چه سئوالی در هنگام ورود به پادپُرس برای شما وجود داشت؟

قصد داریم مجموعه‌ای از سئوالات متداول برای کاربران تازه‌وارد را ایجاد کنیم تا با دانستن مسائل ابتدائی، افراد راحتتر و مفیدتر شروع به فعالیت کنند. سپاسگزار خواهیم شد، اگر که بدون دغدغه سئوالهای ذهنی خود در ابتدای ورود به اینجا را با ما در میان بگذارید.

چه سئوالهائی در ابتدای ورود به پادپُرس در ذهن شما وجود داشت، در موارد مختلف از هدف تا نحوه مشارکت، که اگر پاسخ آن را می‌دانستید راحتتر و سریعتر شروع به فعالیت در پادپُرس می‌کردید؟

اگر سئوال شما در مجموعه پاسخهای این موضوع است، با لایک کردن ما را در ارزیابی اهمیت آن کمک کنید. اگر سئوالی غیر از سئوالات مطرح شده دارید، به طور کوتاه و شفاف مطرح کنید.

image

8 پسندیده

سوالاتی که برای من پیش اومد:
پادپرس نرم افزار هم داره؟
چرا بعضی گفتگوها برای من که اصلا تو اون بحث شرکتی نداشتم ، اعلان میشه؟
چطور یه مطلب رو به منبع اصلیش لینک میدن؟
چجوری به یه قسمتی از صحبت یکی از مشارکت کننده‌ها اشاره میشه کرد؟
آیا اعلان های قدیمی رو می تونم پاک کنم؟

4 پسندیده

موضوع چیه؟

(بعد که تا حدودی فهمیدم موضوع چیه برام این سوال مطرح شد که) چه سوال هایی میشه پرسید؟
ینی تیپ سوالا چطوریه، آیا از هر دری میشه پرسید و حرف زد؟ یا اینکه موضوعات خاصی باید باشن؟

چه جواب هایی میشه به سوالات داد؟ (بیشتر میخواستم بدونم که آیا سوالات و جواب ها توسط کس دیگه ای خونده میشه، ویرایش یا حذف میشه)

کیا فعال هستن؟

4 پسندیده

منم در این مورد کنجکاو بودم، سر اینکه بدونم چقدر محیط زنده اس! میشه یک بخشی را به نمایش کاربران انلاین اختصاص داد؟! :thinking:

2 پسندیده

برای من عنوان نوآ های مختلف هم جذاب بود.
اما منتظر بودم که این همه بحث و سوال و جواب یه خروجی سشته رفته هم داشته باشه! نمیدونم شاید توی برنامه پادپرس نیست، شاید نمیشه به این راحتی ها یه چیز تر و تمیز از نوآ ها در آورد!
ولی یکی از پیشنهاد هام اینه که نوآ ها یه کم دقیق تر بشه تا اینکه بشه یه جمع بندی درست ازش ارایه کرد که شخص جدیدی که میاد جمع بندی رو بخونه، حالا اگر خواست به جزییات مراجعه کنه بره توی بحث ها (همین الانم که بهش فکر می کنم به نظرم سنگ بزرگیه؛ ولی میکروکتاب و فایل صوتی ای که برای نوآ006، که در مورد مطالعه بود، درست شده بود خیلی خوب بود)
من سوال های قدیمی تر رو که میخونم این فضا رو داشت، تعداد جواب ها که زیاد میشد یکی یه جمع بندی می نوشت، بحث دوباره پیش میرفت، به نظرم بحثِ حسابی تری بود. الان فقط سوال و جواب میبینیم و بحث زیاد در نمیفته

3 پسندیده

من منظورم این نبود! منظورم از فعال ها اونایی بودن که بیشتر فعالیت می کردن، چون همه شبکه های اینجوری کلی کاربر دارن که فعالیت زیادی ندارن و فقط هستن.
دیدن فعالیت اشخاص خاصی که از قبل میشناختم و باهاشون هم صحبت بودم مثل (@yousef ، @leilay و @Ali_Shakeri ) خیلی برای من مهم بود
اتفاقن آنلاین بودن خیلی فاکتور مثبتی نیست به نظرم، چون فضای صحبت های گروهی رو کم میکنه و میبره به سمت چت کردن شخصی و روزمره

