سیستم اتوبوس رانی هم ایراداتی داره. حتی کسانی که کارت اعتباری دارن باید وقتی پیاده شدن کارت بزنند. خانمها باید از درب انتهای اتوبوس پیاده بشن و برن سمت راننده کارت رو بزنند. کلی وقت پای همین کار از بقیه مسافرا گرفته میشه. مخصوصا اگه اخرین ایستگاه بخواییم پیاده بشیم. بدترش وقتیه که کارت اعتباری هم ندارن و پول میدن اونم پولی که خرد نیست…
سیستم جوری هوشمند بشه که مسافرین یه کارت حافظه داری داشته باشن که با ورودشون به اتوبوس خود به خود مبلغی از حسابشون کم بشه (ارتباطات امواج الکترومغناطیسی). البته عیب همچین سیستم هایی این خواهد بود که در صورت بروز مشکل و اختلال الکترونیکی (قطعی برق و … ) از کار میوفتن و خلاصه باید یه فکری برای دقیق و همیشگی کار کردنشون کرد.
اول که دستگاههای کارتخوان نصب شد بر روی میله قسمت بانوان دستگاه کارتخوان کوچک مخصوص بانوان نصب شد ولی از آنجا که تعداد معدودی از بانوان و همچنین آقایانی که از درب عقب پیاده میشدند کم لطفی میکردند هنوز هم جای نصب آن دستگاهها روی میله سمت عقب بعضی از اتوبوسها هست و چون تعداد مسافران کم لطف بیش از حد انتظار بود تصمیم بر این شد که هردو دستگاه در جلوی اتوبوس و در دید راننده قرار گیرد
استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم فرهنگ خودش را میخواهد بعضی از مسافرین قبل از رسیدن به مقصدشان از جا بر می خیزند و بالای سر راننده حاضر میشن ولی تا پیاده نشوند کارتشان را نمی زنند وچقدر خوبه که با آماده کردن هزینه یا کارتهای چند گانه از اتلاف وقت دیگران خودداری کنند