با آثار هنری وکارهای دستی چقدر موافقید؟

من خودم کارهای بافتنی رو انجام میدم بیشتر قلاب بافی وگاهی دو میل…از همشون خوشم میاد و گاهی به برادر یا نزدیکان هدیه میدادم ولی دیگه. فقط مثلا داداشم بگه گاهی براش میبافم.
گاهی دیزاین روی شیشه ها و یا ساخت گل با برگ های خشک و یا چیزای قدیمی رو نو کردن و یه سری دیگه زا اینکارا رو با هم تلفیق میکردم و میتونستم مورد دلخواهم رو بسازم.ولی علاقه اصلیم نقاشی هستش.البته حرفه ای کار نکردم ولی چندین تابلوم رو به دوستام هدیه دادن که ارزشی براشون نداشت :slight_smile: دلیلشم نمیدونم.(شاید ذهنیت اونا با من فرق داره)ولی دیگه از اون به بعد به کسی هدیه ندادم.
من به فکر فروش افتادم ولی تا حالا سمت وسوی ومکان امنی شاید براش ندیدم. البته شاید من زیاد سخت میگیرم و بقیه به راحتی میتونن بفروشن. خوشحالم یه مورد مثل من پیدا شد :blush::heart_eyes:

11 پسندیده

من تو کار دستی افتضاحم! مگه اینکه منظور ظرافت دست نباشه، بلکه عضلاتش باشه :grin: :muscle:

ولی کلا از کار دستی خیلی بیشتر از کار صنعتی لذت میبرم و احساس میکنم توش حس خیلی بیشتری موجوده. تا جایی که زمان-انرژی دوستان و آشناهای دست به کارم و البته سرمایه خودم اجازه میده، از هنر دست با استفاده ازش حمایت میکنم.

مثلا در هدایای چالش تجربه‌های دانشگاهی از هنر دست @Sedarat.m برای جذابیت بخشیدن به هدایا کمک گرفتیم. میدونم @Mehrdad_Roshan بعضی دست‌سازه‌های هنری دارن و یا @mansoureh هم در کارهای دستی متنوعی دست دارن.

بهتره ایشون خودشون هم در این موضوع نظرشون رو بگن.

راستی خیلی خوب میشه اگه تصاویری هم از کارهای دستی تون اینجا ارائه کنین. افراد علاقه مندی مثل من ممکنه جاهایی باهاتون تماس بگیرن :wink:

13 پسندیده

خیلی خوشحالم که همچین هنرمندهای بی نام ونشونی کنارم هستند و در عین دوستداشتن هنر و کارای هنری هیچ ادعایی ندارند.
لاله جان تو خودت عین ظرافتی در کلمات :laughing::wink:
میرم دنبال عکس مکس میگردم که بیارم کارای هنریم رو بندازم وسط :sweat_smile:

10 پسندیده

تا حدودی موافقم فقط باید راهکاری در نظر گرفت که درست کردن این آثار به تعداد زیاد و کم هزینه و البته کاربردی در اختیار تولید کنندگان و هنر دوستان قرار بگیره

8 پسندیده

سلام. منم به کارای دستی و هنری علاقه زیادی دارم و سعی می کنم اوقات بیکاری و استراحتم رو با انواع مختلفی از کارای دستی پر کنم مثل خیاطی، بافتنی، شیرینی پزی و…
انجام دادن این کارا انگار آرامشی رو بهم میده.بخصوص وقتی خوب از اب در میاد یا می بینم عزیزانم خوب ازش استفاده می کنن. تا چندی پیش هم به فکر فروش کارم نبودم ولی به تازگی بفکر افتادم که شیرینی هام رو به فروش برسونم. بخصوص وقتی دوستان و آشنایان می خورند و تعریف می کنند. برای شروع هم یه پیج اینستا درست کردم و اونجا هنرم رو معرفی می کنم. نمی دونم تا چه حد می تونم موفق باشم ولی شروع کردم و فقط زمان مشخص میکنه.

کاملا موافقم. به نظرم پیشنهاد خوبیه.

11 پسندیده

به به! چه موضوع خوبی!:heart_eyes:
من هم یک سری کارا انجام دادم، تابستان ها کلا درگیرشم. از مهر به بعد فرصتی نیست.
انواع نقاشی، اسکراچ بورد، کار با خمیربازی، گلدوزی و…
اینجا یک غرفه دارم که کارامو گذاشتم

11 پسندیده

چقدر قشنگن کارات عزیزم :heart_eyes: خیلی خوشم اومد ازشون

6 پسندیده

چقدر خوب ! :heart_eyes: خوشحال شدم قابلی ندارن زهرا جان. مخصوصا برای یک پادپرسی :wink:

6 پسندیده

واااای فرشته کارات عالین خیلی خوشگلههههه :heart_eyes::heart_eyes:
در ضمن خیلی خوشحالم که از فریمان هستی …عالیه یهو دیدم اومدم در خونتون :sweat_smile::laughing:

5 پسندیده

به به به … ما که بارمونو بستیم با این همه خاطرخواه… :fairy:

چطور؟ همسایه از آب در اومدیم؟ :heart_eyes:

4 پسندیده

نه همسایه که نیستیم عزیزم ولی مکان زندگیتو دوستدارم خب :blush:

4 پسندیده

ممنون @lolmol.

من دو تا رویکرد به کارهای به قولی دستی داشتم

یکی زمان کارشناسی که در کار فروش و درست کردن طلا بودم و در یک طلا فروشی و طلاسازی کار می کردم و به واسطه اون خوب کارهایی انجام دادم. در اون زمان دستبند های سنگی که مدال های طلا داشتن خیلی توی بورس بود من هم در بخش دستبند های سنگ کارهایی رو انجام دادم و به مرور به خود سنگ علاقه مند شدم و اینکه هر کدوم در چه پروسه ای در طبیعت تولید میشه و در آنالیزشون چه عناصر هست و چه فاز هایی تشکیل میشه و هر فاز چه تاثیری توی رنگش داره. همینطور توی آلیاژهای طلا که چجوری میتونه رنگ طلا رو تغییر بده.

