چه ترفندهایی برای بهتر سپری کردن اوقات در این روزهای کرونایی سراغ داری؟

چه ترفندهایی برای بهتر سپری کردن اوقات در این روزهای کرونایی سراغ داری؟

این روزها که کرونا اومده، اکثر فعالیت ها تعطیله. تو این روزها بیشتر چه کارایی میکنی و به چه تیپ فعالیت هایی مشغولی؟ پیشنهاد خاصی اگه برا این روزها داری بگو و تجربه ت رو به اشتراک بذار.

تفریح در خانه کرونا

9 پسندیده

مشغول تماشای فیلم و بازی شطرنج و شدیدا درگیر یه خونه تکونی عالی و دلچسب
یک پیشنهاد خوب هم دوباره دیدن سریال قهوه ی تلخ هست مخصوصا واسه بچه های من که تازگی داره

9 پسندیده

من هم دوباره ديدن فرندز رو شروع كردم! براى شادى روح و ذهن ادم خوبه، در ضمن كه به تقويت listening هم كمك ميكنه.

7 پسندیده

به کارهایی که دوست دارم انجام بدم فکر می‌کنم و گاهی کارهایی که باید انجام بدم رو می‌نویسم!: ))
کار خاصی نکردم درحالیکه بیش از یک هفته‌ست فقط یه بار از خونه خارج شدم. دلم میخواد یه کارایی کنم ولی فکر کنم دارم افسردگی می‌گیرم از این وضعیت. من خیلی تو جمع بودن (با دوستام) رو دوست دارم و از خونه نشستن خوشم نمیاد. واقعا هم دلم برای دوستام، ورزش و خونوادم تنگ شده.
چندتا فیلم و سریال دیدم فقط. یکم سعی کردم نقاشی کنم. دلم میخواست کتابای نخونده‌م رو تموم کنم ولی جدیدا کتاب خوندن خیلی برام بی‌معنی شده!: )) یعنی حس می‌کنم خیلی حوصله ندارم چیزای جدید وارد زندگیم کنم (نمیشه کتابی رو بخونم و بعدش همون آدم قبلی باشم). فیلم هم همین ویژگی رو داره ولی خب چیزایی دیدم که زیبایی بصری داشته باشن حداقل!: ))
امروز جوکر رو دیدم و واقعا پشیمونم، خیلی سیاه بود و حالم رو بد کرد درحالیکه که صبح حالم خوب بود.
آشپزی کردم کلی! یکم با وسواس و شوینده خونه رو تمیز کردم.
کاش اونایی که دارن از خونه موندن استفاده می‌کنن رمز موفقیت‌شون رو بگن!: ))

7 پسندیده

هر از گاهی با اپلیکیشن تمرین تنفس پرانا می‌کنم که هم برای تنفس خوبه و هم ذهن.

Prana_breath_icon
سوپر تاکس کارت بازی می‌کنم. به خاطر این بازی یه کارت گرافیک از اینترنت سفارش دادم :smile:

10 پسندیده

من کتاب می‌خونم
یه فیلم دیدم که تجربه‌ی خوبی بود: فیلم in time
فیلم من پیش از تو رو هم گذاشتم تو لیست دیدنی‌ها.
تو فضای مجازی میچرخم

8 پسندیده

این انتخاب‌ها رو برای سپری کردن روزهای تو خونه امتحان کردم و ازش راضی هستم:

  • همون روزهای اول قرنطینه، اینستاگرامم رو غیرفعال کردم و اپ اینستا رو از روی گوشیم پاک کردم.

    با اینکه از اکانت اینستاگرامم استفاده ی آموزشی میبردم و فقط اکانت هایی رو دنبال میکردم که ازشون بعضی مهارت ها و حرکت ها رو یاد میگرفتم؛ منتها به نظرم میرسید اگه اینستا باشه قراره غرق در دنیای این شبکه بمونم و هر روز برای ارضای نیاز به فضولی‌ هم که شده به اکانت‌های غیریادگیرنده سرک بکشم!

  • از محمد یاد گرفتم و اپ تمرین تنفس پرانا رو نصب کردم و تمرین تنفس میکنم. جالبش اینجاس که روزهای اول احساس میکردم شش‌هام کم میاره و اصلا راحت نبودم مثلا بازدمم رو در ده ثانیه تنظیم کنم (نهایت بازدم‌هام ۳ ثانیه بود). ولی الان با ریتم تنفسی پیشنهادی اپ راه افتادم.

