اگر مدیر پادپرس بودی چطوری ازش پول در میاوردین ؟

همیشه مدل درآمد زایی پادپرس برام یه علامت سوال بزرگ بوده !

تیم پادپرس @team ساعات خیلی زیادی رو داخل خود محیط پادپرس و ساعات خیلی بیشتری رو خارج از محیط سایت برای توسعه این فضا صرف میکنن .

آقای محمد جواد شکوری موسس آپارات تو یه استارتاپ گرند حرف قشنگی میزد و میگفت که بعضی از بیزینس ها بعد از یه مدتی تبدیل میشن به زامبی بیزینس ! یعنی نه میشه به عنوان یه بیزینس زنده و جون دار بهشون نگاه کرد نه آدم دلش میاد بی خیال این بیزینس بشه و کلا فراموشش کنه چون براش کلی زحمت کشیده .

همیشه یه حس غریبی بهم میگه که پادپرس هم تبدیل به یه زامبی بیزینس شده یا حداقل تو مسیرش هست . آیا واقعا اینطوریه ؟

فکر میکنم یه سرمایه گذار فرشته بتونه خیلی به رشد این بستر کمک کنه تا مخاطب بیشتری رو سمت این فضا بیاره .

منتها یه سرمایه گذار دقیقا چطوری توقع برگشت سرمایش از طریق پادپرس رو داره ؟

شما اگر سرمایه گذار بودین دوست داشتید چه مقدار از سهم پادپرس رو به چه قیمتی بخرید ؟

چه چیزی تو پادپرس وجود داره که با پول نمیشه خریدش و باعث ارزش این فضا و از این ارزش بلقوه چطوری میشه کسب درآمد کرد ؟

8 پسندیده

حسام عزیز، ممنون بابت این پرسشِ خیلی خوب :v: :clap:

کمی صبر کردم شاید کسی دیگه وارد بحث شه و به پرسش‌های اصلی بحث شما، پاسخ بده. و الان با اجازه‌ت خودم وارد گود میشم، هر چند دیگه به چند پرسش انتهایی جواب نمیدم و ممکنه جهت بحث رو تغییر بدم.

می‌تونم با اطمینان بگم پادپرس هیچ وقت زامبی‌وار به مسیرش ادامه نخواهد داد! در سخت‌ترین شرایط استراتژی پایانی پادپرس مشخصه: از اعضای برتر پادپرس دعوت می‌شه تا در حفظ و نگهداری اون به شکل داوطلبی همراه شن. چه به شکل مالی در هزینه‌های مربوط به هاست و سرور و چه به شکل زمانی در مدیریت محتوا.

یعنی عملا پادپرس تبدیل میشه به یه سازمان غیرانتفاعی. چنین سازمان‌هایی تا وقتی در حال ارزش‌آفرینی برای کاربران و مخاطبان خودشون باشن، زنده خواهند بود و بعد می‌میرن.


فرض کن این سرمایه الان مهیا باشه، چه پیشنهادهایی برای استفاده‌ی موثر اون برای جذب مخاطب‌های مناسب داری؟ چه شما و چه هر کسی دیگه لطفا پیشنهادتون رو مطرح کنین تا بتونیم با سرمایه‌گذاری بر روش‌های موثر، جامعه‌ی کاربری پادپرس رو به درستی رشد بدیم.

جدا از اینکه رشد درستِ جامعه کاربری به نفع خود کاربرها هم هست، حتما حواسمون به سرمایه‌های توانمندی که تو پادپرس داریم هست. پادپرس به محض اینکه مسیر رشدش رو بیابه، تیمش رو توسعه میده و بهترین روش توسعه‌ی تیم پادپرس از دل جامعه‌ی کاربریش هست.


اگه مدیر پادپرس بودم چطوری ازش پول در می‌آوردم؟
واقعا نمیدونم! :smile:

برای رسیدن به هدفگذاری اخیر، میخوایم مدل مالی دونیشن رو برای رفع نیاز کوتاه مدت تیم تست کنیم.

در عین حال، به شدت علاقه‌مندم بدونم چه ایده‌های دیگری از دل جامعه‌ی پادپرس میاد. مهم‌ترین چالشمون در مدل درامدی، این بوده که به خاطر درامدزایی کاری نکنیم که جامعه رو به شکل منفی تحت تاثیر خودش قرار بده. اگه مدل درامدی از دل جامعه کاربری دربیاد دیگه نیازی نیست نگران چنین چالشی باشیم.

6 پسندیده

دقیقا از پادپرس اینکه چه درآمدی و چطور درمدی منظورتون هستش رو نمیدونم اما میدونم که اگر من بودم یه نمایشگاه عکس یا نقاشی و کارهای هنری میزدم و از هر پادپرسی یه هنر جمع میکردم و به رفوش میرسوندم .سعی میکردم جایگاه هنری با خودم باشه که سختی به بچه ها وارد نشه و تقبل هزینه نداشته باشند.
سعی میکردم اطلاع رسانی رو دقیق و زیاد کنم که بهتر پیش بریم.
بازم فکرهای من قاطی حرفاتون شد :grin::sweat_smile:

وظیفه من توسعه‌ی کسب و کار پادپرس هست و الان مهم‌ترین قسمت این کسب و کار، توسعه‌ی مدل درامدی یا ایجاد فروش در پادپُرس هست. من تا پایان بهار ۱۳۹۸، ۱۰۰ میلیون تومن جریان درامدی یا همون فروش برای پادپرس داشتم.

من این قسمت رو متوجه نشدم لاله برم توضیح بده پلیز :blush:

4 پسندیده

باید با سرمایه گذاران مختلف صحبت کرد وآنها به جای هزینه واحد r&d یکCrowdsourcing گذاشت و به بهترین ایده جایزه داد

3 پسندیده