آیا رفتار شما در شبکه‌های اجتماعی با فضای حقیقی متفاوت است؟

آیا رفتار شما در شبکه‌های اجتماعی با فضای حقیقی متفاوت است؟

3 پسندیده

از نظر کلی بله. توی شبکه‌های اجتماعی خیلی راحتتر، پرحرفتر و فعالتر هستم و خیلی راحت با آدمها ارتباط برقرار میکنم برخلاف دنیای حقیقی که معمولا به سختی میتونم ارتباط موثری رو ایجاد کنم. فکر کنم بسیار به تیپ شخصیتی مرتبط باشه و نکته اینه که عموما هویت حقیقی خودم رو در شبکه‌های اجتماعی هم دارم (یعنی دلیل راحتی، مخفی بودن هویت نیست)

3 پسندیده

فکر میکنم قاعدتاً اینطوریه. اول اینکه استفاده از نوشته، عکس و حتی صدا برای ارتباط لایه ناخودآگاه رو برمیداره و ارتباط با آگاهی شکل میگیره. من در دنیای واقعی خیلی وقتها از کلمات دنیای مجازی استفاده نمیکنم.
در دنیای واقعی بسیاری از واکنشها در برابر زبان بدن انجام میشه. محرکهای بیشتری می‌تونه دخالت داشته باشه. مثلاً وقتی داریم با کسی صحبت میکنیم، در این فکریم که از نظر دیگران چطور به نظر میرسیم. بعضی از واکنشها هم به صورت زبان بدن نمایش پیدا میکنه، بعضیهاشون هم نه. مثلاً در دنیای مجازی برای خجالت کشیدن، ذوق کردن و غیره علامت داریم. ولی در دنیای حقیقی ممکنه این احساس ما رو طرف مقابل متوجه نشه و راهی برای ابرازش بلد نباشیم.

2 پسندیده

من خیلی وقته کلا از شبکه های اجتماعی بیرون اومدم.این حجم از دروغ و ریایی اطرافیانم واقعا آزار دهنده شده بود . من در مورد جمع دوستانی که داشتم اظهار نظر می کنم.
دوستی داشتم که هر روز هم دیگر رو میدیدیم ولی در صفحات اینستاگرام و فیسبوکش کلا یه آدم دیگه بود با هویت خودش ، هر وقت هم بهش می گفتم چرا تو نت اینجوری هستی ؟ تو که تو عمرت 2 تا کتاب نخوندی ولی هر هفته عکس میزاری و چند تا مطلب از کتابه رو شیر می کنی و قص الی هذا .
و از همش بدتر اینستاگرامه که شده مجمع الجزایر شو آف برای ملت.
در کل فکر نمیکنم کسی در زندگی روزمره اش مانند فضای مجازی یا دغدغه های مجازیشو داشته باشه.

2 پسندیده