آيا پايان دنيا نزديك است ؟

آیا تا حالا به این فکر کردین که این جهان که بر اثر یک سری فعل و انفعالات بوجود آمده چجوری قرار از بین بره و چه زمانی این اتفاق میفته و انسان‌ها چقدر روی زمین دوام خواهند آورد؟ آیا شما هم بعضی شب‌ها با خود فکر می‌کنید که آیا اتفاقاتی که این روزها شاهد آن هستیم از نشانه‌های پایان بشریت است ؟ شاید باور این موضوع برای بسیاری از ما سخت باشد ، اما همان‌طوری که زندگی انسان در یک لحظه می‌تواند پایان بپذیرد حیات بر روی زمین نیز همان قدرغیر‌قابل پیش‌بینی است .

شاید خیلیاتون شنیده باشید که این اواخر محققان نظریه‌ای منتشر کردند که گرم‌شدن آب و هوا ، ازدیاد جمعیت ، اسیدی شدن دریا‌ها ، کشته‌شدن دیگر گونه‌های جانوری همگی نشانه این است که ما در خطرناک‌ترین لحظه در تاریخ بشریت قرار داریم . این روزها با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و اتفاقات عجیبی که در سر‌تا‌سر جهان در حال رخ دادن هست بعید نیست که نسل ما انسان‌ها توسط یکی از کوچکترین موجودات زنده که حتی با چشم هم دیده نمی‌شوند منقرض بشه ، شاید واسه خیلیاتون خنده‌دار باشه ولی من جدیدا خیلی به این قضیه فکر می‌کنم :upside_down_face:

یا اینکه ممکنه که تا کمتر از ده سال آینده اولین انسان در مریخ با شناسنامه مریخی به‌دنیا بیاد چون در این کهکشان با این عظمت ما تنها موجودات زنده نیستیم و هزاران هزار موجودات دیگه وجود دارند که شاید اونها هم از وجود ما هیچ اطلاعی ندارند و ما آدم‌ها برای اونها موجوداتی عجیب هستیم ، یا اینکه فرا‌زمینی‌ها یا همون آدم فضایی‌ها به زمین حمله کنند و نسل آدم‌ها منقرض بشه . شایدم همونجوری که خیلیا پیش‌بینی کردن جهان بر اثر فعال شدن آتش‌فشان‌ها ، تغییرات آب‌وهوایی ، برخورد یک سیارک بزرگ با زمین ، انفجار پرتو گاما و شکافته‌شدن زمین از‌بین بره . به نظر شما آیا این نظریه‌ها درسته و پایان دنیا نزدیکه ؟؟ خوشحال میشم نظرتون رو بدونم .

4 پسندیده

پایان دنیا معنای خاصی نداره، مگر اینکه اصراری به این داشته باشیم که وضعیت همین باشه که هست. تغییرات وسیع در حال رخ دادنه ولی در سطحی شاید ضعیفتر، همیشه طبیعت و جامعه با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده. کرونا هنوز به وسعت بزرگترین ایپدمیهای تاریخ نیست، مشکل البته در سبک زندگی ماست که به سختی میتونیم مانع پراکندگی و گسترش اون بشیم، تغییرات اقلیمی در سطوحی در دنیا قبلا اتفاق افتاده مثل نمونه کشورهای حاشیه دریای مدیترانه و … .

البته نکته اینه که الزامی نداره که بشر بتونه از این شرایط عبور کنه، همانطوری که در گذشته هم امکان انقراض وجود داشت. به نظرم دنیا به شکلی متفاوت پیش خواهد رفت، جمعیت انسانی رو به کاهش خواهد رفت (حتی بدون این مشکلات هم، پیش‌بینی‌های تقریبی اینه که به زودی روند جمعیت برعکس خواهد شد). سبک زندگی به شکلی مابین امروز و ایده‌آل برای بقا، تبدیل خواهد شد البته به ناچار و احتمالا حیات انسانی و طبیعی در سطوحی ادامه پیدا خواهد کرد. پایان بشریت به شکل اجتماعی و ساختاری کنونی احتمالا نزدیکه ولی پایان بشریت به معنی انقراض، بسیار بعیده.

این نظریات بیشتر شبیه به تخیل هستن تا یک احتمال براساس واقعیتهای موجود. پیشنهاد میکنم خیلی جدی نگیرین و به مسائل واقعیتر فکر کنین

3 پسندیده

عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید / ناخوانده نفش مقصود از کارگاه هستی
خواهی نخواهی روزی همه ما خواهیم رفت و برای ما پایان کار دنیا فرا خواهد رسید پس چه بهتر تا هستیم
عشق بورزیم و مثبت بیاندیشیم و…

هر روز فرصتیست استثنایی برای تعالی و تکامل

1 پسندیده

داستان بزرگ تر از این حرفاست و هر کسی توانایی این موضوع رو نداره چراکه باید اساس کار و گردش جهان رو از بر باشه و خیلی چیزای دیگه