  • روش لیست کردن سپیده رو تعمیم دادم و کلی روی هدفگذاری برای سال ۹۹ وقت گذاشتم. آرزوهام رو نوشتم، هی بالا و پایین کردمشون تا آخر به یه لیست کوتاه و متمرکز برای اهداف امسالم رسیدم. نمیگم بهترین هدفگذاریِ ممکنه، ولی کلی بهم تمرکز داده.
  • اپلیکیشن طاقچه رو نصب کردم، و از گردونه شانس ش و تخفیفهایی که بهم میده استفاده میکنم. دو چیز در این اپلیکیشن من رو گرفت:

    1. امکان استفاده از طرحی به اسم کتابخونه که درش مقداری هزینه میکنی و عصو کتابخونه میشی و مثلا تو یه ماه به کتابهای بیشماری دسترسی داری برای مطالعه. مشابه کتابخونه‌های حقیقی.

    2. علامت گذاری تو کتاب، به اشتراک گذاری قسمت هایی از کتاب و کلا ورق زدن کتاب واقعا تو این اپ خوشدست هست. سایر اپلیکیشن ها این قدر تمیز کار نکردن.

    تو یه هفته گذشته، سه کتاب کسب و کاری خوندم و یه کتاب داستانی هم تا نصفه هاش پیش رفتم.

image

  • ورزش و پیاده روی رو به شکل منظم یه روز در میون دارم. پیاده روی هام سبکه. در این حد که مثلا میرم زباله ها رو تا سر کوچه ببرم، و بعد مسیر رو به شکل تصادفی ادامه میدم تا کمی هوا بخورم. ورزشم هم نسبت به روزهایی که میرفتم باشگاه سبک‌تر هست و بیشتر روی یادگیری حرکت‌های تعادلی مثل حرکت کلاغ[1] و یا حرکات اصلاحی-انعطاف-موبیلیتی متمرکز هست. در عین حال چون بهش تم بازی میدم اصلا متوجه نمیشم که تو خونه‌م و بهم خوش میگذره!

  1. crow pose ↩︎

9 پسندیده

بسیار فیبم دیدنی هست خیلی خوب کاری میکنی.
منم البته بغیر از کتاب خوندن و کتاب سفارش دادن و کلی پادکست گوش کردن،یه کانال تلگرامی دارم که تمام تاریخ تهران رو زیر رو کرده و با تمام شخصیت های کوچیک و بزرگ و خیابون و کوچه هاش مینویسه.کسی که اینکارو کرده برام جالبه تهران رو بیست سال عاشقونه گشته و طی کرده که میتونه هر روز و هر شب بنویسه …من که تاریخ دوستندارم به این تاریخ تهران علاقه مند شدم شدیدا.

6 پسندیده

من روز هایم را به چهار قسمت، تقسیم کردم:

صبح ها🌞 به دلیل اینکه ذهنم بازتر و شاداب تر هستم برنامه نویسی و الگوریتم یکی از پر درآمدترین شغل ها است تلاش میکنم تا فرابگیرم و تمرین های زیادی میکنم

ظهرها :sunny:کتاب داستان و گاهی یک فیلم میبینم

عصر ها :city_sunrise:در زمینه ی رشته ام کتاب میخوانم و برنامه های مثل گات تلنت و امریک آیدل را میبینم

شب ها :night_with_stars:هم چون دانشجوی ارشد هستم کتاب های منابع انگلیسی درس هایم را ترجمه میکنم هم زبانم بهتر می شود و هم مباحث به روز تر آشنا می شوم.

5 پسندیده

ممنون از سوال خوب‌ت لاله جان!

دو ماه تقریبا صرف برنامه ریزی برای شروع یه همکاری کرده بودیم که متاسفانه کرونا کازه کوزه مون حسابی بهم زد. یه پروژه انتقال رمز ارز الکترونیک داشتیم و تقریبا تمام سرمایه م روش گذاشته بودم اما متاسفانه با یک بخشنامه یهویی! از بانک مرکزی تمام حساب کتاب هامون رو خراب کرد. چک و طلب هیچکدوم از مشتری ها هم نقد نشد. این یعنی بدترین سال تحویل از لحاظ مالی کل عمرم داشتم و از بس افسرده شده بودم دیگه برام مهم نبود چجوری می‌گذره و متاسفانه خیلی هم بی نظم گذشت!

