تو موقعیت‌هایی که دانش یا تجربه‌ای نداری سکوت میکنی یا نظر میدی؟

نظرتون راجع به این گفته چیه و چقدر در زندگی تون از این الگو تبعیت می‌کنین؟

«اگه حرف مفیدی نداری، سکوت کن تا صدای مفیدِ متخصصان/بزرگان به گوش برسه و یا حرف مفید متخصصان/بزرگان رو بازگو/بازنشر کن.»

اگه سکوت نمی‌کنی، بگو منطق پشت این انتخابت چیه؟

https://www.instagram.com/p/BvcIWJiFmlG/

12 پسندیده

کاملا حرف درستیه. سکوت میکنم همیشه.

7 پسندیده

سکوت میکنم …چون تخصصی ندارم.

6 پسندیده

مطمئناً سکوت میکنم اگر چیزی برای گفتن نداشته باشم، و فقط به آن اندیشه میکنم که آیا میتوانم چیزی منطقی برایش پیدا کنم یا نه، به قول حافظ رح که فرمود:

در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست **** یا سخن دانسته گو ای مرد دانا! یا خموش

6 پسندیده

هیچ کدام! :sunglasses: منابع انگلیسی را جستجو و مطالعه میکنم تا حرف تازه‌ و مفیدی برای بیان داشته باشم.

6 پسندیده

در سکوت فکر می کنم…

5 پسندیده

من اگر که تخصص داشته باشم قطعا نظرم رو میگم و سعی میکنم با رفتن سراغ منابع مختلف نظر مستدلی رو بگم.

ولی اگر که تخصص نداشته باشم باز هم سکوت نمیکنم، چون در دنیای واقعی متخصص‌نماها (کسانی که حرفهای به شدت گمراه کننده میزنن و در بسیاری مواقع مغالطه قوی هم دارن و آدمها رو فریب میدن) زیادن و عموما با شوآف متخصصین واقعی رو به حاشیه میبرن. در این مواقع به شدت با این افراد مقابله میکنم، نشون میدم که مغالطه میکنن و سعی میکنم با این کار راه رو برای انسانهای متخصص باز کنم!

یکی از کارهایی که همیشه انجام میدم مطالعه در مورد مقابله با این افراد هست و فکر میکنم به عنوان یک انسان در اجتماع با این کار ادای دینی به تلاش انسانهای ارزشمند، فروتن و متخصص میکنم تا احساس تنهایی در این مسئله نکنن!

9 پسندیده

یه دونه لایک کمه :heart::heart::heart::heart::heart::heart:

یوسف اگر نخوندی کتاب همیشه بر حق بودن شوپنهاور هم هست ، نخوندم ولی تو لیسته

5 پسندیده

چه دیدگاه جالبی ! مردمان چند صد سال پیش هم همین کار رو میکردن منتها در بازه زمانی طولانی تر یا تجربه میدیدند و پیش استاد میرفتند. یا کتاب میخوندن .
البته بودند و هستند کسانی که با ذهن و فکر خود ساعتها کلنجار میرفتند و میرند تا به جواب برسن

3 پسندیده

همیشه که منابع انگلیسی زبان چیز جدید برای گفتن ندارند و از کجا معلوم که حتما و دقیقا صحیح باشند؟اگر منابع انگلیسی زبان رو با چند منبع فارسی که مشکلتون رو باهاش اغاز کردین مقایسه کنید شاید ولی همه چیز شاید با منابع انگلیسی زبان درست نباشه بنظرم.

2 پسندیده

بعضی وقت‌ها با خوندن یک مقاله درباره موضوعی صاحب نظر نمی‌شیم که بگیم با خوندن یک مقاله از منبع غیرفارسی می‌تونم به مسائل جواب بدم. این شیوه برخورد ویکی‌پدیایی با مسائل فقط می‌تونه توهم همه چیز دونی رو برامون بوجود بیاره.

چندسال هست دارم تلاش می‌کنم وقتی به موضوع جدیدی برمی‌خورم که تنها «اطلاعاتی سطحی» درباره‌ش دارم، موضوع مربوطه را به عنوان پروژه‌ای برای خواندن و تحقیق در نظر بگیرم.

8 پسندیده

خوش اومدی @chemipanda ، بالا سرت نوشته بهت خوشامد بگم ، تا اسمت و دیدم گفتم مگه میشه پاندا ها همش مهربون باشند؟ بعد رفتم تحقیق کردم دیدم حتی دعواهاشون هم بامزه است و مثل دوتا توپ کانوایی باهم دعوا می کنند در هر صورت خوش اومدی.

دقیقا ، تازه ویکی هم زیاد منبع درستی نیست.

5 پسندیده