آیا برای پذیرش مقاله، تحصیلات ملاک است؟

من یه مقاله راجع کشف علت گرانش و اینکه فضا چند بُعد مکانی و چند بُعد زمانی دارد، نوشته‌ام، درکل میخوام بگم که این مقاله یک اکتشاف هست و برای اولین بار با محاسبات ریاضی دقیق توضیح داده شده است.
میخواستم بدونم آیابرای پذیرش در نیچر تحصیلات ملاک هست یا خیر. من دیپلمه هستم و رشته ام تجربی هست.

2 پسندیده

به طور کلی خیر. معمولا به یک آدرس علمی نیازمند هستین (اصطلاحا affiliation ) ولی کسی برای داوری به مدرک نگاه نمیکنه، هرچند ممکنه در بعضی جاها عنوان در بخش سابمیت درخواست بشه. سئوالی که برای من جالبه اینه که:

  • چطور با مسئله گرانش آشنا شدین و آیا میدونین شکل دقیق مسئله چی هست؟

  • نکته جالتر اینکه چطور با مجله نیچر آشنا هستین؟ صرفا محض کنجکاوی میپرسم.

برای مجلات خاص، متاسفانه حتی اگر دکترا هم داشته باشین، شانس اینکه مقاله حتی برای داوری پذیرفته بشه هم بسیار پایینه. اصطلاحا اعتبار علمی در مواردی مثل نیچر، ساینس و PRL اهمیت بسیار بالایی داره.

2 پسندیده

من ازدوران تحصیلات ابتدایی به موضوعات آفرینش بسیارعلاقه مندبودم وفکرمیکردم که راه بیشتردرک وآشناشدن بااین چنین موضوعات فقط تحصیل هست تااینکه پنجم ابتدایی یک صفحه عکس واطلاعاتی ازسیارات درکتاب علوم دیدم وازدوران ابتدایی به مطالعه دقیق وبررسی رفتارسیارات پرداختم ودرهرسنی موضوعاتی رومطالعه کردم که بتونم متوجه بشم وتااینکه دردوران دبیرستان قانون نیوتن روبه طورکامل بررسی کردم درواقع یه روندتکاملی دررابطه بااین موضوع شکل گرفت

1 پسندیده

وتمام مقالات دررابطه بااین موضوعات ازهمه دانشمندان ازکپلروکاوندیش ونیوتن ودانشمندان عصرحاضررومطالعه کردم

1 پسندیده

شکل دقیق مسئله برای این اکتشاف به صورت کاملا محاسبات ریاضی محاسبه شده وتمام سوالات بشردررابطه باگرانش ومنشا ان محاسباتی پاسخ داده میشه وجالب که تونستم باارتباط که بابعضی ازاستادان فیزیک دارم بسیاری ازسوالاتشون روبی نقص پاسخ بدم وازطریق اینترنت باژورنال نیچرآشنا شدم

1 پسندیده

بسیار هم عالی. البته باید به شکلی کار رو در معرض داوری یک حرفه‌ای بزارین.

میشه کمکم کنیدتا بتونم باکسانی که مقاله شون درنیچرپذیرفته شده ارتباط بگیرم تابتونم نگارش مقاله رو بطورصحیحانجام بدم

1 پسندیده

چطورمیشه برای یه داوری حرفه ای فرستاد؟

مطمئن نیستم که نیچر به مقالات نظری علاقه‌ای داشته باشه. البته یکی از مجلات زیرمجموعه مختص فیزیک هست و شاید بهتر برای اون برنامه‌ریزی کنین. شخص خاصی رو نمی‌شناسم. شاید قبل از اون بهتره به راهی فکر کنین که بتونین با یک نفر که در سطحی خوب فیزیک بنیادی بلده در تماس باشین و به شکلی کار رو باهاشون در میان بزارین. البته سختترین قسمت کار اعتماد به فرد هست که الان راهی به ذهنم نمیرسه برای این کار.

یکی از روشهای رایج در فیزیک استفاده از سایت arxiv هست که به نوعی بدون داوری سطح بالا، کار رو به نام شما ثبت میکنه و بعد میشه اون رو با دیگران در میان بزارین. کمی برای این سرچ کنین شاید راهی مناسب برای شروع باشه.

این ادعا من رو میترسونه :unamused: :cold_face:

این ادعا هم همین طور! مخصوصا که دسترسی به مقالات دانشمندان قدیمی چندان ساده نیست و در ضمن دسترسی به مقالات جدید مجلات معتبر هم هزینه ی بالایی داره!

چرا برای نگارش مقاله، از همین اساتید کمک نمیگیرید؟

قرار نیست مقاله رو برای داور بفرستید. پروسه داوری یه مقاله یه فرایند مخفی هست، یعنی هویت داور فاش نمیشه تا داور بتونه به راحتی و بدون نگرانی از سوتفاهم های احتمالی و ارتباط های آینده، مقاله رو مورد نقد قرار بده.

شما مقاله تون رو میفرستید و به ژورنال سابمیت میکنید. ویراستار مجله تصمیم میگیره مقاله رو برای کدوم داورها بفرسته.

1 پسندیده

ایا پذیرش مقاله توسط نیچر میزان تحصلات رو ملاک قرار میدهند؟

ببخشید چرا باعث ترس شماست؟
متوجه نشدم!

چون اساتیدی که باهاشون در ارتباطم هیچ تجربه ایی از چاپ مقاله در ژورنال های نیچر ندارند

من ژورنال نیچر مدنظرم هست برای چاپ مقالم

توصیه میکنم مقالات ونظریه دانشمندان حوزه فیزیک وفضاازنیوتن وهنری کاوندیش وکپلروانیشتین ودانشمندان عصرحاضرمثل کامران وفاکه ایرانی هم هستن امامقیم خارج ازکشورهستند رادراینترنت جست وجوکنیدوازصفرتاصداین مقالات بهره مندبشین البته ازطریق سایت های معتبرجهانی ونیازی نیست به نسخه اصلی دسترسی داشت