اگر بخوام خلاصه کنم میشه این:
خواب، فیلم و اینستاگرام

تقریبا ۵۰ درصد فعالیت‌ها متاسفانه مختص به خواب بود. از ۶ صبح تا ۴ بعداز ظهر
سریال هایی که دوست داشتم (got, friends)رو تموم کردم و چند تا فیلم خاص که همیشه دوست داشتم ببینم، تماشا کردم. چند تا اپیزود از پادکست های از چنل‌ب گوش کردم که خیلی جالب بود.

تقریبا از بعد از عید دوباره به خودم اومدم و در کنار خواب بیشتر، کدنویسی شروع کردم. تقریبا فراموش کرده بودم و این دوره زمان خوبی ه برای یادآوری و یکم خلاقیت …

این پست خوب خیلی بهم انگیزه داد تا دوباره به فکر برنامه ریزی بیافتم. هر چند کرونا باعث شده بیشتر دنبال برنامه های خیلی خیلی کوتاه مدت باشم.

6 پسندیده

من بیشتر وقتم رو به یادگرفتن برنامه نویسی گذروندم
با یه کتابخونه جدید پایتون کار کردم که میشه باهاش برای پلتفرم های مختلف برنامه نوشت و باهاش چند تا کار ساده رو تست کردم (نوشتن یه ماشین حساب و بازی ۲۰۴۸) البته که بخاطر تحریم های گوگل خیلی برای درست کردن فایل نصبی برای سیستم های مختلف اذیت شدم
البته این بین چند تا فیلم دیدم، هیچکدومشون رو از قبل نشون نکرده بودم، اما خوشبختانه فیلم های خوبی بودن و به طور متوسط روزی یه فیلم خوب دیدم.
کلی از قسمت های مختلف سریال ها رو دیدم هم فرندز، هم بیگ بنگ تئوری
یه کتاب نیمه کاره دارم که تمومش می کنم و کلی ورق زدن توی کتاب هایی که خونده بودم و یا قراره بخونم. ورق زدن کتاب های جدید کمکم میکنه که کتاب بعدی رو انتخاب کنم برای خوندن کامل.
سعی کردم با سرویس هایی که به دور کاری کمک می کنن بیشتر کار کنم- الان برای کار با اسکایپ و واتس اپ برام خیلی راحت تره، مخصوصن امکان مکالمه تصویری و تماس گروهی و امکانات مختلفی که داره
غذا که درست میکردم اما این روزا که خونه بودم هم تعداد و هم تنوع بیشتر شده و هم کیفیتش بهتر. حتی شیرینی هم پختم.
کاملن مثل یه حیوون زندگی می کنم، هر وقت گشنم میشه می خورم و هر وقت خوابم بیاد می خوابم.
زمان منظمی نداره زندگیم

6 پسندیده

دیدن فیلم. سایت فیلم گردی 10 روز اشتراک رایگان میده واسه هرکی عضو شه و می تونید خیلی راحت فیلم های مورد نظر تونو تماشا کنید. فیلم های بروز و خوبی هم داره. خودم فیلم هایی مثل مطرب ، شبی که ماه کامل شد ، رحمان 1400 و … رو دیدم تو این سایت

2 پسندیده

من واسه گذروندن این روزها بولت ژورنال سال ۹۹ رو ساختم برای خودم و اینکه دوباره کارهامو دوختم
اینم آخرین کاری که دوختم

5 پسندیده

اول از همه سلام و از اونجایی که یه مدتی نبودم سال نوتون مبارک

سوال خوبی بود و جوابای خوبتر. منم میخوام برنامه ای که برای این دوران دارم رو باهاتون در میون بزارم که شاید یکم طولانی بشه:

قبلش میخوام دوتا موضوع رو بگم که پیش زمینه ی تصمیمم بودن:

اولی مال 5-6 سال قبله که یه دوره آنلاین صلیب سرخ بود برای نجاتگرای داوطلب یه قسمتیش مربوط به زمانی بود که یوقت اگه اسیر شدید/گروگان گرفته شدید که توصیه میکرد:

  1. از نظر روانی خودتون رو برای طولانی شدن اسارت اماده کنید
  2. از گروگان گیرها درخواست کتاب بکنید
  3. و چنتا مورد دیگه که مربوط به حفظ سلامت جسمی بود،

این از این.

دومی تجربه ی شخصیم از تو خونه موندن اجباری برای یه مدت نسبتا طولانی که پیارسال برام اتفاق افتاد زمانی که به خاطر شیمی درمانی و رادیوتراپی و برای اینکه درگیر بیماری عفونی نشم اجبارا تو محیط نسبتا ایزوله خونه موندم.

