بهتر حل بشه رو به بحث و رای میگذاریم. در طی دو روز اجرایی ش میکنیم. قرار نیست ایده ها حتما اقتصادی باشن. فقط کافیه یه راه حل خوب فناور محور برای حل مشکل کوچیک یا متوسط شغلی تون باشه.
اگر بخوام مثال بزنم اگر دوست معلمی اینجا داریم بیاد گزارش بده که من در کلاس درس م برای تقویت انگیزش بچه ها مشکل دارم. اگر بتونیم یه سیستم رتبه بندی آنلاین داشته باشیم که والدین در جریان فعالیت بچه ها قرار بگیرن، احتمال داره که انگیزه خوبی باشه برای رشد پیشرفت درسی شون. (این فقط یک مثاله)

8 پسندیده

به نظر ایده بسیار خوبی میاد. فقط یک نکته: تفاوت این با سیستم چالش در پادپرس چیه؟ میتونین نگاهی به چالشها بندازین تا باهاشون بیشتر آشنا بشین:

https://padpors.com/c/Challenges/106

3 پسندیده

فكر ميكنم عمر پادپرسى @Ben_Dehqan به چالشها قد نميده، خوبه اگه ايشون و بقيه دوستان تازه نفس نگاهى به گود چالش بندازن و پيشنهادات تكميلى شون رو بگن.

استفاده از اسم و مفهوم استارتاپ ويكند براى معرفى چالش ها ايده جذابى هست، مخصوصا ك استارتاپ ويكند مفهوم جاافتاده اى هست و مخاطباى خودش رو داره. منتها تفاوتهايى در اجراى چالش مجازى و حقيقى هست كه ممكنه مشكلاتى ايجاد كنه، كه ساده ترينش مدل تعامل حقيقى ( گفتارى) در برابر مجازى ( نوشتارى) هست.

3 پسندیده

درود
بنده یکبار در مورد چالش ها ازتون توضیح خواسته بودم و شما هم زحمت کشیدید توضیح دادید اما متاسفانه بنده نتونستم هنوز به درک صحیحی از کارکرد سیستم چالش پادپرس برسم. البته کوتاهی مطمئنا از بنده اس.

1 پسندیده

فکر میکنم توصیف دوباره تاثیر چندانی نداشته باشه. چرا یک بار یکی از چالش‌های گذشته که در گود چالش موجود هستن رو باز نمیکنین ببینین توش چه خبر بوده و چه اتفاقایی افتاده؟ یوسف لینک گود رو بالا گذاشتن.

2 پسندیده

همانطوری که لاله گفت میتونی نگاه کنی و روند چالش رو مثلا در آخرین چالشی که برگزار شده ببینی.

به طور مختصر:

  • عموما یک مسئله مهم رو هدف قرار میدیم و به طور مشخص مطرح میکنیم تا آدمها بتونن ایده، تجربه و نظرشون رو به اشتراک بزارن. بنابراین از این نظر با ایده ویکند مشترک هست. البته مسائل کمی باید جدیتر انتخاب بشن، به دلیل روندی که در ادامه میگم.

  • در طی یک هفته پادپرسیها دعوت میشن که روی مسئله تمرکز کنن. هر چی در توانِ ذهنی دارن در بحثها مطرح میشه تا مجموعه‌ای از ایده‌ها برای مسئله به دست بیاد. از این نظر هم با ویکند مشابه هست و هم متفاوت. یعنی زمان مشخصی تعیین میشه ولی این زمان آخر هفته‌ها نیست و یک هفته کامل هست. بنابراین بهتره که مسئله چالش جدیتر باشه که بتونه ارزش یک هفته رو داشته باشه. ولی مسئله ویکند میتونه کمتر جدی باشه.

  • به نظرم نکته مهم چالش که شاید در نوشتار کمتر دیده بشه و در زمان برگزاری بهتر به چشم میاد، ایجاد ارتباط منسجم و تحرک خوب و هدفمند برای یک مدت مشخص، در محیط هست. این هم میتونه به شکلی محدودتر در ویکند بیاد.

بخوام کمی جمع‌بندی کنم، اگر درست فهمیده باشم، ویکند ایده خوبیه ولی باید صبور بود و انتظار معقول ازش داشت. جمعی محدود و پایه رو میشه جمع کرد که این برنامه رو داشته باشیم و کارهای ارزشمندی انجام بدیم، در کنارش البته چیزی مهمتر رشد میکنه: خودِ ما و ارتباط پادپرسی که داریم.

نکاتی که به تجربه باهاش روبرو خواهی و خواهیم شد، زیاد هستن بخصوص برای تداوم. مهمترین نکته مدیریت اینکار برای تداوم هست که نیاز به انرژی و همکاری حداقل چند نفر داره که اصطلاحا چراغ روشن بمونه.

من خودم حاضرم وارد این گود بشم ببینم، امیدوارم بقیه هم وارد بشن.

2 پسندیده