آیا شبکه‌های اجتماعی، فرصتی برای ارتباط مستقیم ملتهاست؟

شاید در طول تاریخ هیچوقت به اندازه امروز، وسعت و توان دسترسی عمومی به ارتباط جهانی فراهم نبوده. البته در این شرایط متفاوت، نکات منفی ظاهری نهفته‌ست. ولی میشه نکات مثبتی هم در این گسترش ارتباطات دید. یکی از اونها به نظرم، امکان ارتباط مستقیم ملتهاست. همواره در طول تاریخ این ارتباط از طریق سیاست یا تجارت پرهزینه فراهم بوده و فیلترهای زیادی بر روی اطلاعات از زندگی و دیدگاه متقابل وجود داشته.

نکته اینجاست: چقدر میشه به این ارتباط کمک کرد؟ چه راهی برای تسهیل و گسترش اون میشه انجام داد؟ برای مثال: چطور میشه به تفاوت زبانی غلبه کرد؟ یا … . چه مشکلاتی در این مسیر می‌بینین که باید برطرف بشه؟ به نظرتون واکنش سیاستمداران در برابر کاهش نقش خودشون در ایجاد پروپاگانداهای متقابل، چقدر شدید میتونه باشه و چطور میشه بر اون غلبه کرد؟

4 پسندیده

با کمک دولت ها و ملت ها برای بسته نبودن سیستم و گسترش اون و شاید تولید یک زبان مشترک مجازی یا ترجمه درست و فوری در همون برنامه یا وب .
مردم هم باید خودشون علاقه مند باشن و البته تعامل خوبی از این اشتراکات مجازی ببرن بطوری که همدیگه رو بیشتر بشناسن و جایی برای تحمیل افکار نباشه و تبادل نظر خوب و عاقلانه ای انجام بگیره

2 پسندیده