آیا راهی برای اصلاح کل نیم فاصله‌های یک متن در نرم افزار ورد سراغ دارید؟

برای تایپ نیم فاصله در ورد اکثر افراد از دکمه‌های ترکیبی -+Ctrl استفاده می‌کنند اما این راه اشتباهی برای تایپ نیم فاصله است و باید از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+2 برای تایپ نیم فاصله استفاده کنیم.

اما خیلی اوقات ما دنبال راهی میگردیم که بتونه کل نیم فاصله های یک متن رو به صورت خودکار و اتوماتیک اصلاح کنه و نیاز نباشه که از این کلیدهای ترکیبی استفاده کنیم اما آیا راهی برای اصلاح نیم فاصله به صورت خودکار هست؟ آیا نرم افزاری وجود داره که بتونه کل نیم فاصله های یک متن رو بصورت خودکار اصلاح کنه؟

بله در واقع اصلا نیازی نیست که در نرم افزار ورد از نیم فاصله استفاده کنید و میتونید با استفاده از ماکروی اصلاح نیم فاصله تمام نیم فاصله ها رو به صورت اتوماتیک اصلاح کنید.

من پیشنهاد میکنم حتما به لینک نرم افزار اصلاح نیم فاصله در ورد سری بزنید و نحوه کار ماکرو رو ببینید چون به شدت سرعت تایپ رو میبره بالا و دیگه نیازی نیست که نیم فاصله رو رعایت کنید. همچنین پیشنهاد میکنم مطلب آموزش تایپ نیم فاصله رو مطالعه کنید تا با تایپ نیم فاصله بیشتر آشنا بشید.

لینک نرم افزار:

لینک مطلب آموزشی:


دنباله‌ی موضوع چه ظرافت‌هایی برای نگارش یک متن سراغ دارید که می‌تواند آن را خواندنی‌تر کند؟

5 پسندیده

ممنون بابت متن. خوشحالم که کسی هم به فکر نیم‌فاصله‌ها است.

نکته‌ای که می‌خواستم اضافه کنم این است که در صفحه‌کلید استاندارد فارسی، با ترکیب Shift+Space می‌توان نیم‌فاصله‌ها را ایجاد کرد. صفحه‌کلید استاندارد فارسی به صورت پیش‌فرض بر روی سیستم‌عامل ویندوز نصب نیست و به ویژه برای کسانی که از Latex برای صفحه‌بندی و تهیه گزارش استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود که آن را نصب کنند.

در سیستم‌عامل لینوکس به صورت پیش‌فرض از صفحه‌کلید استاندارد فارسی استفاده می‌شود. برخی از تفاوت‌های صفحه‌کلید استاندارد فارسی با صفحه‌کلید فارسی مایکروسافت ویندوز را می‌توانید در این لینک ببینید.

5 پسندیده