رابطه میان استفاده از خدمات آنلاین و اقتصاد چیست؟

امروزه استفاده از خدمات آنلاین، اینترنت و شبکه های اجتماعی به سرعت در حال پیشرفت هست و از مزیت آن وجود سایتهای خدمات رسان می باشد.

همان طور که از سوال پیداست رابطه ی مستقیمی بین استفاده از خدمات آنلاین و اقتصاد وجود دارد، زیرا شما برای دریافت خدمت خود از یک شرکت، هزینه مصوبی که آن شرکت برای کارمندان خود تعیین کرده را پرداخت میکنید؛ نه چیزی بیشتر.

از طرفی به دلیل اینکه این شرکت ها می خواهند سریع رشد کنند بالاترین حد از خدمات را برای شما فراهم میکنند تا رضایت شما باعث معرفی مشتریان جدید شود.

به دلیل وجود رقابت در بین شرکت ها قیمت های آنها به شدت در رقابت هست و این به نفع مشتریان می باشد.

و بسیار دلیل دیگه که شاید شما تجربه کرده باشید. خوشحال میشم تجربه‌ها و نقطه نظراتتان را در این زمینه به اشتراک بگذارید.

2 پسندیده

رابطه میان استفاده از خدمات آنلاین و اقتصاد چیست؟

بنظرم این خدمات آنلاین یک زیر مجموعه از تکنولوژی و اقتصاد محسوب میشه .
از چندین جهت این موضوع قابل بررسی هست که سعی میکنم به گوشه هایی از اون و بر اساس دانش خودم اشاره کنم. مخاطب صحبت هم ایران هست .

اول اینکه آنچه در ایران دولت الکترونیک مینامیم برای دولت ها یک رویای زیبا محسوب میشود. (دولت هایی که محل درآمدشان مالیات باشد). مزایای این موضوع صرفا به امور مالی محدود نمیشود و با توجه به ماهیت دولت الکترونیک میتواند کار مدیریت دولت بر بخش های مختلف یک اجتماع را تسهیل کند.
انجام مبادلات بصورت آنلاین (برخط) یعنی اتصال مستقیم با سیستم بانکی کشور که مستقیما زیر نظر و تابع دولت است. این یعنی امکان ندارد کسی مالیات نپردازد.
برای استفاده از خدمات
برای خرید کالا
برای انجام آمور بازرگانی
و…
تقریبا هر چیزی که آنرا با پرداخت پول بدست می‌آورید.

اقتصاد کلان کشور ( در مورد کشور ما اقتصاد خرد هم همینگونه است) که زیر نظر دولت کشور مدیریت میشود مستلزم انجام سرمایه گذاری در مقادیر سنگین و مدیریت صحیح است. وجود یک سیستم مالیاتی سالم و منظم خود یکی از شاخص های مورد توجه در اقتصاد کلان است و میتواند در تامین هزینه سرمایه گذاری های لازم برای ایجاد بهبود در این سطح بهترین منبع باشد .

بهبود سیستم مالیاتی و پرداخت منظم مالیات به دولت یعنی فراهم شدن امکان برنامه ریزی های آتی بر اساس تخمین درآمد ها . این موضوع یعنی بجای فروش نفت و دیگر منابع غیر قابل تجدید برای کسب درآمد از مالیات استفاده میشود و چاپ پول جایگزین سود حاصل از فروش نفت میشود.

اما این موضوع باید برای کسب و کار ها هم سودمند باشد تا پذیرفته شود ( پذیرفته شده است )
اگر مزایای انجام معاملات بصورت آنلاین را در گوگل جست و جو کنید میتوانید به اندازه چند روز مطالعه مطلب مفید بیابید.
کاهش ریسک و بروز رقابت و افزایش سرعت (همانطور که خودتان هم اشاره کردید) از اصلیترین مزایای چنین بستری محسوب میشود.

این رفتار در جامعه باعث میشود تا کسب و کار ها درآمد منظم و آنی داشته باشند که این خود در بقا و توانایی گسترش کسب و کار یک موضوع حائز اهمیت است .
از طرفی استفاده از خدمات آنلاین تا حدود زیادی عدالت را میان کسب و کار ها ایجاد میکند . چرا که در این بستر انواع کسب و کارها میتوانند براحتی خودرا معرفی کنند. این کسب و کارها اکنون میتواند جامعه آماری بسیار بزرگتری را مورد هدف قرار دهند و شانس بیشتری داشته باشند .
همچنین برای مشتریان نیز بسیار بهتر از وضعیت سنتی است. چون در انجام مبادلات آنلاین ( بیشتر موارد ) در صورت بروز نارضایتی براحتی میتوانید سراغ جای دیگری بروید و در صورت بروز کلاه برداری یا ضایع شدن حق این موضوع به راحتی و در اسرا وقت قابل پیگیریست.

تعامل با سیستم اقتصادی یک کشور در بستر دولت الکترونیک یک وضعیت بهتر برای مشتریان، کسب و کارها(فعالین اقتصادی) و دولت را فراهم میکنم.

رقابت یکی از عوامل بسیار تاثیر گذاری برای رشد صنایع و کسب و کارها محسوب میشود که یکی از فرآورده های معاملات الکترونیک است. با بروز رقابت طبیعت بازار امکان زندگی را در اختیار کسب و کارهای نوآور و کوشا میگذارد. در چنین وضعیتی فعالین اقتصادی لازم میبینند که علاوه بر محصول، بسیاری عوامل دیگر شامل : ارتباط با مشتریان ، هزینه ها ، ساختار داخلی سازمان ، سیستم مدیریتی سازمان و… را مورد بررسی قرار دهند. همینطور این امکان را فراهم میسازد تا هر کسب و کار بر اساس ماهیت خود بتواند اشتغال بیشتری ایجاد کرده و پول را در جامعه تقسیم کند.
تغییر و بازبینی دولت در چگونگی برخورد با مردم و مدیریت جامعه از رقابت مصون است چرا که هیچ سازمان دیگری نمیتواند این امور را انجام دهد پس رقابتی نیز وجود ندارد ( البته این رقابت میان دولت ها برقرار شده و این هم خود یکی از مزایای وجود تکنولوژی های نوین است که امکان انجام این مقایسات را فراهم کرده )

اما در کل وجود استفاده از خدمات آنلاین به مردم و فعالین اقتصادی کمک میکند تا آزادی عمل و فرصت های بیشتری در اختیار داشته باشند. و مسیر پیشرفت برای هردو گروه تسهیل شود ( پس انداز ، گسترش ، دسترسی به اطلاعات )

2 پسندیده

سپاس از نظر فنی و ارزشمندتون

1 پسندیده