آیا حاضرید پولتون رو در یک شرکت با سود 42.8% سرمایه گذاری کنید؟

این شرکت قراره امروز از شما 70 هزار تومن پول دریافت کنه و 9 ماه آینده کالا یا خدمتی را به ارزش 100 هزار تومن به انتخاب خودتان به شما ارائه بدهد. حاضرید در چنین سرمایه گذاری شرکت کنید؟

چرا بله؟ چرا نه؟

2 پسندیده

خیر
دلیلم اینه که وقتی پول دادم چرا باید خدمات یا کالا بگیرم؟ پول بازپرداخت بشه جذاب تره
۴۲درصد عدد بدی نیست برای سوددهی :thinking:
اما بهترش هم پیدا میشه :grin:

1 پسندیده

بله مطمئنا سود های بیشتر و بهتری وجود داره که مطمئنا زحمت و وقت بیشتر ی رو میطلبه.
می تونم بپرسم چرا پول برای شما جذاب تره در صورتی که پول ذاتا ارزشی نداره و وسیله ایه برای قیمت گذاری کالا و خدمات :thinking:

3 پسندیده

بسته به اینکه داستان کالا یا خدمت چقدر جذبم کنه، ممکنه سرمایه‌گذاری کنم و یا بی خیالش شم. تا الان از این تیپ سرمایه‌گذاری‌ها کردم، در بعضی پروژه‌های جمع‌سپاری.

البته تو هیچ‌کدومش حس سرمایه‌گذاری نداشتم، بیشتر حس کمک یا تاثیرگذاری داشتم. معنای سرمایه‌گذاری تو ذهن من هم همینه که بعد از مدتی سرمایه‌م افزایش پیدا کنه، و هیچ وقت کالاها رو جز سرمایه نمیدونم مگه اینکه از قانون افزایش قیمت به مرور زمان برخوردار باشن، مثل سرمایه‌گذاری روی طلا، زمین یا ماشین(!).

پ.ن. اگه فکر میکنین من ممکنه به کالاهه اون قدر نیاز داشته باشم که ۹ ماه بعد با قیمت ۱۰۰ تومن بخرمش، ترجیحم همینه که ۹ ماه بعد با قیمت ۱۰۰ تومن بخرمش! چون میدونم ۱۰۰ تومنِ ۹ ماه دیگه خیلی بی ارزش‌تر از ۷۰ تومنِ الان هست. ضمن اینکه چندان نیازی به کالاهای مختلف در خودم نمیبینم. یعنی حس تاثیرگذاری رو ازم بگیرین، عمرا موفق شین متقاعدم کنین خرید کنم!

3 پسندیده

در مورد اینکه در تجربیات قبلی حس سرمایه گذاری نداشتین شاید دلیلش این بوده که سود خوبی از سپرده تون دریافت نمی کردید. چون بین دوستان و آشنایان میبینم که از این پروژه ها دارند.
خب این پیشنهاد بنده هم از قانونی که تو ذهن شماست پیروی میکنه. یعنی می تونیم اینجوری تعبیریش کنیم که شما یک کالا را به ارزش 100 تومن امروز به قیمت 70 تومن می خرید ولی اون رو 9 ماه آینده تحویل میگیرید. البته برای اینکه این پیشنهاد واقعا جذاب باشه حواسم به این موضوع هست که قیمت کالا رو بازار مشخص می کنه، نه فروشنده که ممکنه قیمتش ساختگی باشه. یه جورایی یه قرار داد آتی خرید هست. دارم روی اینکه چه کالاها و خدماتی رو می تونم در این پروژه جا بدم کار می کنم. کالا ها و خدماتی که یک بازی برد برد ایجاد کنه.

1 پسندیده

دو نکته مهمه در انتخاب من: 1) آیا ریسکی در پرداخت پول هست یا خیر؟ اگر ریسک صفر است بسیار هم عالی!
2) اگر کالا به انتخاب من باشه کالایی با نقد شوندگی بالا مثل سکه را انتخاب میکنم.
احتمالش هست که با این دو شرط بخشی از پولم رو سرمایه گذاری کنم.

1 پسندیده

قطعن نه…

چون
1-معمولن اینجور مواقع اجناس با ارزش یا با کیفتی در ازاش داده نمیشه.
2-هیچ تضمانتی برای درست بودن حرف ها در نهایت وجود نداره.

1 پسندیده

از اظهار نظر مفیدتون بسیار سپاس گزارم.

در پرداخت پول ریسکی وجود ندارد. شرکت ایده را بر این بنا نهاده که این سود را تضمینی پرداخت کند. اما در مورد کالا همچنان با چالش هایی مواجه ایم که در نوع واگذاری کالا به تصمیم نهایی نرسیده ایم.

