چطوری می تونیم یه آب سرد کن شخصی بسازیم؟

خیلی وقتها که از خونه میرم بیرون یه بطری آب که شب قبل گذاشتمش توی یخچال که سرد بشه، همراه خودم می برم که مجبور نشم هی بطری آب معدنی بخرم.
اما مشکلم اینه که بعد مدتی گرم میشه و قابل خوردن نیست . میشه یه اب سرد کن سبک قابل حمل شخصی ساخت که این موقعیت رو بهبود داد؟

آب سرد کن شخصی

3 پسندیده

یه چندین سال پیش یادم میاد وسیله ای بود که عکس چیزی که شما می خواید عمل می کرد. یعنی گرم می شد. به درد سردی دستا تو روزای سرد زمستون می خورد.
آیا واکنش شیمیایی (یا غیر شیمیایی) برگشت پذیر گرما گیری وجود داره که به درد همچین موضوعی بخوره؟ یعنی گرمای آب رو بگیره و آب سرد بشه و واکنش انجام بشه؟ البته این پیشنهاد چالش های خودش رو داره.
مثلا اینکه: آب همدما هست با محیط اطرافش و باید جوری ساخت وسیله رو که هر وقت می خوایم واکنش انجام بشه (یعنی در تماس با آب).
یا اینکه بعدش قراره چطوری به حالت قبلش برگرده؟

1 پسندیده

آتروپات بود فکر کنم :slight_smile:

1 پسندیده

من چند سال پیش توی نمایشگاه نانو یک سری پاکت هایی در ابعاد بطری آب معدنی خریدم که نزدیک 20 ساعت آب رو خنک نگه می داره. یعنی یه جوریه که هدررفت گرماییش خیلی ناچیزه. مدل هایی به شکل ساک هم دارن که برای نگه داری میوه و خوردنی هایی که لازمه خنک نگه داشته بشن خوبه.

5 پسندیده

جنسشون دقیقا چی بودن؟ پاکتی که بشه باهاش مایع حمل کرد ؟ مقاومتش پس بالاست

1 پسندیده

نه منظورم از پاکت چیزی هست که داخلش میشه بطری آب معدنی گذاشت! یک پاکتی رو در نظر بگیرین که رویه ی داخلیش پلاستیکی (شبیه پلاستیک های حبابی که لای ظرف و ظروف برای جلوگیری از شکستگی میذارن) و رویه ی بیرونیش چیزی شبیه آلومینیوم هست.
من الان تصویری ازشون ندارم ولی هر وقت تونستم تصویرشون رو میذارم.

بعد از این صحبت شما فکر کردم که میشد همون پاکت ها رو جوری درست کرد که مایع مستقیم داخلش ریخته بشه و قابل شست و شو باشه. یه جستجو کردم این آگهی رو دیدم:
البته به اینها مطمئن نیستم ولی اونهایی که خودم خریدمو تضمین می کنم!

3 پسندیده

این تصویر همون پاکت های نانویی هست که گفتم. :slight_smile:

4 پسندیده

مشاهده

اتفاقا آخر هفته در یه گالری بودیم که آب سرد کن های شخصی و پایداری درش ساخته شده بود: بطری های سفالی! ابزارهایی که آب درونش تازه و خنک باقی میمونه. و همون طور که در این پرسش از دید یه دیزاینر مطرح شده مطرح شده، این کوزه ها دیزاین هایی از اجداد ما هستن که بر حسب اتفاق حتی نماشون هم از بطری های آب معدنی بهتره! و در ضمن مشکل ذکر شده در این پرسش راجع به بوی بد آب درون قمقمه رو هم برطرف میکنه.

کوزه های سفالی

تنها نکته ای که میمونه وزن نسبتا زیاد بطری های سفالی هست.

یه نظر جالبی که برگزارکننده ی نمایشگاه @Sadra داشت این بود که بطری های سبک و ارزان ما رو به سمت مصرف کنندگی هول میدن، ابزارها در برابر اخلاقی که ایجاد میکنن هم مسئولن و نباید همیشه دنبال ابزار ساده بود!

ولی فکر کنم حتی کوزه های سفالی سبک هم میشه اختراع کرد!

پرسش

چطوری؟

1 پسندیده

چند وقت پیش تو این فکر بودم چطور میشه این کارو کرد.
چیزی که به ذهنم رسید این بود که از تکنولوژی یخچال استفاده بشه. فقط با این تفاوت که عمل فشرده کردن توسط دست انجام بشه.
فقط یه ایده خلاقانه نیازه که این عمل بایه نوع سرگرمی همراه باشه.
چیزی مثل چرخاندن اسپینر یا هر چیز جالبی.
چیزی که نیازه یه رادیات سرده که با مایع داخلی در تماسه. و رادیات بیرونی که با هوای اطراف. و یه کمپرسور ساده که با یه دسته میچرخه.

چیزی شبیه یه کلمن خنک کننده برای کوه و جاهایی که برق وجود نداره

2 پسندیده