6 پسندیده

من در ابتدای ورودم به پادپرس سوال های زیادی داشتم، که رفته رفته با پرس و جو و کسب تجربه بیشتر جوابشون رو پیدا کردم.
بیشترین مشکل من با همین صفحه ای بود که درش تایپ میکنیم. در بالای صفحه یه سری علامت هستند که خب خیلی هاش مثل word هستش و باهاشون آشناییم ولی نمیدونستم از بعضی هاش در اینجا چطوری باید استفاده کنم؛ برای مثال چطوری عکس اضافه کنم، لینک و یا نقل قول رو چطوری استفاده کنم، اگه بخوام از یه پست دیگه توی این پستی که درحال تایپم استفاده کنم چه کار باید بکنم. که حتی یه بار نیاز بود این کارو بکنم و از اون پست عکس گرفتم و اضافه کردم ولی بعد دیدم دوستان پادپرسی به شکل دیگه ای ارجاع میدن به پست و سوال های دیگه.

از سوالات دیگه ای که داشتم اینکه آیا امکان فرستادن پیام خصوصی به کاربران دیگه وجود داره یا نه. اگه هست چطوری باید باهاشون ارتباط بگیرم.
البته خیلی از این سوالات با کار کردن بیشتر توی محیط پادپرس برام حل شد ولی در ابتدا چون ترس از اشتباه کردن داشتم این ترس مانع از فعالیتم میشد و اوایل فقط متن ها رو میخوندم.

هنوزم یه سری سوالات دارم که بیشتر مربوط به تایپ کردنه. مثلا اون سه نقطه ای که بعضی از دوستان وسط متنشون میذارن و وقتی میزنی روش یه نوشته کوتاه رو میتونی ببینی و یا چطوری بعضی نوشته ها که آبی هستن رو میشه ساخت.
البته شاید برای خیلی ها این مشکلات ابتدایی باشه.

و در آخر به نظرم خوب بود که همون ابتدای ورود، آشنایی با مدیران و تیم پادپرس انجام بشه. مثلا توی همون راهنمای جامعه، مدیران هم معرفی بشن و نحوه ارتباط باهاشون هم توضیح داده بشه.

4 پسندیده

اون سه نقطه، پانوشته، اینجا رو ببینید.

نوشته‌های آبی لینک هستند، برای این‌کار نوشته رو انتخاب کنید، علامت زنجیر بالای کادر تایپ رو بزنید و آدرس صفحه مورد نظر رو هم وارد کنید، این آدرس می‌تونه صفحه‌ای از پادپرس هم باشه، آدرس صفحه رو کپی کنید و در کادری که پس از زدن زنجیر اومده، بچسبونید.

موضوع زیر هم بعضی از امکانات رو توضیح داده:
در مورد امکانات پادپرس چی می‌دونی که ممکنه به درد بقیه بخوره؟

نکته‌ مهم اینکه با آزمون و خطا یاد می‌گیرید، نهایتش اینه که پیامتون رو ویرایش می‌کنید، البته می‌تونید قبل اینکه پیامتون رو ذخیره کنید، از مانیتور گوشه سمت چپ بالای کادر تایپ، برای پیش نمایش استفاده کنید، و قبل از همه خودتون شکلش رو ببینید. اگه هم خواستید از کسی کمک بگیرید، از بالای صفحه تصویر خودتون رو لمس کنید، زیرش پاکت نامه رو بزنید وارد فضای پیام‌های خصوصی میشید، بعد پیام جدید را انتخاب کنید و کاربر مورد نظر و موضوع و متن و ارسال.


و

میتونید برای تمرین به من یک پیام بدید :wink:

6 پسندیده

سوالات زیادی تو ذهنم اومد که چند تاش مربوط به این بود که چرا پادپرس این شکلیه؟ دوست داشتم وارد پادپرس که میشدم ،نصفه پایین صفحه شروع ،موضوعات مختلف باشه و با کلیک رو هر کدوم سوالات همون حیطه بیاد و اینکه چرا جاهای زیادی خیلی محدودیت داره مثل 20 کاراکتر و سوال کوتاه برای پرسش استفاده شه . چطور میشه که بولد بنویسم ؟
چرا دکمه بازگشت به صفحه شروع تعبیه نشده و…

2 پسندیده