آدامس که میخوریم چی کارش کنیم؟

آدامس دومین زباله ی دنیاست: هر انسان به طور متوسط حدود 300 تا آدامس در یه سال مصرف میکنه، و تجزیه ی زباله ش پنج سال طول میکشه.

6 پسندیده

مطابق آمار، سالانه 150 میلیون پوند در انگلیس صرف تمیز کردن خیابونا از آدامس میشه و در آمریکا سالانه حدود 2 میلیارد دلار آدامس فروخته میشه.
خانمی به نام "آنا بولوس"با هشت ماه کار آزمایشگاهی تونسته آدامس جویده شده رو بازیافت و تبدیلشون کنه به مواد مفید. الان هم یه سری مخزن های جمع آوری آدامس جویده شده ساختن و در معابر عمومی قرار دادن که این آدامس های جویده شده رو جمع کنن.


#آمار
#الهام بخش

6 پسندیده

چرا بده آدامس رو قورت بدیم؟

نمیشه آدامسی ساخت که بعد مدت معین جویده شدن تموم شه؟

3 پسندیده

اطرافم که دقت می کنم بعضی اوقات موادی هست که وارد چرخه زباله ها میشه اما ممکنه استفاده مفیدتری ازش بشه کرد و اصلا باهاش بشه کارای مفیدی کرد مثل هسته خرما یا هسته سنجد و … یادمه زمانی یکی از اقوام دچار شکستگی شده بودن و از شیر-پودر هسته سنجد برای درمانش استفاده می کردن. همینطور هسته خرما هم خواص خوبی داره. چرا باید همچین منابع مفیدی رو از دست بدیم؟

2 پسندیده

اولین زباله پلاستیکه؟

بده واقعا؟
من بیشتر مواقع قورتش میدم و اولین تصویر توی ذهنم بعد از قورت دادنش، اینه که کاش یه مانیتور توی معده ام بود تا ببینم اسیدهای معده تاثیری روش میذازن یا نه.

1 پسندیده

گمونم عمل هضم یا دفع شایدم هر دو رو سخت میکنه . به شخصه آدامس نمیخورم
ولی اگر منظور اینه که این زباله ش کلا تولید نشه باید یکاری کرد مثل ژله بشه آخرش یا فقط مثل این پلاستیکایی که بچه های بی دندون میخورن دور ریختنی نباشه!

1 پسندیده

شخصی رو می‌شناسم که به دلیل مصرف بیش از حد آدامس (از کودکی تا جوانی) به ورم روده دچار شده بود!!!