تا حالا اشک تمساح ریختین؟

حتما بارها و بارها واژه ی اشک تمساح ریختن به گوشتون خورده که بیش تر برای عجز و ناراحتی های دروغین استفاده میشه
شده برای کاری که می دونین با روند عادی پیش نمیره و یا فرار از اشتباهی که انجام دادین متوسل به اشک های الکی و مظلوم بازی بشین؟ :sweat_smile:
چرا به اصطلاح اشک تمساح ریختین؟
کسانی رو میشناسین که برای شما اشک تمساح ریخته باشن؟
چه خاطره ای ازش دارین؟

اشک تمساح

7 پسندیده

تازه الان فهمیدم معنی این عبارت اینه! پیش از این فکر میکردم اشک تمساح ریختن به ادمایی میگن که کم و به ندرت گریه میکنن! اخه فکر میکردم تمساح به ندرت باید گریه کنه.

بعید میدونم کسی بتونه الکی گریه کنه. یا بهتر بگم، به نظرم حتی اونایی که برای نقششون تو یه فیلم گریه میکنن، احتمالا اون لحظه دارن به اتفاق ناراحت کننده ای فکر میکنن و احساس ناراحتی و غم رو تجربه میکنن.

پیشترها برا مواقعی که حقیقتا نیاز به گریه داشتم هم به زور و به ندرت گریه میکردم، چه برسه به مواقعی که دیگه نیاز به این کار نباشه. اخیرا تلاش میکنم جلوی گریه م رو نگیرم و با فراغ بال هر جا لازم بود گریه کنم :sob:

5 پسندیده

اوه اوه اوه، من تا دلت بخواد تو بچگیام اشک تمساح ریختم، الان که بزرگ شدم کمتر اشکم در میاد ولی بجاش از لبخند گراز استفاده میکنم.

  • یادمه یه سری کلاس سوم راهنمایی که بودم یه خرابکاری عظیمی کرده بودم که تا نزدیکی های اخراج هم پیش رفتم. معاون پرورشی مدرسه(نمیدونم دقیقاً چه سمتی داشت، فقط یادمه بیش از حد ریش داشت) بدجور روم زوم کرده بود و میخواست هرجور شده ادبم کنه. بعد از اینکه این مشکل تا حد مناسبی به خوبی رفع رجوع شد، سعی کردم دانش آموز بهتری بشم. این تلاش بیشتر از یکی دو هفته دووم نیاورد. یه روز از مدرسه با یکی از دوستام فرار کردیم و رفتیم خونشون نشستیم به بازی کردن(کاماندوز2- بازی کامپیوتری). به فرداش نکشید که دفتر مدرسه ما رو خواست. 4 نفر بودیم که فرار کرده بودیم. یادمه تا رفتم تو دفتر دیدم “یا بسم الله یارو ریشوئه منتظر ماست”. منو میگی اصلاً مهلت ندادم ازم سوال کنن، زودی زدم زیر گریه که آقا بخدا اشتباه شده و ازین حرفا. وقتی بهمون گفتن بیرون دفتر واستین به سه تا دوست دیگم رو کردم و با خنده گفتم: “یالا همتون بزنین زیر گریه که الانه که پدرمونو در بیاره”. این استراتژی بدجور جواب داد و همین هم باعث شد بعداً هم از این سبک اشک ریختن خیلی استفاده کنم.
7 پسندیده

اشک تمساح اصطلاحی است مشترک در بین چندین زبان دنیا برای بیان کنایه‌آمیز تاسف‌ها و اشک‌های ناصادق. عبارت اشک تمساح در یکی از نمایشنامه‌های شکسپیر نیز ذکر شده‌است.
در برخی از فرهنگ‌ها افسانه‌ای وجود که دارد که گریه کردن تمساح را بعد از شکار قربانی یا برای اغفال آن بیان می‌کند. برخی این افسانه را منشأ این اصطلاح دانسته‌اند.
نکته شگفت‌انگیز آنکه در دنیای واقعی، تمساحان توانایی اشک ریختن برای ابراز احساسات ندارند و این تنها انسان است که قادر به عمل ارتباطی گریه کردن است.

چه عالیییی! :+1:t2::sweat_smile:

4 پسندیده

@somo849 گفتی بچگی منم تو خردسالی برای اینکه مامانم رو راضی کنم یه جایی بریم یا بهم پول بده اشک تمساح میریختم

4 پسندیده

آخ آخ
گفتین اشک تمساح،خودم که در توانم نیست از این اشکا بریزم ولی داداش کوچیکم یجوری اشک تمساح میریزه که هر غریبه ای ببینه فکر می کنه چه ظلمی به بچه کردیم! :neutral_face::woman_facepalming:t2:

3 پسندیده