آیا افسردگی یک انتخابه؟

قبلا فکر می کردم که افسردگی یک انتخابه و آدم ها ادای افسردگی درمیارند و برای زندگیشون و خوشحال بودن تلاش نمی کنن و خودشون رو وابسته به شرایط و آدم ها کردن! اما این روزها که من هنوز هم مثل گذشته شاد و پر انرژی ام، هنوز به آینده خوشبینم و دارم همه تلاشم رو برای روزهای پیش رو می کنم، حس می کنم دچار افسردگی شدم.
با این که اوضاع زندگی ام بد نیست و هیچ اتفاق احساسی در این روزهای اخیر نداشتم و سال خیلی خیلی سختی رو پشت سر گذاشتم اما این روزها که همه چیز تقریبا بهتر از گذشته شده حس می کنم تازه انگار سگ سیاه افسردگی داره میاد سراغم.
حالا میفهمم که افسردگی انتخاب نیست. اما دوست دارم فکر دوستان پادپرسیم رو هم بخونم!

9 پسندیده

منم الان که عید تموم شده یکم احساس افسردگی میکنم.
به نظر من افسردگی به دو دلیل ممکنه اتفاق بی افته.
یک اینکه آدم تو زندگیش اتفاق بدی براش افتاده باشه که سخته براش فراموش کردن. دومم این که ممکنه یه جورایی احساس تنهایی میکنید و به این نیاز دارید که یک شریک زندگی و غم خوار داشته باشید.

من خودم فقط وقت هایی افسرده میشم که دلتنگ چیزی یا کسی باشم.
الان افسردم چون همش میگم یادش بخیر عید چقدر خوش گذشته بود که رفتیم شمال و با خواهرزاده هام بازی میکردم.

3 پسندیده

حسی که شما تجربه می کنید افسوس خوردنه و نه افسردگی! افسردگی یک حس عمیق تره و فارغ از شرایط زمانی و محیطی است.

3 پسندیده

شکست عشقی، و نداشتن یک نفر، افسردگی میاره

1 پسندیده

نازنین معلومه افسردگی انتخاب نیست ، شما دقت کن که همیشه اشخاص افسرده به دارو واکنش خوبی نشون میدن ، یعنی بدون اینکه ما متوجه بشیم وقتی دارو می خوریم افسردگی از بین میره.
افسردگی هم مثل سرما خوردگی می مونه که همه می خورند فقط شدتش اگر زیاد باشه (به حدی که نذاره پیشرفت کنی و در حالت سکون باشی) نیاز به دکتر و دارو داره.
افسردگی یعنی در یک نقطه استوپ بشی و ذهنت برگرده تو قبرستان دوران گذشته و از اونجا بیرون نیاد و معمولا ناشی از اتفاقاتی هست که در کودکی برای ما اتفاق افتاده ، برای اینکه ذهن بشدت درگیر گذشته ای میشه که چاره ای براش نیست ، بدن شروع می کنه به مصرف انرژی خیلی زیاد برای همین بعدش خستگی میاد سراغ آدم.
یعنی افسردگی باعث تفکر سنگینی میشه که تمام منابع انرژی بدن و می سوزونه ، افسردگی یعنی نشستن بالای قبر کودکیمون.

شما که نمی تونی ذهنت و کنترل کنی مثلا من به شما بگم به سگ فکر نکن اگر به سگ فکر نکردی یعنی افسردگی هم اختیاریه

5 پسندیده

افسردگی یعنی چی؟ مثلا تنهایی میتونه عامل افسردگی باشه؟ اما اگه تنهایی لذت‌بخش باشه چی؟ عدم میل و تمایل به ارتباط با انسانهای دیگه؟ گاهی افسوس و تلاش در عین نداشتن انگیزه و هدف؟ بدون استرس ، رها از اضطراب ، تمایل به خوابیدن و گاهی خستگی روزانه …

فکر میکنم یک حالتی مثل توصیفات کامو از پوچ‌گرایی باشه ولی الزاما به معنای مختل شدن زندگی نیست. شاید افسردگی درجات مختلفی داره و در برخی افراد ذاتا اندازه‌ای از افسردگی وجود داره و فکر نمیکنم که افسردگی الزاما یک تکامل تک بعدی از سطح خفیف به سطح شدید باشه و از همه مهمتر حدس میزنم افسردگی با برخی روحیاتِ روانی یکسان درنظر گرفته میشه. روحیاتی که طبیعی هستند ولی با افسردگی درهم‌آمیخته میشن تا بگن فلانی افسرده است. روحیاتی که شاید هنوز نفهمیدیم چی هستن.

1 پسندیده

اتفاقا اگر تئوری انتخاب رو مبنا قرار بدیم برای پاسخ به این سوال، باید گفت که افسرده گونه رفتار کردن هم یک انتخاب هست.
یعنی آگاهی فرد از شرایط دشوار، ادراکش از اینکه دشواری می تواند کارکردهای اونو مختل کنه و حالت هایی مثل ناراحتی، کم حرفی، کم خوری، خواب زیاد و … رو ایجاد بکنه و اینکه فرد میدونه با بروز این رفتارها میتواند توجه بیشتری جلب بکنه و یا به گونه ای خودش رو در یک دوره استراحت قرار بده؛ باعث میشه که انتخاب بکنه به شکل یک فرد افسرده رفتار بکنه و درواقع افسرده بشه.
در این شرایط کاملا به صورت آگاهانه میشه به گونه ای متفاوت عمل کرد و افسرده نبود!

