آیا با حضور اکانت‌های تجاری در پادپرس موافقید؟

به تازگی یک اکانت تجاری در پادپرس فعال شده که ریپورتاژ آگهی در حوزه کاریش روی پادپرس نوشته و همچنین زیر پست‌های مربوط به همون حوزه درباره کسب‌وکارش تبلیغ کرده.
من به شدت با حضور این اکانت‌ها در پادپرس مخالفم. مگر این که یا حضورشون با دریافت مبلغ باشه و یا اجازه تبلیغات نداشته باشند. چون اگه تعداد این اکانت‌ها به مثلا صدتا برسه پادپرس محتوای غنی خودش رو از دست می‌ده.
این نظر شخصی منه اما دوست دارم نظر دیگر فعالان پادپرسی رو بدونم.

4 پسندیده

من هم همین نظر رو دارم. حتی با پرداخت مبلغ هم به نظرم صرفا باید متکی به مشارکت فعال باشن (برندسازی) و نه صرفا آگهی‌وار بودن. متاسفانه در بیزنس ایران به نظر میاد هنوز «اسپم» به تبلیغ براساس برندسازی ترجیح داده میشه.

3 پسندیده

یک نمونه رو من دیدم، البته آنچنان چیز خطرناکی نمیبینمش، بهشون به صورت پیام خصوصی توضیح دادم که بهتر هست جواب سوال رو بدن و به این صورت ارزش کسب و کار و تیمشون هم مشخص میشه. اما اگر صرفاً تبلیغات باشه، خوب یک اسپم هست و باید حذف بشه.

ویرایش
متوجه پیام ریپورتاژ نشده‌بودم. مسلماً یک تبلیغ هست و لازمه حذف بشه. من دکمه نقد رو زدم و گزارش تبلیغ بودنش رو دادم.

2 پسندیده

به نظرم تبلیغات به طور کلی مشکلی ندارد به شرطی که حداقل هوشمندانه باشد. در پادپرس بارها به مواردی برخورده‌ایم که شخصی به ابتدایی‌ترین شکل ممکن و بدون هیچ خلاقیتی محصولی را تبلیغ می‌کند.

البته من خودم در مورد آخر سر رد یا تایید شک داشتم چون شخص مبلغ یک اصول حداقلی درست نوشتن را رعایت کرده بود.

4 پسندیده

من با نظرِ علی هم‌نظرترم. اقدام و عملگرایی محمد رو هم خیلی می‌پسندم، و فکر میکنم سوال دیگری که می‌تونیم کنار این سوال بپرسیم اینه که:

«در صورت حضورِ اکانت های تجاری و شخصیت‌های حقوقی، از منِ حقیقی چه کارهایی برمیاد تا پادپرس رو برای خودم و سایرین جذاب :star_struck: و پرمحتوا نگه دارم؟»

اول: نجاتِ خودم :blush:

دو ترفندِ ساده برای حفظِ پادپرس متناسب با نیازِ خود شخصِ:

  • خاموش کردن یا mute کردنِ اتاقِ لینک‌خونه تا دیگه موضوعات این اتاق که دقیقا برای بروز لینک‌های بیرونی ایجاد شده، جلوی چشمتون نباشه.

  • استفاده از دکمه‌ی نقد و ارسال سریعِ نقد برای موضوعات و پاسخ‌هایی که حالت اسپم دارن :speech_balloon:

دوم: کمک به کسب و کار و پادپُرس :handshake:

یه حرکتِ سه-سر-بُرد هم هست که اگه اتفاق بیفته هم به نفع فردِ حقیقی هست، هم به نفع پادپرس و مخاطب‌های بیرونیش، هم به نفع خود اون کسب و کار:

پادپُرسی‌ها ذهن تحلیل‌گر دارن عموما و در ضمن پادپرس از اول حرفش این بوده «ما برای شما اهمیت قائلیم و با به چالش‌ کشیدنِ شما کمکتون میکنیم بهتر شین». حالا چی میشه اگه این ذهن‌های تحلیل‌گر بیان و کسب و کارهایی که جسارت میکنن و خودشون رو تو پپ معرفی میکنن رو به چالش بکشن؟

یعنی چی؟

اگه آشنایی یا نیازی با زمینه‌ی کسب و کارِ معرفی شده توسط اکانت حقوقی داشتین، سری به سایتش بزنین و کارش رو ببینین و در زیر موضوعی که تو پادپرس گذاشته با سوال‌ها، نقد‌ها و حتی بروز نقاط مثبت این کسب و کار، اون رو به چالش بکشین.

این طوری به مرور زمان پادپرس میتونه مجموعه‌ای از توصیه‌های واقعیِ کاربرها رو داشته باشه و به مخاطب‌ها کمک کنه کسب و کار خوب رو از بد تشخیص بدن.

و یا در موضوعات مرتبط با حوزه کاری ایشون، با استفاده از دکمه‌ی «معرفی به دیگران» حساب پادپُرس ایشون رو به موضوع دعوت کنیم تا تجربه‌ش رو در اون زمینه مطرح کنه. این طوری هم عیار و توانمندی اون کسب و کار سنجیده میشه و هم بعضی موضوعات فن-محور، پاسخ مورد نیازش رو می‌گیره.

نکته: پادپرسی‌های حقیقی همیشه مهم‌تر از حقوقی‌ها هستن :v:

راستی خیالتون راحت باشه، حواس کاپیتان‌ها و ادمین هست و اکانت‌های تجاری فعالیتشون به محض تشخیص محدود میشه. هر چه سریع‌تر محتوای تجاری تشخیص داده بشه، اکانت ایشون فعالیت محدودتری خواهد داشت. شما با دکمه‌ی نقد می‌تونین به این فرایند سرعت بدین.

5 پسندیده

اگه تیم پادپرس خودش تبلیغات بپذیره و عهده دار نمایش اونها بشه، اینجوری هم درآمد کسب کرده هم با تبلیغات کنترل شده باعث شده کمتر محتواش تحت تاثیر قرار بگیره. حتی می تونه با تحلیل اطلاعات کاربرها مثل گوگل، تبلیغات رو به کاربرای خاصی نشون بده که موثرتر باشه.

3 پسندیده