از اظهار نظر مفیدتون بسیار سپاس گزارم.

مسلما وقتی کسی به فکر راه اندازی چنین شرکتی می افته باید بتونه خیال مشتری را بابت ضمانت راحت کنه. به نظر من دیگه دوران بزن در رو دیگه تموم شده و اگر تعاملات زندگی رو به بازی تشبیه کنیم بازی های برد برد مطلوبیت بیشتری برای افراد با رفتار عقلایی دارد(بر گرفته از نظریه بازی ها).

در مورد کیفت و ارزش اجناس آیا با موقعیت این چنینی مواجه شده اید؟ معرفی بفرمایید تا ما بررسی کنیم.

1 پسندیده

شما اگر رفتار گروه هایی مثل قلم چی و سایر مراکز آموزشی رو مطالعه کنید یا تجربه کنید مثال بارزی ازش رو میبینید.

من خودم این رو مستقیم تجربه نکردم ولی کالاهایی که شرکت های هرمی قانونی مثل بیز، بادران و… ارایه میدن به نسبت قیمتی کیفیت بالاتری نداره.

پیش فروش خودرو، خانه، سکه و…

اینها از تجربیاتی بوده که من الان از پیش خرید به خاطر دارم.

1 پسندیده

سپاس از پیگیری تون.
هر کدام از کسب و کارهایی را که شما ذکر کردید منافع و مضرات خودش رو داره مهم این هست که ما چقدر از هرکدام سهم می بریم که این بستگی به اطلاعات ما دارد و اینکه این اطلاعات را از کجا گرفته ایم. در کل من به این نوع کسب و کارها به شکل کلاهبرداری نگاه نمی کنم و معتقدم که این خود ما هستیم که این امکان را فراهم می کنیم که از ما کلاهبرداری شود یا خیر.

و البته یادمان باشد که هر سودی هزینه ای خواهد داشت این مردم هستند که باید سود را بیشتر از هزینه بکنند. در کل از مثال هایی که زدید متشکرم. حداکثر تلاش ما این است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

یه نکته هم عرض کنم که ما قرار نیست پیش فروش یا پیش خرید کنیم(که البته این نوع معامله سود و ریسک خودش را دارد که باید علمش را نیز داشته باشیم) ما قرار است سرمایه گذاری کنیم. شاید موفق شویم سود را غیر پولی پرداخت کنیم.

1 پسندیده

توضیحات خاصی ارائه نشده ولی بر اساس آنچه اظهار شد فکر نمیکنم این موضوع در چهارچوب سرمایه گذاری بگنجه
انواع مختلف محصولات ممکنه بصورت پیش فروش ارائه بشن و در موعد پیش فروش باید قیمتی پایین تر از قیمت واقعیشون در بازار داشته باشند.
با توجه به این من در صورتی که به این محصول نیاز داشته باشم کمی فکر میکنم در مورد چند مسئله
یک اینکه خواب پول من برای نه ماه چقدر میتونه سود و چقدر زیان داشته باشه! چون این رو میدونم که ممکن هست در مدت نه ماه این شرکت با سرمایه گذاری پول من در بورس، ملک و… سود بیشتری بکنه. اگر امکان این سود بیشتر برای خودم فراهم باشه خودم اقدام میکنم و از انجام پیش خرید خود داری میکنم. چون در این صورت بجای اینکه من هفتاد هزار تومان پرداخت کنم برای دریافت یک محصول پولم رو تبدیل میکنم به صد و بیست هزار تومان و با صد هزار تومان کالا رو میخرم و بیست هزار تومان هم میذارم جیبم
اما 42% سود در ایران کار راحتی نیست
پس در صورتی که کالای شما ارزش واقعیش صد هزار تومان باشه اقدام میکنم

دو از طرف دیگه بررسی مشروعیت و قانون مندی این کار هست. طبق قوانین کشوری پرداخت این سود ها بصورت عمومی غیر مجاز هستند و این جای بررسی داره

سه حتما سوابق فعالیت این سازمان برای من اهمیت زیادی داره. چون میدونم سازمانی که طول عمر خودش شش ماه باشه شناختی از بازار نداره که بشه به تضمین نه ماهه اون اعتماد کرد. بخصوص اگر محدودیت تعداد خرید برای هر فرد وجود نداشته باشه

چهار هم بررسی وابستگی های کار هست. کار شما ممکن هست به خودی خود ریسک چندانی نداشته باشه اما به چندین و چند عامل خارجی وابسطه باشه که برآورد این عوامل ریسک قابل توجهی رو ایجاد بکنند

2 پسندیده