2 پسندیده

صرفنظر از اینکه افسردگی یه انتخاب باشه یا نه میدونیم که باید درمان بشه …

تقریبا یک هفته ست که ذهنم حسابی درگیره ناراحت و… الان گفتم برم سیر رنده کنم تو‌ ماست و با چیپس بخورم و خوردم خیلی زود احساس نشاط و شادابی کردم خیلی برام جالبه این تغییر سریع و احساس آرامش اومدم تو پادپرس این پست رو دیدم با خودم گفتم شاید سیر در درمان افسردگی موثر باشه سرچ‌ کردم این مقاله رو دیدم که چکیده شو میذارم دوست داشتید مطالعه کنید…

این افسردگی باعث شد یه چیز جدید بفهمم :wink:

چسبید :rofl: البته شانس آوردم فردا تعطیلم که سیر به دادم رسید

عنوان مقاله:

تاثير عصاره هيدروالكلي سير بر افسردگي القا شده با رزرپين در رت

نویسندگان:

جهاني هاشمي حسن,جعفري حسين,عباسي اسماعيل,مومني علي,اسماعيلي حبيب اله,ناصرپورفريور تقي*

چکیده:

سابقه و هدف: شواهد و گزارش ها حاكي از آنست كه سير علاوه بر دارا بودن اثرات درماني در اختلالات قلبي و عروقي، در درمان اختلالات مربوط به سيستم عصبي مركزي (C.N.S) نظير افسردگي، آلزايمر و پاركينسون نيز موثر است. هدف از اين مطالعه بررسي تاثير سير بر افسردگي بوده است.روش بررسي: در يك مطالعه تجربي براي بررسي اثرات ضدافسردگي سير، عصاره هيدرو الكلي سير همدان تهيه و تغليظ گرديد و غلظتهايي از آن تهيه شد. تعداد 42 راس موش صحرايي با ميانگين وزني (250-200) گرم از نژاد اسپيراگ داولي به طور تصادفي به هفت گروه شش تايي (n=6) تقسيم گرديدند، در شش گروه از حيوانات به كمك رزرپين 10mg/kg افسردگي ايجاد گرديد. به چهار گروه از حيوانات بعد از افسردگي روزانه يكمرتبه عصاره سير با دوزهاي 50، 100، 150 و 200 ميلي گرم بر كيلوگرم به صورت تزريق داخل پريتوان (I.P.) تجويز گرديد. دوزهاي 200 و 150 ميلي گرم در روزهاي اوليه باعث مرگ و مير اكثريت حيوانات گرديد و لذا اين دو گروه از مطالعه حذف گرديدند. درمان افسردگي با دوز هاي 50 و 100 ميلي گرم تداوم يافت و يك گروه از حيوانات نيز تحت درمان آمي تريپتيلين 0.2mg/kgروزانه به صورت I.P. قرار گرفتند.يافته ها: گروه تحت درمان سير با دوز 100mg/kg بعد از 9 روز بهبودي كامل يافتند و كاهش علايم افسردگي نظير اسهال، كاهش وزن، خونريزي چشمها، نحوه آويزان ماندن از سر و دم و دست و پا(Sedation) و حركات Righting Reflex نسبت به گروه رزرپينه بدون درمان، با اختلاف بسيار معني دار مشاهده گرديد (P<0.01, P<0.001). در گروه رزرپينه تحت درمان با سير 50mg/kg، كاهش علايم افسردگي رويت شد اما اين كاهش معني دار نبود. دوز100mg/kg از عصاره سير در خونريزي از دست و پا و در Sedation و در حركات Righting Reflex عملكرد بهتري از آمي تريپتيلين داشت ( P<0.001و P<0.05) در حاليكه درنحوه آويزان ماندن از ناحيه دم و پا و در خونريزي از چشمها، آمي تريپتيلينبهتر از سير بود .(P<0.05) در ميزان كاهش وزن و كاهش اسهال، عصاره سير بهتر از آمي تريپتيلين بود ( P<0.001و P<0.05).نتيجه گيري: عصاره سير به شرط آن كه در دوزهاي معقول استفاده شود مي تواند علايم زيادي از افسردگي را كاهش دهد.

1 پسندیده

@Fatemeh-law
گاهی همینطور که گفتید بر میاد که با وجود داشتن حس خوب دریافت کم یکسری منابع غذایی یا عدم تحرک و ورزش میتونه مثل سرماخوردگی افسردگی بیاره. به نظر میاد افسردگی بسته به عملکرد ضعیف بدن در یک قسمت هم میتونه اشاره کنه؛ مثلا فرض کنیم با وجود زدن مسواک و رعایت بهداشت به دندان درد مبتلا میشیم و این ناکامی و نقص در عملکرد این عضو میتونه ما رو رنجور و افسرده کنه.

1 پسندیده