آیا با هوش مصنوعی میشه کتاب نوشت؟

در دنیای دیجیتالی و پرشتاب امروزی که تولید محتوا به یک جزء حیاتی از استراتژی‌های بازاریابی تبدیل شده است، نیاز به سیستم های اتوماتیک تولید محتوا بیش از پیش حس می‌شود؛ از پست‌های وبلاگ، اینستاگرام و توییتر گرفته تا صفحه‌آرایی، تصویرسازی و حتی چاپ کتاب!

اینو از جایی خوندم و واقعا برام سواله چطور میشه با هوش مصنوعی کتاب نوشت؟

2 پسندیده

در سطح کتابهای زرد که قطعا، کتابهای با خلاقیت پایین رو هم میشه همین الان تولید کرد. ترکیبی از چت‌جی‌پی‌تی و دال‌ای میتونه به نظرم اینکار رو به راحتی انجام بده.
صرفا بخوام حدس بزنم در مورد یک چالش: هوش مصنوعی الان براساس مدلهای generative کار میکنه. یعنی از یک اطلاعات اولیه شروع میکنه و یه متن رو تولید میکنه. به تدریج که طول متن درخواستی زیاد بشه، دقت و همبستگی اون از بین میره (حتی در مدلهای شبیه به این برای دیتاها هم این اتفاق میوفته، چیزی که خودم روی اون کار میکنم). بنابراین احتمالا باید استراتژی تولید به این شکل باشه:
برای هر بخش و زیر بخشها یه سری سئوال یا اطلاعات اولیه آماده کرد و به مدل داد. این باعث میشه که عملا در هر مرحله سطح محدودی از تولید محتوا لازم باشه. البته اطلاعات ورودی میتونه به شکلی تنظیم بشه که پیوستگی مطالب تا حدی حفظ بشه.

3 پسندیده

چقدر جالب… سرچ میکردم حتی دوره های آنلاین چاپ کتاب با جی پی تی و روش های مختلف چاپ کتاب با هوش مصنوعی و … هم اومده بیرون!!!
اما منم فکر میکنم اون همبستگی یی که نویسنده میتونه در نوشته پیاده سازی کنه، فعلا فعلنا توسط چت جی پی تی و هوش مصنوعی انجام نمیشه.

بله قاعدتا با چت جی پی تی مرحله به مرحله میشه یکت