آیا درختها هم سکته میکنن؟ چطوری؟

چیزی که شنیدم اینه که اگر سرمای شدیدی در بهار که موقع شکوفایی درخت هست، به درختها بخوره، قسمتی از درخت دچار نوعی مرگ موضعی میشه (این رو دیدم در چند جا). این اتفاق چرا میوفته؟ چه راهی برای حفاظت درخت در مقابل این پدیده هست؟

4 پسندیده

حالا آیا پس از سکته دوباره زنده میشن؟!

یه درخت خرمالو توی حیاط خونه داریم که سال قبل اواسط خرداد در عرض چند روز تمام برگهاش زرد شد و تماما ریخت! من خودم حدس میزدم که این درخت دیگه تموم کرده :grin:
تصمیم گرفتم صبر کنم تا بهار بعدی. سال قبل از اواخر اسفند شروع کرد به سبز شدن و الان برگهای خیلی سبز و مفرح بخشی به خودش گرفته انگار تازه متولد شده ! (اینقدر حالش رو خوب ندیده بودم :grin:)

فکر میکنم شاید این درخت هم سکته کرده بود که یهو مُرد و الان دوباره زنده شده ؟!!

1 پسندیده

چیزی که من دیدم فقط ریختن برگ نیست. شاخه هم سیاه و خشک میشن. وضعیت خیلی غم‌انگیزی پیدا میکنه و دیگه به حالت اولیه برنمیگرده. خوشبختانه موردی که گفتین احتمالا شبیه به سرماخوردگی خودمون بوده احتمالا نه سکته و مرگ جزئی یا کلی!

یه مشاهده در همین روزها که دوباره سرما تشدید شد، داشتم که خیلی خوشحالم کرد. خونه روبرویی ما حیاط نسبتا کوچیکی داشت و وقتی سرما شروع شد، با کلی حوصله و دقت، اومد و روی حیاط رو با نایلون پوشش داد تا درخت توی حیاط آسیب نبینه :grinning:. خودم چون بچه روستا هستم حسی عمیقی به درختها دارم، این کار طرف خیلی خوشحالم کرد و اگر میتونستم حتما میرفتم ازش تشکر میکردم!

2 پسندیده