آیا حاضرید مغز شما را به یک ربات انتقال دهند؟

اگر این امکان فراهم شود که مغز شمارا پس از مرگ به یک ربات انتقال دهند (یک کپی از مغز شما روی یک سخت افزار بگیرند) آیا شما اینکار را انجام میدهید تا همیشه زنده باشید؟

انتقال مغز به ربات

7 پسندیده

خیر.
یک ربات عملا روح و حسی نداره و همه چیز باید براش تعریف بشه.
در نهایت وجود از بین میره و انسان به معنی واقعی انسان نیست بلکه یک ربات محسوب میشه.
حتی اگر توانایی این پیدا بشه که خود مغز رو به یک ربات که شبیه به خودمون باشه پیوند بزنند تا ادامه زندگی رو با یک بدن ربات گونه پیش بگیریم باز هم ترجیح نمیدم این اتفاق بیفته.

4 پسندیده

خیر. اگر ربات هم نبود، همیشه زنده بودن رو نمیخواستم!

4 پسندیده

اگر فقط مغز ما به یک ربات منتقل بشه، من همچنان حفظ میشه؟ من هویت ام رو زنده میبینم؟ یا فقط اطلاعات من منتقل میشه؟

4 پسندیده

بلی! اگر مغز من همان منِ باشد که منم، اگر این کار امکان هم داشته باشد آن مغز “من” است که به ربات انتقال میکند نه منِ که من هستم، آیا شما میتوانید من خود را برای من بنمایانید؟ فکر نمیکنم این کار از هیچ کسی بر بیاید!
هر آچیزی شما از وجود خود برای من بنمایانید آن من شما نیست! مثلا دست “من”، پای “من”، چشم “من”، مغز “من”، آگاهی “من”، حتی روح “من”، این ها همه اجزایی اند که به من تعلق میگیرند اما این من کجاست ولله اعلم!

منِ من همیشه جاودان است حتی وقتی که ما میمیریم آن من از قید جسم و تن آزاد میشود و آن جسم من است که میرود زیر خاک نه منِ که من هستم.

4 پسندیده

همین الان مغز ما سوار یک ربات بیولوژیک هست. حالا اگر بتونند راه های دریافت اطلاعات حسی رو منتقل کنند چرا که نه.

4 پسندیده

با فرض اینکه ذهنیت و مغز من برای پیشبرد اهداف بشریت استفاده میشه و آسیبی به انسان ها نمیرسونه بله کاملا حاضرم.

سوال خوبیه. بعیده که با انتقال اطلاعات هویت ما حفظ بشه چون هویت قطعا خیلی بیشتر از اطلاعات یا حتی ترجیحات و تصمیمات ماست.
به فرض و با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اگر روباتی داشته باشیم که با احتمال 99.9% همان انتخابهایی را میکند که ما در شرایط واقعی قرار است انجام بدهیم چطور؟ باز هم بعقیده من، ما “زنده” نیستیم بلکه یک روبات انتخاب های ما را شبیه سازی میکند.
از این نقطه برای القای زندگی چطور میشود فراتر رفت؟

4 پسندیده

بله

همه چیز از اندام روباتیک شروع میشه :thinking: بعدش گسترش پیدا میکنه و روبات ها میان
بعدش ما داریم میمیریم و سوییچ میکنیم رو روبات مود! :joy:

خیلی شبیه یه شوخی مسخره اس اما جدا این اتفاق میوفته :neutral_face:

هواشناس پیش بینی هواشناسی میکنه زمین شناس زلزله. این موضوع از دیدگاه های مختلف در بحث تکنولوژی پیش بینی شده.

2 پسندیده

خب یک طرف قضیه محیط زیستی این میشه که دیگه برای کشاورزی و منابع آب ما نیاز های امروز رو نداریم و طبیعت دوام بیشتری خواهد داشت .از طرف دیگه برای اهمیت داشتن خود طبیعت ما احساسات و لمس طبیعت رو همچنان لازم داریم، نه صرفا کد هایی که برای ما طبیعت رو با اهمیت جلوه بده. هستند کسانی که به صورت غریزی بدن فلزی یا هر ساختار خشکی رو با شکلی از زندگی که برای انسان ملموس هست مغایر میدونن . پاسخ درست رو در صورت جمع بندی همه جوانب باید داد نه صرفا احساسی یا منطقی .

2 پسندیده

بنظرم بهتر بود تا بیشتر بدن خودمون رو بیشتر بشناسیم و راهی برای توسعه اون پیدا کنیم.
منظورم سایبورگ سازی نیست بلکه پیدا کردن زمان کامل ژنوم و تولید زبان های برنامه نویسی بیولوژیکی که به سلول ها دستور بدن.
به هر حال فکر میکنم هیچی بدن خود هیچ چیزی نمیتونه جای بدن آدم رو بگیره :face_with_monocle:

1 پسندیده

خب احیانا میشه بدون تغییر مکانیکی در ساختار فعلی چشم آدم قدرت دید ماکارو و در عین حال واید و فوق تله رو همزمان داد ؟ من به شخصه برای بیشتر لذت بردن از طبیعت پیرامونم به اینچنین آپشنی احتیاج دارم که البته فقط از لحاظ دید به طبیعت نمیتونه تغییر ایجاد کنه…

2 پسندیده

چرا که نه
سلول هایی بدن ما رو ساختن چرا نتونن همچین قابلیت هایی رو به ما اضافه کنند. مگر قدرت چشم عقاب یه قدرت مکانیکیه؟ تنها چیزی لازمه برای اینکار یادگیری رمز ژنتیکه
وقتی که این رمز رو یاد بگیریم میتونیم زبان های برنامه نویسی بیولوژیک بسازیم و شاید روزی من برم بیرون و یه سلول بخرم(هنوز نمیتونیم از هیچ سلول تولید کنیم) و بیارم خونه و با چند تا سیم اونو وصل کنم به لپتابم و به سلول برنامه بدم که چطور تکثیر بشه و با چه هدفی کار کنه

شاید روزی لپتاپ های الکترونیک رو با لپتاپ های بیولوژیک عوض کنیم گرچه برای همچین روزی باید منابع غذای کافی داشته باشیم چون لپتاب هم یه موجود زنده به حساب خواهد اومد.

3 پسندیده

بدون تعصب باید توجه کرد که بهترین انتخاب با توجه به تمام جوانب به دست میاد و به احتمال خیلی زیاد برای رسیدن به این نتیجه ما فقط نباید از یک راه عبور کنیم . شاید ترکیبی از چند مسیر و انتخاب مارو به شرایط بهتری برسونه.

2 پسندیده