برای مهندس نرم افزار شدن چه باید کرد؟

سلام
بین نیرو متخصص رشته های مرتبط با کامپیوتر معمولا مهندسین نرم افزار و برنامه نویسان درامد بالاتر و فرصت شغلی بیشتری دارند حال یک نوجوان علاقه برای شروع باید چه کار کند تا آینده روشنی در این زمینه برای خودش رقم بزند؟

7 پسندیده

علیکم سلام:

دوست عزیزم من از رشته کامپیوتر ساینس فارغ شدم اما و خیلی به رشته مهندسی نرم افزار علاقه نداشتم و ازینرو رشته Networking را انتخاب کردم چون دوست داشتم درین زمینه کار کنم، ولی به شما گفته میتوانم که اگر علاقه مند رشته مهندسی نرم افزار هستید بهتر است آنرا به شکل اصولی بیاموزید یعنی منظورم این است که باید این رشته را در دانشگاه سپری کنید و مدرک نیز به دست بیاورید چون برنامه نویسی خیلی وسیع است و باید به شکل اصولی فرا گرفته شود، و دیگر این که یک برنامه نویس باید خلاق باشد چون ما میدانیم که در کشور های که قانون کاپی رایت محفوظ نیست خیلی این رشته کار ساز نیست چون تقریباً 80 فی صد نرم افزار های را که بخواهیم به صورت رایگان به دست آورده میتوانیم از سایت های انترنتی و یا هم به قیمت خیلی ارزان، منظور من از خلاقیت در پروگرامینگ این است که شما وقتی برنامه نویس میشوید باید برنامه نوشته کنید که ورژن رایگان آن به آسانی در دسترس نباشد یعنی شما خلاقیت کنید و برنامه جدیدی درست کنید که تا بحال حد اقل توسط شرکت های نرم افزار داخلی ساخته نشده باشد درینصورت شما میتوانید عایدی خوبی از نرم افزار ساخته شده دست خود بدست بیاورید، اگر بیشتر خلاقیت کنید و نرم افزاری ابداع کنید که حتی مایکروسافت هم به آن فکر نکرده باشد که نور علی نور در آنصورت شاید مایکروسافت به شما پیشنهار کار کند! :thinking:

4 پسندیده

معمولا جوانان و نوجوانان ما از درس خواندن خوششون نمیاد و خب این موضوع ریشه در ۱۲ سال مثلا تحصیلی داره :grin:

اگر فرد انقدر در خودش جنم و جربزه ببینه و انگیزه اش بالا باشه که بتونه به صورت خود آموز روزانه با برنامه ریزی دقیق وقت بزاره کاملا شدنیه که در خانه با یک کامپیوتر همه برنامه نویسی رو فرا بگیره اما به همون دلیل بالا کم پیش میاد که افرادی اینکار رو انجام بدن.
برنامه نویسی تقریبا همه منابعش در اینترنت پیدا میشه از آموزش های ویدیویی بگیر تا صوتی و تصویری و نوشتاری و حتی سورس ها و شورت کد های آماده!

هدف اهمیت زیادی داره.

آیا من میخوام برنامه نویس بشم تا ایده هایی که خودم دارم رو عملی کنم؟

یا میخوام برنامه نویس بشم و برای بقیه برنامه نویسی کنم و درآمد داشته باشم؟

مسیر این ۲ موضوع کمی با هم متفاوته.

تحصیلات دانشگاهی در بعضی دانشگاه ها مناسبه و کمک میکنه به رشد دانش فرد اما خود آموزی در منزل شرف داره به بعضی دانشگاه های فقط مدرک بده :grin:

5 پسندیده

بیشتر تاکید بنده روی اصولی و بنیادی خواند بود و الا خلاقیت در رشته برنامه نویسی خیلی سخت است چون امپراطور برنامه نویسی در مقابل ما مایکروسافت است که دست به ساخت هوش مصنوعی و ازین قبیل چیز ما میزند.

3 پسندیده

درسته که مایکروسافت یک شرکت غول و بزرگ هست اما همین مایکروسافت یک روزی از پایین ترین جای ممکن شروع کرده و به اینجا رسیده.
در زمینه هوش مصنوعی و موضوعات این چنینی شرکت IBM در آمریکا بسیار پیش تازانه تر از سایر شرکت ها حرکت میکنه و نمونه های هوش مصنوعیش رو در اینترنت میتونید پیدا کنید. (IBM AIs)

اینکه میفرمایید خلاقیت در برابر امپراطورها سخت است رو قبول ندارم.

به طور مثال در زمانی دور شخصی بزرگ ترین مزرعه دار کل جهان بود اما روزی آمد که انقلاب صنعتی اتفاق افتاد و صنعت فرآیند کاری سودمندتری را در زمینه کشاورزی به نمایش گذاشت و امپراطور را با خلاقیت از دور رقابت کنار گذاشت.

تغییر نگرش از وضعیت موجود به وضعیت مورد نیاز عاملی هست که خلاقیت رو افزایش میده.

2 پسندیده

در حال حاضر بدافزارنویسی (به خصوص Fileless malware و APTکشف حفره‌ی امنیتی (vulnerability) و اکسپلویت‌های زیرودی (zero-day exploit) درامد نجومی دارن و شدیدا مورد نیاز دستگاه‌های اطلاعاتی در هر کشوری هستن…

در سطح پایین‌تر توی زمینه‌ی امنیت مجازی (cyber security) و تست امنیت (pentesting) هم می‌تونی خیلی موفق و پردرآمد باشی…

2 پسندیده

شرکت‌های مشابه مایکروسافت هم زیاد داریم مایکروسافت تنها نیست دوست عزیز.

مثل Apple و Adobe و Autodesk که تو زمینه‌ی نرم‌افزار فعال و موفقن…