مدت درمانم حدودا دوماه بود که اینو از قبل میدونستم و خودمو براش و عوارض همراهش اماده کرده بودم. ولی چون پیش بینی نکرده بودم دوران ریکاوری طولانی و سختی-اونم حدودا 2-3 ماه- قرار داشته باشم، خودمو آماده کرده بودم که سریع به زندگی عادی برگردم و تو دوران ریکاوری شدیدا دچار افسردگی شدم.

با توجه به اینا کاری که کردم این بود:

  1. فرض گرفتم که ویروس حداقل تا آخر سال قراره با ما بمونه و من مجبور بشم تو خونه بمونم.

  2. سعی کردم به این که تعدادی از عزیزان و اطرافیانم ممکنه تو این جریان جونشونو از دست بدن به عنوان یه واقعیت فکر کنم و برای هضم بهترش با دوستانم در این مورد حرف زدم.

حالا نمیتونم بگم کلی وقت گذاشتم ولی خوب هدفام مشخص بودن سعی کردم اولویت بندیشون کنم.

  1. یه برنامه ورزشی سبک تهیه کردم که از سر تنبلی وسط کار ولش نکنم در عین حال بدردبخور هم باشه.

  2. میخواستم یه سری کتاب سفارش بدم که با طاقچه اشنا شدم و برا من اینکه با قیمت پایین میتونم به کتاب مورد نظرمو بگیرم و آره اون قسمت یادداشت گذاری و علامت زدنش خیلی جالب بود و خوشم اومد ازش.

  3. هر روز یه یک ساعتیو با دوستام آنلاین گیم بازی میکنم. احساس میکنم تنها حالت مجازییه که نیاز به کنار هم بودن رو برام ارضا میکنه.

پ.ن: خیلی فیلم و سریال باز نیستم ولی Rick and Morty رو شروع کردم دیدم و بعضی جاهاش از ته دل خندیدم یه قسمتشو ببینید شاید خوشتون بیاد

این اپلیکیشن به نظرم جالب اومد ممنون.

2 پسندیده

من که یا دارم تو سایت های نجوم میچرخم یا دارم آهنگسازی میکنم و با گیتار ور میرم :joy:

ممنون آرمان از دعوتت
من چند تا کار دارم انجام میدم؛
تو مجازی:
لایو اساتید رو دنبال می‌کنم
میچرخم فقط الکی
دوره های مجازی رو دنبال می‌کنم؛ اخیرا یه دوره روش تحقیق شرکت کردم
و پادپرس
In real :grin: :
کتاب می‌خونم
می‌نویسم
سخنرانی دوره‌ها رو گوش میدم
زبان تمرین و ترجمه می کنم؛ کتاب think smarter و سعی دارم بخونم
زبان آموزش میدم با کتاب mr bug’s به خواهرزاده‌ی ۸ سالم
باهاش بازی می کنم گاهی
با خمیربازی شکل میسازم
تایپ ده انگشتی تمرین می کنم
چت می کنم
فیلم میبینم؛ دو تا سریال و شروع کردم؛ in treatment و altered carbon. فیلم های من پیش از تو، jojo rabit و in time رو هم دیدم جالب بودن
تدریس می کنم میزارم تو کانال
تکالیف بچه ها رو چک می کنم و …

اگه چیزی از قلم افتاده بگین :grin:

2 پسندیده

از کار @mohammad.etemaddar خوشم اومد .تنفس پرانا یا هر مدل تنفس بهبود یافته و عمیق مخصوصا در اول صبح برای یک شروع خوب عالیه!
کتاب خوندن رو سعی میکنم کم و مفید باشه هر وقت خسته بشم دیگه نمیخونم
و الزام ندارم که حتما ده صفحه و… بخونم.مدتهاست گوش دادن تخصصی به موسیقی و تماشای تخصصی فیلم و فوتبال رو کنار گذاشتم. البته یه موقع است نشستی تو خونه و یک فیلم داخل تلویزیون نشون میده و میبینم که از قبل و بعدش شاید چیزی ندونم. بعضی وقتها هم با بچه ها میشینم انیمیشن میبینم اینم تقریبا کمه مثلا شاید ده روز یکبار این اتفاق بیفته. ورزش رو هم در حد چند تا حرکت کششی ده پانزده دقیقه ای یا کمی بیشتر و کمتر! بستگی به انرژی م داره اونم یک روز در میون معمولا انجام میدم ولی بازم الزام نیست شاید یک روز خسته بودم و صرفه نظر کردم و دو روز پشت هم ورزش کردم.

1 پسندیده