(عکس های بالا برای توضیح بیشتر آورده شده)

هر بار که از سنگی خوشم می اومد یک دستبند ازش برای خواهرم درست می کردم.
بعد ازاینکه از این کار بیرون اومدم همچنان به سنگ علاقه داشتم و بعضی مواقع سنگ می خرم ولی نه با رویکرد فروش البته زمان هایی به فکر فروش بودم اما چندان حوصله ای به گرفتن عکس ندارم، از طرفی سنگ های که قشنگ هستن به دلیل قیمت فروششون مشکله و من هم بازاریاب خوبی نیستم.

کار با چوب رو خیلی دوست دارم و گاهی چیزایی درست کردم اما جوری نبود که به دلم بشینه در نهایت سوزندمشون.

اگر هم بدآموزی نداشته باشه به امید روزی که بتونم چاقوی سوییسی خودم رو داشته باشم گاهی تیغه درست میکنم البته کوره ندارم و فقط از برشکاری با فرز استفاده میکنم.


اینو توی دوره لیسانس درست کردم. الان خیلی خوشگل نیست. چون از فولاد زنگ نزن نیست و از تیغه اره آهن بر که از فولاد ابزاره درست شده و خوب زنگ‌ میزنه اصلا تیز به معنایی که ما میدونیم نیست مثلاً پرتغال رو هم نمیتونه ببره ولی لبه برشی فوق العاده ای برای فولاده.

آخری از نگاهی اصلأ هنر نیست اما من فکر می کنم که صنعت خودش هنره.

در مورد فروش توی پپ من فکر می کنم اگر کسی بتونه کالایی که داره رو خوب عرضه کنه (خوب معرفی کنه) در پادپرس هم میشه فروش داشت و حتی می‌تونه پپ به از این طریق هم درآمدزایی کنه هم خودش رو بیشتر معرفی کنه.

12 پسندیده

خیلی کارای دستبند و پا بند سنگی رو دوستداشتم ودارم خصوصا پابند ها اگر شکلهای متنوع داشته باشند…خیلی ممنون که از هنرتون گفتید و خوشبحال خواهرتون با این همه دستبندای خوشگل :laughing::heart_eyes:

4 پسندیده

پیشنهادم اینه که از پادپُرسی‌ها کسی اگر هنری قابل ارائه در قالب عکس داره، برای یک مدت به شکل گالری هنری نمایش داده بشه. البته میتونید از کسانی هم که علاقه‌مند هستن دعوت کنید تا در این کار شرکت کنن و تنوع و جذابیت کار بالا بره. بعد میشه برای فروش و بقیه کارها هم فکری کرد. به هر حال این هم خودش مسئله‌ایه برای پادپُرسی‌های خلاق!

6 پسندیده

اگر اینطور باشه باید یه تاپیک کلی بزاریم فقط برای عکسها!البته کار خوبیه و شناخت ها نسبت به آثار بالا میره.حتی گالری گذاشتن مجازی هم زمان بره :neutral_face:
چون همه در یه زمان خاص نمیان و آثار رو ارائه بدن.(نمیدونم شاید اشتباه بگم)

6 پسندیده

هنرمندان خودشون رو بروز بدن تا بتونیم یه همفکری داشته باشیم و ببینیم سطح علاقه و میزان مشارکت چقدره.

3 پسندیده

ممنون، اما شما هنرتون با ما به اشتراک نذاشتین. من برام جالب هست که بتونم کار شما و بقیه رو هم ببینم.

اگر همه ی هنرمندای پپ خودشون رو بروز بدن که خیلی خوب میشه خارج از ایده کار دست. برای مثال اگر نوازنده ای در پپ داریم قطعه ای رو برامون بنوازن و بذارن تا ما هم از هنرشون بهره ببریم.

من همیشه این ایده رو داشتم تا مثلن از طریق انجمن علمی از همه دانشجو ها بخوام که در کاری رو که می تونن خودشون انجام بدن یا اینکه خانوادشون در کاری هستن (لوازم الکترونیکی، کتاب و…) با سود کمتر در اختیار سایرین (در مثال من سایر دانشجو ها) قرار بدن. برای مثال اگر من فروشنده گوشی موبایل هستم و گوشی رو می تونم با 2 میلیون تومن بخرم و با 2.2 می فروشم به اعضا با 2.1 بفروشم اینجوری هم مشتری بلقوه بیشتری دارم هم دیگران می تونن با هزینه کمتری کالای مورد نظر رو بدست بیارن و تعامل افراد در اون جمع بالا میره

6 پسندیده

من هنرم رو میزارم ولی اگر بخندید من میفهمم :smile: …فعلا عکس درست و حسابی ندارم ولی اینا رو میزارم که نگید پز میداد :stuck_out_tongue::joy::joy:

یه تصویر نا تموم هس


خب شما یکم بخندین من برم و بیام :smile::laughing:

10 پسندیده

من عاشق کارای هنری هستم، به بیشتر کارای هنری هم ناخنکی زدم ازجمله کار با چوب، کار رو آینه، کوئیلینگ(ملیله کاغذی) ، انواع گلسازی ، نقاشی با بعضی از ابزارا، گلدوزی، بافتنی و…
اینم عکس یه سری از کارام:




14 پسندیده

کار رو آینه تو خیلی دوس داشتم. :heart_eyes:
میشه یه مقدار درباره اش توضیح بدی لطفا

5 پسندیده